Στην ιστορία πέρασε το 40ο επετειακό Ράλλυ Κρήτης, που άνοιξε την αυλαία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ασφάλτου 2018 – με μεγάλους νικητές του περσινούς Κυπελλούχους Ασφάλτου Ελλάδας, το δίδυμο των Γιώργου Αναπολιωτάκη – Θανάση Τσιούκα (Seat Ibiza Kit Car) που έδειξαν τις διαθέσεις τους και για τη νέα αγωνιστική χρονιά! Με αυτή τη νίκη του, ο Γιώργος Αναπολιωτάκης έγινε ο πιο πολυνίκης του αγώνα, έχοντας πια στο ενεργητικό του έξι νίκες στο Ράλλυ Κρήτης!
«Ακόμα μια νίκη… – πήγαν όλα καλά για εμάς, δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα στον αγώνα» είπε στον τερματισμό ο Γιώργος Αναπολιωτάκης. «Ο συναγωνισμός ήταν σπουδαίος, τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό… Το είχαμε προβλέψει ότι η νίκη θα παιχτεί ανάμεσα σε τέσσερις. Ήρθε και ένας πέμπτος στη παρέα τον οποίο δεν τον περίμενα (σ.σ.: Γιώργος Περουλάκης). Αυτό δείχνει ότι η Κρήτη έχει ανεβάσει πολύ ψηλά το επίπεδο και, όπως έχω πει και στο παρελθόν, πληρώματα από την υπόλοιπη Ελλάδα περνάνε πολύ δύσκολα εδώ».
Μετά από 8 ειδικές διαδρομές, οι νικητές με Seat Ibiza Kit Car πήραν την πρώτη θέση στην γενική κατάταξη με χρόνο 37:52.60 . Στην 2η θέση της γενικής βρέθηκαν οι Αλυγιζάκης Λευτέρης -Χατζηδάκης Μιχάλης με Mitsubishi Lancer EVO IX και χρόνο 38:39.02 και στην 3η θέση οι Κακεπάκης Γιάννης –Μαχαίρας Λεωνίδας με Mitsubishi Lancer EVO IX και χρόνο 38:43.71.
Ο δεύτερος της κατάταξης Λευτέρης Αλυγιζάκης είπε: «Σαράντα χρόνια ράλι Κρήτης, χαίρομαι που είμαι κομμάτι του θεσμού αυτού. Όσον αφορά τον αγώνα, διοργανωτικά ήταν άψογος. Tόσο μεγάλο συναγωνισμό έχω συναντήσει μόνο στην Κρήτη τα τρία συνεχόμενα χρόνια, με τη μονομαχία μας με το φίλο Γιάννη [Κακεπάκη]. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα νυχτερινή Ειδική και μπορώ να πω ότι την ευχαριστήθηκα. Όσον αφορά στον αγώνα, είχα βάλει ξυπνητήρι πιο νωρίς από τους άλλους, μέχρι να ξυπνήσουν τους είχαν πάρει τις δύο πρώτες Ειδικές και μετά με κυνηγούσαν (γέλια). Μακάρι να σκεφτούν και άλλες λέσχες να παρέχουν αυτά που παρέχει ο ΑΟΚ».
«Ήταν φοβερός αγώνας. Έγιναν πολλές μάχες, πήγαμε όλοι πάρα πολύ γρήγορα. Κέρδισε σίγουρα ο καλύτερος συνδυασμός. Ήταν πολύ καλή διοργάνωση. Συναντήσαμε καινούρια πράγματα όπως η νυχτερινή Ειδική διαδρομή, το Σάββατο το βράδυ. Περάσαμε πάρα πολύ ωραία το ευχαριστηθήκαμε και στο επόμενο με το καλό», τόνισε ο Γιάννης Κακεπάκης
Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς η πρωτιά στην F2 των Γιάννη Νικολιδάκη και Θοδωρή Μακράκη με Peugeot 106 S16 και χρόνο 40:15.89, που ήταν και 5οι στη γενικοί (με 4ους τα αδέλφια Νίκο και Δημήτρη Καρπάνου με 39.27.34) .Το συγκεκριμένο πλήρωμα συγκροτήθηκε εκτάκτως, αφού ο συνοδηγός του Νικολιδάκη, ο Μάνος Πετούσης λόγω αιφνίδιου προβλήματος υγείας το Σάββατο το πρωί δεν μπόρεσε να αγωνιστεί… Πρόκειται λοιπόν για σπουδαία επιτυχία σε ότι αφορά το συγκεκριμένο πλήρωμα. Δεύτεροι στην F2 ήταν οι Πατσουράκης Χάρης-Προβιδάκης Βαγγέλης (Citroen C2 R2) και χρόνο 40:31.98, 3οι οι Φραντζεσκάκης Δημήτρης-Κλαριδόπουλος Φραγκίσκος (Ford Fiesta ST) με χρόνο 40:48.49. Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι: Περάκης Ανδρέας- Κουρουγκιαούρης Κων/νος (Peugeot 206XS) με 41.19.97 και Ξηράκης Μάνος και Βαφειάδης Θεόδωρος (Peugeot 106 S16) με 41.23.25.
«Πραγματικά είχαμε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο», είπε ο Γιάννης Νικολιδάκης. «Ο κανονικός μου συνοδηγός, ο Μάνος Πετούσης λίγες ώρες πριν την έναρξη του αγώνα είχε ένα πρόβλημα, δεν μπορούσε να εκκινήσει και έτσι επιστρατεύσαμε τον Θοδωρή Μακράκη. Τα κατάφερε περίφημα, οδηγήσαμε καλά, είχαμε πολύ συναγωνισμό. Η πρωτιά μας βέβαια οφείλεται και στο γεγονός ότι πολύ δυνατοί συνδυασμοί της F2 εγκατέλειψαν από προβλήματα, αλλά είναι καλοδεχούμενη αυτή η πρωτιά. Ένα μεγάλο μπράβο στην οργάνωση ήταν υψηλού επιπέδου όπως μας συνηθίζει ο ΑΟΚ. Ήταν ένα ευχάριστο Σαββατοκύριακο».
Στην κατηγορία C6 στο βάθρο ανέβηκαν τα πληρώματα: 1οι Σταματάκης Στράτος- Πουλάκης Γιώργος (Peugeot 106 Rallye) με 45.12.70, 2οι Τρακάκης Δημήτρης- Ματαλιωτάκης Αλέξανδρος (Citroen Saxo VTS) με 45.54.13, 3οι Παρθενιάδης Βαγγέλης, Χατζάκης Κων/νος (Citroen Saxo VTS) 46.03.35.
Στην κατηγορία C5 τρεις πρώτοι ήταν οι: 1οι Νικολιδάκης Γιάννης- Μακράκης Θεόδωρος (Peugeot 106 S16) με 40.15.89, 2οι Πατσουράκης Χάρης- Προβιδάκης Βαγγέλης ( Citroen C2 R2) με 40.31.98, 3οι Ξηράκης Μανώλης- Βαφειάδης Θεόδωρος (Peugeot 106 S16) με 41.23.25.
Στην κατηγορία C4 είχαμε: 1οι Περάκης Ανδρέας- Kουργουγκιαούρης Κώστας (Peugeot 206 XS) με 41.19.97, 2οι Νηστικάκης Μανώλης- Νηστικάκης Στάθης (Citroen Saxo VTS) με 41.44.12, 3οι Ζεϊμπεκάκης Σταύρος- Μεταξάκης Αντώνης (Peugeot 106 S16) με 41.48.83.
Στην κατηγορία C3 οι νικητές ήταν:1οι Φραντζεσκάκης Δημήτρης- Κλαριδόπουλος Φραγκίσκος (Ford Fiesta ST) με 40.48.49, 2οι Δήμου Γιώργος- Αποστολάκης Αντώνης (Renault Clio Sport 2.0)41.34.72, 3οι Γομπάκης Λευτέρης- Γομπάκης Στέφανος (Honda Civic Type R) με 41.38.11.
Στην κατηγορία C2 οι πρώτοι ήταν: 1οι Αλυγιζάκης Λευτέρης (Mitsubishi Lancer EVO IX) με 38.39.02, 2οι Κακεπάκης Γιάννης- Μαχαίρας Λεωνίδας (Mitsubishi Lancer EVO IX) με 38.43.71, 3οι Καρπάνος Νίκος- Καρπάνος Δημήτηρς (Mitsubishi Lancer EVO IX) με39.27.34.
To αγωνιστικό διήμερο κύλισε χωρίς απρόοπτα. Οι θεατές κατέκλυσαν τις ειδικές διαδρομές, με την νυχτερινή του Σαββάτου να «βουλιάζει» από κόσμο. Στην ασφάλεια του αγώνα συνέβαλλε και η χρήση του συστήματος Live tracking της Geotrack, το οποίο επιπλέον έδωσε και τη δυνατότητα σε θεατές και μηχανικούς να παρακολουθούν τη θέση των αγωνιστικών πληρωμάτων στον χάρτη. Η απονομή πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό μοναστήρι της Παναγιάς Γκουβερνιώτισσας, δίδοντας μια διαφορετική χροιά στο αγωνιστικό κλίμα εν’ όψη των ημερών.
Ο Α.Ο.Κ. ευχαριστεί την Περιφέρεια Κρήτης-Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, τον Δήμο Ηρακλείου, την ΔΟΠΑΦΜΑΗ–Τμήμα Αθλητισμού και τους Δήμους Χερσονήσσου και Μινώα για την τόσο σημαντική βοήθεια. Επίσης ο ΑΟΚ ευχαριστεί την Ελληνική Αστυνομία, το τμήμα Τροχαίας, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΕΚΑΒ ,το σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών του Ερυθρού Σταυρού και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.