Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε στις 11-12 Ιουνίου, με την Ανάβαση Αχλαδόκαμπου να χαρακτηρίζεται από τις πολλές εγκαταλείψεις και την υψηλή θερμοκρασία.
Ο κόσμος διχάστηκε ανάμεσα στην παραλία και το βουνό λόγο της αφόρητης ζέστης, όμως οι θεατές απέδειξαν πόσο πολύ αγαπούν αυτό το Άθλημα γεμίζονταν για μία ακόμα φορά τον «κωλοσούρτη». Οι 110 συμμετοχές ήταν ένας πολύ δυνατό ερέθισμα και έτσι οι προσπάθειες των οδηγών χειροκροτήθηκαν και το Σάββατο στις Δοκιμές αλλά και την Κυριακή στα 2 Σκέλη του Αγώνα.
Την φετινή διοργάνωση του Αχλαδόκαμπου ανάλαβαν να συνδιοργανώσουν η ΑΛΤ και η Start Line στην 4900 μέτρων μήκους διαδρομή, αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Τσαγγαρά.
Στο Αγωνιστικό μέρος του Αγώνα δυστυχώς τις εντυπώσεις έκλεψαν οι εγκαταλείψεις και οι ζημιές με αυτή του Μάριου Ηλιόπουλου να είναι η πιο σοβαρή όπου μετά από μία έξοδο ανάμεσα στην Κ3 και την Κ4 το αμάξι ανετράπη με αποτέλεσμα να καταστραφεί ολοσχερώς το Ford Escort WRC. Δεύτερη πολύ σημαντική εγκατάλειψη ήταν και αυτή του Νίκου Περατινού με Ford Escort όπου έπαθε μηχανική βλάβη.
Ξεκινώντας από την ομάδα της Formula Saloon, νικητής της οποίας αναδείχθηκε ο Σπύρος Παπαδόπουλος (Ford Escort MKII) που παράλληλα, σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Τον οδηγό από την Καλαμάτα ακολούθησε ο συμπατριώτης του Παναγιώτης Ηλιόπουλος (Ferrari 458) με ένα αυτοκίνητο που αναμενόμενα τράβηξε την προσοχή, με τον ήχο και την παρουσία του στον αγώνα εν γένει. Την τριάδα της Κατηγορίας συμπλήρωσε ο Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης (Audi A3), με πολύ δυνατά περάσματα.
Στην ομάδα Α είχαμε πολύ δυνατή μάχη για το πρώτο σκαλί του βάθρου καθώς ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort WRC) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στον πρώτο ανέβασμα, όμως στη συνέχεια ο Παναγιώτης Λιώρης (Ford Escort WRC) αντεπιτέθηκε και έφτασε στη νίκη, μόλις για 0,42 δευτερόλεπτα έναντι του αντιπάλου του. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ομάδας Α ανέβηκε ο Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16) με οδήγηση πάνω από τα όρια.
Ο Βοργιάς Σπύρος φυσικά επικράτησε και στην Ομάδα Α έως 2 λίτρα. Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Τσιούρης Ευάγγελος με (Peugeot 106 S16) και στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Τσιόγκας Αλέξανδρος (106 ΜΑΧΙ).
Στην Ομάδα Ν, νικητής αναδείχθηκε ο τοπικός Θοδωρής Μούγιος (Mitsubishi Lancer EVO IX), επικρατώντας των Γιώργο Αργυρίου (Mitsubishi Lancer EVO IX) και Κωνσταντίνο Κάκου (Mitsubishi Lancer EVO IX), που συμπλήρωσαν το βάθρο.
Στην Ομάδα Ν έως δύο λίτρα νικητής ήταν ο Κόμνος Νικόλας. Δεύτερος τερμάτισε ο Γιαννούλης Διονύσιος με μόλις 0.21 δευτερόλεπτα διαφορά από τον τρίτο Τασούλα Κωνσταντίνο όλοι τους με Peugeot 106 S16.
Στην Ομάδα Ε ταχύτερος ήταν ο εντυπωσιακός Γιώργος Κεχαγιάς (Ford Sierra RS 500), ακολουθούμενος από μια αρμάδα οδηγών με BMW E30 M3. Δεύτερος τερμάτισε ο Πατρινός Βασίλης Ντέρμας, ενώ τρίτος ο Διονύσης Τροβάς.
Στην Ομάδα Ε έως 2 λίτρα ο Κουρνιάτης Αθανάσιος με Ford Escort MK2 σημείωσε την καλύτερη επίδοση. Δεύτερος τερμάτισε ο Παπαθανασόπουλος Γιώργος με Suzuki Swift, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Ντόντης Σπύρος με Opel Astra Gsi.
Στην μάχη των Ιστορικών νικητής αναδείχθηκε ο Ηλίας Τσαγγαράς (Opel Ascona 2000), ενώ το βάθρο της Κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Βαγγέλης Γεωργούλας (Ford Escort RS 2000) και Γιώργος Καρράς (BMW 2002 ti).
Πάμε τώρα αναλυτικά στις κλάσεις καθώς σε πολλές από αυτές οι πρωτιές κρίθηκαν στα κλάσματα. Στην FST2 νικητής ήταν ο Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης (Audi A3), όπου σε κάθε αγώνα βελτιώνεται αισθητά. Το δεύτερο σκαλί ανήκει στον Αντώνη Σταφυλοπάτη (Opel Astra OPC) που ομορφαίνει τα Ελληνικά βουνά, ενώ τοι τρίτο στον Μητσιά Δημήτρη (NISSAN SILVIA S15 ) με το δεξιοτίμονο όχημά του.
Στην FST νικητής ήταν ο «τυχερός» Παναγιώτης Παρθένης (Mitsubishi Lancer EVO IX), που εντυπωσίασε με το 3:05, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Κωνσταντίνο Λαζαρίδη (Mitsubishi Lancer EVO VIII) για μόλις 0,2 δευτερόλεπτα πίσω. Τρίτο τερμάτισε ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος (Ford Escort MKII).
Στην FSA νικητής ήταν ο Σπύρος Παπαδόπουλος (Ford Escort MKII). Δεύτερος τερμάτισε ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος (Ferrari 458) και πίσω τους ο Γιώργος Παναγόπουλος (BMW E30 M5). Σημειώνεται, πως ο άτυχος Νίκος Περατινός (Ford Escort Cosworth) είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του Αγώνα στο πρώτο πέρασμα.
Για την κλάση της Α5 νικητής αναδείχθηκε ο Φίφλης Νικόλαος (Toyota Yaris), δεύτερος ο Μπόμπης Νικόλαος (Rover Mg) και τρίτη η κυρία της παρέας Κουρτίδου Βάσω (Toyota Yaris).
Στην δυνατή κλάση της Α6 ο Βοργιάς Σπύρος ήταν και εκεί νικητής. Στην δεύτερη θέση συναντάμε τον Τσιούρη Ευάγγελο (Peugeot 106 S16) και στην Τρίτη τον τοπικό Γιαννόπουλος Γιώργος (Citroen Saxo Vts).
Στην κλάση της Α7 επικράτησε ο Τσιόγκας Αλέξανδρος (Peugeot 106 Maxi), δεύτερος τερμάτισε ο Τσέρτος Νίκος (Honda Civic) και τρίτος ο Πατρινός Χατούπης Σταύρος (Opel Corsa Β Kitcar).
Το βάθρο της κλάσης Ν2 είναι ίδιο με αυτό της Ομάδας Ν έως δύο λίτρα όπου νικητής ήταν ο Κόμνος Νικόλας. Δεύτερος τερμάτισε ο Γιαννούλης Διονύσιος με μόλις 0.21 δευτερόλεπτα διαφορά από τον τρίτο Τασούλα Κωνσταντίνο όλοι τους με Peugeot 106 S16.
Το βάθρο της κλάσης Ν4 είναι ίδιο με αυτό της Ομάδας Ν με τον Θοδωρή Μούγιο (Mitsubishi Lancer EVO IX), να επικρατεί του Γιώργου Αργυρίου (Mitsubishi Lancer EVO IX) τρίτο τον Κωνσταντίνο Κάκο (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Για την κλάση Ε10 την πρώτη θέση κατάκτησε ο Καρπερός Βασίλης (Toyota Starlet Kp60), αφήνοντας πίσω του τον Ντέκα Γιώργο (Peugeot 205 GTi 16V) και τρίτο τον Παρνάσσα Δημήτρη (Toyota Starlet).
Στην Ε11 οι Κουρνιάτης Αθανάσιος (Ford Escort MK2) και Ντόντης Σπύρος (Opel Astra GSI) κατέλαβαν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα, ενώ τρίτος ήταν ο Κανελλής Αντώνης (Opel Ascona 400).
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων θα συνεχιστεί στις 2-3 Ιουλίου με την Ανάβαση Καστανιάς, που αποτελεί και τον 5ο γύρο του φετινού θεσμού, ενώ στις 25 και 26 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η SEAJETS – 11η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας.