Η Mitsubishi Motors παραδέχθηκε σήμερα ότι είχε “χειραγωγήσει τις δοκιμές κατανάλωσης και εκπομπών ορισμένων μοντέλων της προκειμένου να παρουσιάσει καλύτερες τιμές”. Απάτη που αφορά τουλάχιστον 625.000 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ιαπωνία, ενώ η έρευνα αναμένεται να επεκταθεί και στο εξωτερικό.
Η υπόθεση, που δημοσιοποιήθηκε από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, αφορά τέσσερα μοντέλα της κατηγορίας Kei (σ.σ.: μια πολύ δημοφιλή κατηγορία στην ιαπωνική αγορά με αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με κινητήρα μικρότερο των 660 κ.εκ.). Τα μοντέλα είναι τα eK Wagon και eK Space της Mitsubishi, αλλά και 468,000 Dayz και Dayz Roox, τα οποία κατασκεύαζε η ιαπωνική φίρμα για λογαριασμό της Nissan.
«Εκφράζουμε την πιο βαθιά συγγνώμη μας σε όλους τους πελάτες μας και στα άλλα μέρη που επηρεάζονται», δήλωσε ο επικεφαλής του ιαπωνικού ομίλου, Tetsuro Aikawa, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Μεταφορών.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωσή της, η αυτοκινητοβιομηχανία παραποίησε τα στοιχεία σχετικά με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσε στις δοκιμές, με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν 5 έως 10% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από την πραγματική.
«Η Nissan ανακάλυψε αποκλίσεις ανάμεσα στα στοιχεία που δίνονταν και σε εκείνα που είχαν διαπιστωθεί και μας ζήτησε να αναθεωρήσουμε τις τιμές μας. Αποφασίσαμε να σταματήσουμε την παραγωγή και τις πωλήσεις των εν λόγω μοντέλων», καταλήγει η ανακοίνωση της Mitubishi, αναφέροντας παράλληλα πως σύστησε ήδη ανεξάρτητη επιτροπή για να διερευνήσει το θέμα.
Η μετοχή της εταιρίας έκλεισε με πτώση μεγαλύτερη του 15%, στα 733 γεν, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση της μέσα σε μία ημέρα εδώ και σχεδόν 12 χρόνια.
[Πηγή: Mitsubishi Motors