Σε μια πολύ καλά οργανωμένη εκδήλωση από το skodaclubpeloponnisou στο Café Molos στον Μόλο της Αγ. Νικολάου, μας παρουσιάστηκε το Skoda Kodiaq.
Μπορεί να πεις ότι το δάπεδο MQB του Golf, πλέον είναι από τα πιο πολυχρησιμοποιημένα, αφού το μοιράζονται τέσσερα νέα crossover του γερμανικού γκρουπ, με τελείως διαφορετική μεταξύ τους σε εμφάνιση, αλλά και χαρακτήρα. Έτσι, μετά τα Audi Q2, Seat Ateca και VW Tiguan, ήρθε να προστεθεί το Skoda Kodiaq. Η καφέ αρκούδα (Kodiak), που συναντάμε στο ομώνυμο νησί της Αλάσκας, είναι η τσαχπινιά που κρύβει από πίσω του το όνομα, αφού η εταιρεία δεν αρκέστηκε σε κάτι ρετρό. Παρ’ ότι και το μυθικό Yeti των Ιμαλαΐων, που δώρισε το όνομά του στο πρώτο crossover της Skoda, ζει επίσης σε μέρη απάτητα, τα δύο SUV της εταιρείας θα διανύσουν τα περισσότερα χιλιόμετρα της ζωής τους στην άσφαλτο.
Αν και οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι περιορισμένες τουλάχιστον για τις μη τετρακίνητες εκδόσεις, ο στόχος της εταιρείας είναι να ξεφύγει από τα συντηρητικά στερεότυπα της, Η παρουσία του Kodiaq θα έλεγε κανείς πως είναι σχεδόν το ίδιο επιβλητική με εκείνη ενός Audi Q7, ενώ ψαρωτικό είναι και το εσωτερικό του, που διαθέτει έναν αχανή χώρο αποσκευών 720 λίτρων, ο οποίος εκτοξεύεται στα 2.065 λίτρα με την ανάκληση της πλάτης των πίσω καθισμάτων. Στο εσωτερικό μην περιμένετε εκπτώσεις, καθώς η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, ο πίνακας οργάνων, που θυμίζει Tiguan, είναι καλοσχεδιασμένος, λεπτομέρειες όπως η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού δίνουν έναν premium τόνο, ενώ η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας εγγυώνται ότι το Kodiaq συμβαδίζει με τα δεδομένα της κατηγορίας των μεγάλων SUV.
Το Kodiaq που μας παρουσιάστηκε φόρα τον 1.4 TSI κινητήρα με τα 125 άλογα. Αναλυτικά υπάρχουν πέντε κινητήρες, δύο ντίζελ (2.0 TDI με 150 & 190 ίππους) και τρεις βενζινοκινητήρες (1.4 με 125 & 150 ίππους και ο 2.0 TSI 180 PS) θα διατίθενται σε εννέα διαφορετικές παραλλαγές, ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου και τη μετάδοση της κίνησης. Οι δύο ισχυρότερες εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με το νέο 7άρι διπλού συμπλέκτη και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Στον αντίποδα, ο 1.4 των 125 ίππων προσφέρεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ανάλογη έκδοση διαθέτει και ο 1.4 TSI των 150 ίππων, που όμως διατίθεται και με DSG 6 σχέσεων σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη παραλλαγή. Αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν για τον ίδιας ισχύος ντίζελ, εν προκειμένω όμως το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διαθέτει 7 σχέσεις.
Σε γενικές γραμμές είδαμε ένα πολύ μεγάλο και όμορφο αυτοκίνητο, με υψηλή ποιότητα κατασκευής και τεράστιους χώρους. Δεν είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε αλλά είμαστε σίγουροι πως και η ποιότητα κύλισης θα είναι αντάξια με την ιστορία της Skoda. Μοναδικός θεωρητικός προβληματισμός μας είναι το αν θα μπορούν οι «μικρές» εκδόσεις κινητήρων να ανταποκριθούν στο μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.