Το όνομα tipo έγινε ευρέως γνωστό τη δεκαετία του ’90. Ωστόσο η FIAT είχε δώσει αυτή την ονομασία στο μοντέλο της 30-45 tipo ήδη από το 1910
Τι είναι το νέο tipo? Είναι το καινούριο οικογενειακό της FIAT που ήρθε στη χώρα μας ως σεντάν αρχικά και θα ακολουθήσει ως hatchback και station αργότερα. Η κατηγορία αυτή των σεντάν στη χώρα μας έχει πολύ λίγες συμμετοχές όπως τα δίδυμα citroen c-elysee Peugeot 301 , τα άλλα δίδυμα skoda rapid seat Toledo αλλά και το Toyota corolla.
Μετά από τα αποτυχημένα linea και albea η fiat επαναφέρει στο προσκήνιο το όνομα tipo με ένα καλοφτιαγμένο και καλοεξοπλισμένο μικρομεσαίο οικογενειακό με τεράστιους χώρους και 520 λτ. Πορτμπαγκαζ. Σχεδιάστηκε στην Ιταλία θα κατασκευάζεται στην Τουρκία και θα πωλείται σε 40 χώρες.
Το νέο tipo θα χρησιμοποιεί τους γνωστούς diesel της εταιρίας 1,3 mtj και 1,6 mtj 95 ίππων και 120 αντίστοιχα αλλά και 1,4 βενζίνης 95 ίππων και 1,6 110 ίππων με αυτόματο σαζμάν για το δεύτερο.
Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας το 1,3 ντίζελ. Στην αρχή πιστέψαμε ότι ο κινητήρας δεν θα είναι επαρκής αλλά στην πράξη μας άφησε άφωνους με τη ροπή και τη γραμμικότητά του.
Το εσωτερικό μπορεί άνετα να φιλοξενήσει ακόμα και πέντε ενήλικες οι οποίοι μπορούν να χωρέσουν όλες τους τις αποσκευές στο τεράστιο πορτμπαγκάζ του Tipo. Τα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο είναι καλοβιδωμένα και γενικά επικρατεί μια αίσθηση ηρεμίας και ασφάλειας.
Όσο και αν πιέσαμε το αυτοκίνητο η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι σε χαλαρές καθημερινές συνθήκες δε θα ξεπερνάει τα 5 λίτρα που νομίζουμε ότι είναι απόλυτα λογικά για τον όγκο του αμαξώματος.
Για το τέλος αφήσαμε άλλη μια ευχάριστη έκπληξη και αυτή είναι η τιμή που ξεκινάει από τα 13.990 για τη βενζίνη και από τα 16.900 για τα diesel με αρκετά καλά επίπεδα εξοπλισμού.
Συμπέρασμα ….τι άλλο απ’το ότι το αυτοκίνητο αυτό σε άλλες εποχές θα πούλαγε σαν φρέσκο ψωμί στην χώρα μας…
Μπορείτε να δείτε και να οδηγήσετε το νέο FIAT TIPO από κοντά στην έκθεση FIAT ALFA ROMEO Μαργαρώνη-Φιλιππάκη στο ΝΕΟ Πατρών Αθηνών 95.