Ένα σίριαλ δίχως τέλος δείχνει να παίζεται εδώ και δύο χρόνια, σχετικά με τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα. Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.
Από την 1/1/2016 (έπρεπε να είχε ξεκινήσει από το 2013) έχει τεθεί σε εφαρμογή το νέο πλαίσιο φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιριών, solvency 2, το οποίο προβλέπει μεταξύ πολλών νέων μεταρρυθμίσεων και την επιβολή προστίμων στα οχήματα που δεν είναι ασφαλισμένα.
Η ηλεκτρονική διασταύρωση μεταξύ των στοιχείων των ασφαλιστικών εταιριών και των ΔΟΥ για την βεβαίωση του προστίμου είναι η διαδικασία η οποία δημιουργεί αλαλούμ, καθώς δεν υπάρχει ενημέρωση αν έχει γίνει ακόμα, με αποτέλεσμα οι φήμες να αναπαράγονται περιοδικά τα τελευταία δύο χρόνια. Η διασταύρωση όμως είναι, αναλογικά με το μέγεθος των δεδομένων, μια εύκολη ηλεκτρονική διαδικασία καθώς τα στοιχεία είναι στην διάθεση των αρμόδιων αρχών εδώ και καιρό με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται περισσότερες πιθανότητες τα δεδομένα να έχουν διασταυρωθεί. Αυτό προδίδεται και από την «εκτίμηση» του υπουργείου για τα 780.000 ανασφάλιστα, όπως και από την λειτουργία της ιστοσελίδας www.hic.gr στην οποία μπορεί κάποιος να ελέγξει αν το αυτοκίνητο του είναι ασφαλισμένο, σε ποια εταιρία και για ποιο χρονικό διάστημα, εισάγοντας απλά τον αρ. κυκλοφορίας του οχήματος και το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη.
Όπως όλα δείχνουν, τα πρόστιμα θα έρθουν και μάλλον απροειδοποίητα. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι με το πρόστιμο οφείλουμε ταυτόχρονα και να ασφαλίσουμε το όχημά μας. Όμως πέρα από το πρόστιμο, όταν κυκλοφορούμε το όχημά μας, είναι εγκληματικό να μην το έχουμε καλυμμένο καθώς μία κακία στιγμή θα μας φέρει αντιμέτωπους με πολύ δύσκολες καταστάσεις. Ειδικά τώρα που τα ασφάλιστρα έχουν μειωθεί λόγω οικονομικής κρίσης και λόγω τεράστιου ανταγωνισμού, ακόμα και στις μεγάλες φερέγγυες εταιρίες, μπορούμε να βρούμε λύσεις που να ικανοποιούν τον νόμο και κυρίως τις ασφαλιστικές σας ανάγκες.
Εμείς είμαστε στην θέση να σας βοηθήσουμε σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό σας πρόβλημα, προσφέροντας οικονομικές λύσεις σε συνεργασία μόνο με φερέγγυες ασφαλιστικές εταιρίες.
Νικόλαος Λαδάς