Audi Q2: Ένα πολύ-χρηστικό αυτοκίνητο, που προορίζεται είτε για το κυνήγι της περιπέτειας, είτε για καθημερινή οδήγηση στην πόλη. Νεανικό και ταυτόχρονα προκλητικό σε εμφάνιση και στυλ, εφοδιασμένο με όλα τα τεχνολογικά «καλούδια», παρουσιάζεται σήμερα στη Διεθνή έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Από την πρώτη ματιά το Q2 δείχνει μυώδες. Τόσο η γραμμή της οροφής, όσο και ο σχεδιασμός των πλευρικών τμημάτων παραπέμπουν σε coupe που δείχνει και πατά με σιγουριά στο δρόμο. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μπροστινής εμφάνισης είναι και τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα, η μονοκόμματη μάσκα καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές, ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζει το μεγάλο σποϊλερ στην οροφή, ο διαχύτης και η εμφανής ποδιά κάτω από τον προφυλακτήρα. Στο μεγάλο πορτμπαγκάζ δίνεται προαιρετικά και η δυνατότητα πρόσβασης μέσω ηλεκτροκίνητης πίσω πόρτας, ενώ υπάρχει και θυρίδα μεταφοράς σκι στο πίσω κάθισμα.
Η λογική του “Form follows function” – και στη θέση οδήγησης. Παρά το γεγονός της χαμηλής θέσης οδήγησης, η περιφερειακή ορατότητα είναι εξαιρετική, όπως συνηθίζεται εξάλλου σε κάθε μοντέλο SUV. Αλλά και στον τομέα της δικτύωσης & του infotainment, το Q2 ενσωματώνει τεχνολογίες μεγαλύτερων κατηγοριών: προαιρετική οθόνη αφής για τον οδηγό, και δυνατότητες δικτύωσης μέσω Wi-Fi hotspot των smartphones ή tablets, για τους υπόλοιπους επιβάτες. Προαιρετικά επίσης διατίθεται και ο αμιγώς ψηφιακός πίνακας οργάνων (virtual cockpit) της Audi, ενώ το HUD (head-up display) προβάλλει σημαντικές πληροφορίες (ταχύτητα, πλοήγηση, κ.α.), ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Στις οθόνες του ταμπλό μπορούν επίσης, εφόσον το επιλέξει ο οδηγός, να εμφανίζονται πληροφορίες διαφόρων online υπηρεσιών της Audi, ενώ διατίθεται και δωρεάν εφαρμογή για online media streaming και εμφάνιση των δεδομένων του smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου.
Στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας περιλαμβάνεται και το στάνταρ σύστημα υποβοήθησης πέδησης σε φρενάρισμα πανικού, που ακινητοποιεί αυτόματα το Q2 σε περίπτωση κινδύνου.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ελέγχου των τυφλών σημείων, αναγνώρισης των οδικών σημάνσεων, καθώς και υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στην επιλεγμένη από τον οδηγό λωρίδα κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται επίσης και με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (παράλληλα ή σε σειρά).
Οι κοντοί πρόβολοι, τα 20εκ. απόσταση από το έδαφος και το σύστημα μόνιμης 4κίνησης, είναι ακόμα δύο χαρακτηριστικά που κάνουν το Q2 να κινείται άνετα σε κάθε είδος δρόμου. Τόσο οι βενζινοκίνητες, όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, συνδυάζονται ιδανικά με το ολοκαίνουργιο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το νέο Q2 θα παρουσιαστεί με έξι διαφορετικές επιλογές κινητήρων. Μαζί με τον 3κύλινδρο 1.0 TFSI, θα διατίθενται και δύο 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες χωρητικότητας 1.4 και 2.0 λίτρων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα περιλαμβάνει τρείς επιλογές στα 1.6 και 2.0 λίτρα. Το εύρος των ιπποδυνάμεων κυμαίνεται από τους 116 έως τους 190 ίππους. Εναλλακτικά, εκτός από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η Audi προσφέρει επίσης για όλους τους κινητήρες και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη S tronic. Στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων με τους 2λιτρους TDI και TFSI περιλαμβάνεται και το σύστημα μόνιμης 4κίνησης quattro. Οι εκδόσεις με μπροστινή κίνηση διατίθενται με σύστημα ανάρτησης με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ οι εκδόσεις quattro θα διαθέτουν σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης 4 συνδέσμων. Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων θα διατίθεται σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση προοδευτικού βαθμού απόσβεσης. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ θα περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως επίσης και το σύστημα Audi drive select με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον κάθε οδηγό να επιλέξει τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς του Q2 που ταιριάζουν περισσότερο στο προσωπικό του οδηγικό στυλ.
Το μικρομεσαίο SUV της Audi, προγραμματίζεται να φτάσει στις εκθέσεις το προσεχές φθινόπωρο.