Μετά τον χρόνο του Honda Civic Type R είχαμε πιστέψει ότι η κόντρα για το γρηγορότερο προσθιοκίνητο στο Nürburgring θα καταλάγιαζε, τουλάχιστον μέχρι την έλευση του επόμενου Renault Megane R.S. Δεν είχαμε υπολογίσει όμως τη Volkswagen.
Η οποία Volkswagen γιορτάζει φέτος τα 40 χρόνια του GTI, για τα οποία μάλλον δεν θα μπορούσε να επινοήσει καλύτερο δώρο. Η κορυφαία έκδοση του σημερινού Golf GTI, το περιορισμένης παραγωγής Clubsport S, με χρόνο7’49’’21 είναι πλέον το γρηγορότερο προσθιοκίνητο παραγωγής στο Nürburgring, Ο χρόνος είναι 37’’ ταχύτερος από το 8’26’’ που είχε πετύχει το συμβατικό Golf GTI Performance, και, κυρίως, 1,4’’ χαμηλότερος από του Civic Type R.
Στο Golf GTI Clubsport S, το οποίο θα αποκαλυφθεί επίσημα σήμερα στη συνάντηση των φίλων της VW στοWörthersee και θα παραχθεί σε 400 αντίτυπα, ο 2.0 TSI αποδίδει 310 PS, οπότε είναι το δυνατότερο προσθιοκίνητο του ομίλου VW. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που έχουν ειδική ρύθμιση για χρήση στο Nürburgring, οι ρυθμίσεις στη γεωμετρία που δίνουν πιο άμεσο turn-in και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό και οι 19άρες ζάντες με τα Michelin Pilot Sport Cup 2 είναι μερικά ακόμα χαρακτηριστικά του που συνέβαλαν στην επίτευξη του ρεκόρ.
Όπως και η μείωση του βάρους κατά 30 kg χάρη στην αφαίρεση του πίσω καθίσματος, κάποιων ηχομονωτικών και του a/c, αλλά και τη χρήση αλουμινίου για το εμπρός υποπλαίσιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Golf GTI Clubsport S έχει χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Και όχι μόνο για λόγους εμπλοκής του οδηγού στη διαδικασία, όπως στην Porsche Cayman GT4, αλλά επειδή σύμφωνα με τη Volkswagen οι γρηγορότερες αλλαγές που πετυχαίνει ένα DSGαναιρούνται από το κατά 20 kg μεγαλύτερο βάρος του.