Το πρόστιμο που επιβλήθηκε σε γνωστό μη εξουσιοδοτημένο έμπορο αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων της Αττικής (δεν μπορούμε ακόμα να αναφέρουμε το όνομά του) από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ουσιαστικά ανέδειξε αυτό που γνωρίζουν όλοι οι «παροικούντας την Ιερουσαλήμ»: οτι οι περισσότεροι κατεβάσουν τα χιλιόμετρα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για να γίνουν πιο ελκυστικά και να πιάσουν καλύτερη τιμή.
Αυτό συμβαίνει συχνά σε ανεξάρτητους εμπόρους, δηλαδή σε επιχειρήσεις που δε φέρουν το επίσημο σήμα κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώστε πως κάποιοι έχουν σήματα ελαφρώς παραποιημένα, εξαπατώντας τους πελάτες, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε σύντομα. Εδώ θέλω να διευκρινίσω πως υπάρχουν και έμποροι που εργάζονται με τιμιότητα και δεν προβαίνουν σε τέτοιες παράνομες ενέργειες. Όμως όλοι γνωρίσουμε πως αυτοί είναι πλέον ελάχιστοι…
Σύμφωνα με τις έρευνες που έχει κάνει στην Ελληνική αγορά, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κατά μέσο όρο τα χιλιόμετρα που «κόβονται» είναι στο 50%. Πιο συγκεκριμένα αυτοκίνητα του 2011 που εισάγονται σήμερα στην Ελλάδα με 170.000 έως 210.000 διανυθέντα χιλιόμετρα, στις μάντρες εμφανίζονται στον υποψήφιο αγοραστή με 60.000 έως 110.000 χιλιόμετρα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:
Έτος 1 άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου | Πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο και πωλείται στο εξωτερικό | Χιλιόμετρα που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου κατά την πώληση |
2014 | 90.000 – 110.000 χλμ | Έως 50.000 χλμ |
2013 | 110.000 – 150.000 χλμ | 50.000 – 80.000 χλμ |
2012 | 140.000 – 180.000 χλμ | 60.000 – 80.000 χλμ |
2011 | 170.000 – 210.000 χλμ | 60.000 – 100.000 χλμ |
2010 | 200.000 – 250.000 χλμ | 60.000 – 100.000 χλμ |
2009 | 260.000 – 300.000 χλμ | 60.000 – 120.000 χλμ |
Πλέον ο τρόπος για να γυρίσουν τα χιλιόμετρα οι αετονύχηδες είναι ιδιαίτερα απλός. Αρκεί ένα smartphone το οποίο έχει συνδεθεί με το κατάλληλο πρόγραμμα στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου.