Πρεμιέρα κάνει, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, το σύστημα εκ περιτροπής στάθμευσης στο κέντρο της Πάτρας, καθώς ο σχετικός φάκελος της δημοτικής αρχής εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Στόχος είναι το σύστημα να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στις αρχές Ιουνίου και μέσα στον Ιούλιο να ξεκινήσει η ολοκληρωμένη εφαρμογή της ηλεκτρονικού ελέγχου των παρκαρισμένων αυτοκινήτων.
Παράλληλα ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Παύλος Στάμος, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», αποκάλυψε ότι πλέον πρόθεση της δημοτικής Αρχής είναι να λειτουργήσει η ίδια τα τρία πάρκινγκ της παραλιακής ζώνης που αρχικά σχεδίαζε να παραχωρήσει σε ιδιότητες, και ότι αλλάζει πλεύση αναφορικά με την μερική πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.
Ο κ. Στάμος απέδωσε την πολύμηνη καθυστέρηση της εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης, η οποία όμως από την πλευρά της, πριν λίγο καιρό, σημείωνε ότι ο φάκελος που είχε κατατεθεί ήταν ελλιπέστατος αφού απουσίαζε κυκλοφοριακή μελέτη. «Υπογράφτηκε επιτέλους το έγγραφο δεν το έχουμε παραλάβει ακόμα για την εκ περιτροπής στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Άργησαν να ζητήσουν τις διευκρινήσεις.
Αποφασίσαμε Οκτώβριο, παραπέμφθηκε στην τεχνική υπηρεσία της Αποκεντρωμένης τον Γενάρη, μετά από περίπου ένα δίμηνο η τεχνική υπηρεσία μας ζήτησε τις διευκρινήσεις με αποτέλεσμα να τις στείλουμε σχεδόν αμέσως και να παρέλθει και πάλι ένα σημαντικό διάστημα για να ολοκληρωθεί. Δεν νομίζω ότι ήταν ελλιπέστατη η απόφαση ήταν συγκεκριμένη και ανέφερε που στηρίζονται οι ρυθμίσεις αυτές, μεσολάβησε ένα τετράμηνο να μας ζητήσουν την μελέτη στην οποία στηρίζονται οι ρυθμίσεις και ήταν η παλιά όπου στηριζόταν μέχρι τώρα», σχολίασε ο κ. Στάμος.
Στην πράξη τώρα, όπως ανέφερε ο Αντιδήμαρχος, το ηλεκτρονικό σύστημα για την υλοποίηση του σχεδιασμού είναι έτοιμο κι έχουν αγοραστεί τα τάμπλετ που θα χρησιμοποιηθούν οι υπάλληλοι που θα επιφορτιστούν με τον έλεγχο. Οι περίπου 10 δημοτικοί υπάλληλοι που θα κάνουν τους ελέγχους θα προέρχονται από το Τμήμα Κοινοχρήστων Χώρων και την ερχόμενη εβδομάδα θα διοργανωθεί ημερίδα για την πλήρη ενημέρωσή τους προκειμένου να ξέρουν τι δουλειά ακριβώς θα κάνουν.
Παράλληλα μέσα στο μήνα θα υπάρξει και συνάντηση με τους υπευθύνους της Τροχαίας Πατρών προκειμένου να υπάρξει συντονισμός της δράσης των υπηρεσιών. Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής του συστήματος δεν θα κόβονται κλίσεις αλλά οι υπάλληλοι θα τοποθετούν στα Ι.Χ. που δεν τηρούν τους κανόνες ένα προειδοποιητικό έγγραφο το οποίο θα τους ενημερώνει για το πότε θα ξεκινήσει κανονικά το σύστημα και πώς θα λειτουργεί.
«Τα Ι.Χ. θα καταγράφονται σε ένα ταμπλετ ανά τακτά διαστήματα. Όσα παραμένουν παρκαρισμένα πάνω από το προβλεπόμενο (στην πορτοκαλί ζώνη και δύο ώρες στην πράσινη) θα ενημερώνονται ότι είναι παράνομο. Οι κάρτες (ξυστό) είναι βοηθητικές, της μιας ώρας για τις πορτοκαλί πινακίδες και δύο ώρες για τις πράσινες. Θα κοστίζουν 30 λεπτά για τις δύο ζώνες και οι οδηγοί θα τις προμηθεύονται από περίπτερα του κέντρου και από κάποια καταστήματα προκειμένου να καλυφθεί όλη η περιοχή. Το πρόστιμο για όσους παρανομούν θα είναι 20 ευρώ», εξήγησε ο κ. Στάμος.
Πέραν αυτών ο κ. Στάμος σημείωσε ότι ο δήμος προτίθεται πλέον να λειτουργήσει με δικούς του υπαλλήλους τα τρία παρκινγκ που υπάρχουν στην παραλιακή ζώνη, καθώς όπως είπε οι διαδικασίες για την παραχώρηση είναι αρκετά χρονοβόρες. «Το πιθανότερο είναι να τα λειτουργήσει ο Δήμος, τα περί ιδιώτη ήταν σκέψεις οι διαδικασίες όμως για την παραχώρηση είναι αρκετά μεγάλες. Το αντίτιμο για την φύλαξη των οχημάτων θα είναι 50 λεπτά», υπογράμμισε, θυμίζοντας ότι τα πάρκινγκ αυτά θα συνδυαστούν με λεωφορεία που θα μεταφέρουν τον κόσμο στο κέντρο.
Τέλος άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι ο σχεδιασμός αλλάζει και για την Μαιζώνος η οποία αρχικά ήταν να πεζοδρομηθεί μερικώς. «Μάλλον τελικά πάμε για πλήρη πεζοδρόμηση καθώς στις προτάσεις για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου που είναι να ενταχθεί στα ευρωπαϊκά προγράμματα μιλάμε για πεζοδρόμηση και όχι μερική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στάμος.
Πηγή