Σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες συναντήσεις, όπου οι πρωταγωνιστές του θεσμού αναμετρήθηκαν στις πίστες του Ιπποδρόμου Αθηνών στο Μαρκόπουλο και το Διαδρόμιο, η διαδρομή των 2,2 χιλιομέτρων στη Χαλκίδα αποτελεί μια τελείως διαφορετική πρόκληση. Τα χαρακτηριστικά της θυμίζουν πολύ περισσότερο ειδική διαδρομή αγώνα ράλλυ, γεγονός που απαιτεί άλλη προσέγγιση από τους οδηγούς, αλλάζοντας πιθανότατα και τις ισορροπίες. Παράλληλα, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το Δεκέμβριο του 2016 στο συγκεκριμένο χώρο ουσιαστικά γεννήθηκε η ιδέα και μπήκαν οι βάσεις του Dirt Games, με τη συνέχεια να είναι αυτή που παρακολουθούμε σήμερα, και διαθέτοντας όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να λάμψει ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Την ευθύνη οργάνωσης του αγώνα έχει το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την βοήθεια του Δ.Α.Ο.Π.ΠΕ.Χ ενώ για δεύτερη συνεχόμενη φορά θα αποτελέσει και γύρο του Timed Rally Challenge και συγκεκριμένα τον 4ο.
Ο 3ος γύρος του ΕΚΟ Racing Dirt Games είναι ιδιαίτερα σημαντικός, με δεδομένο το γεγονός ότι απομένουν τρεις ακόμα αγώνες για την ολοκλήρωση του θεσμού. Οι επικεφαλής του Κυπέλλου και των Επάθλων δεν έχουν περιθώρια για απώλειες, την ώρα που όσοι ακολουθούν διεκδικώντας τα πρωτεία γνωρίζουν πως οι ευκαιρίες για ανατροπή ελαττώνονται. Έτσι, στην κατηγορία των 600 κ.εκ. ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Γιώργος Ζυμαρίδης, με το SR Kartcross μπορεί να έχει μία μικρή διαφορά ασφαλείας, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι βασικός του στόχος θα είναι για ακόμα μία φορά η νίκη. Όμως, ο συναγωνισμός αναμένεται να είναι πιο έντονος από κάθε άλλη φορά, αφού μία σειρά οδηγών μοιάζουν ικανοί να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου! Ο Γιάννης Χεκιμιάν με το Speedcar Xtrem, ο οποίος και είχε κερδίσει στην αυλαία στον Ιππόδρομο Αθηνών, θα προσπαθήσει να καλύψει το χαμένο έδαφος της εγκατάλειψης στο Διαδρόμιο. Την ίδια ώρα, ο Άρης «Ιαβέρης» με το Planet Kartcross Kamikaz 2 θέλει να συνεχίσει τις καλές του εμφανίσεις μετά την κατάκτηση της 2ης θέσης στον αγώνα του Διαδρομίου και να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό. Κάτι που είναι ικανός να καταφέρει και ο περσινός νικητής στην κατηγορία Open, Νώντας Καρανικόλας, που, μετά το βάθρο στο Διαδρόμιο στην πρώτη του με το La-Base, στοχεύει ακόμα ψηλότερα!
Υπολογίσιμη δύναμη στην κατηγορία αποτελεί παραδοσιακά ο Κωνσταντίνος Χριστόπουλος με το Speedcar, που επίσης θέλει να επιστρέψει στις κορυφαίες θέσεις της βαθμολογίας μετά την ατυχία στο Διαδρόμιο. Σαφώς δεν πρέπει να ξεχνάμε και την ομάδα της Semog, με τον «Filon» να αποτελεί ήρεμη δύναμη, ικανό να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, αλλά και τον νεαρό Παναγιώτη Ρουστέμη, που στο Διαδρόμιο άφησε υποσχέσεις με τις επιδόσεις του. Με Semog Trophy, όμως, θα δούμε και τον Κυπελλούχο Χώματος το 2014, Γιάννη Ακράτο, ο οποίος αποδεδειγμένα διαθέτει ταχύτητα σε αυτού του είδους την επιφάνεια, και θα διεκδικήσει επίσης το κάτι παραπάνω. Βέβαια, όλοι οι προαναφερθέντες θα βρουν απέναντί τους δύο γνωστούς και εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς από το χώρο των αγώνων, οι οποίοι επιστρέφουν στη δράση μετά την απουσία τους από το Διαδρόμιο. Ο λόγος για τους Τάκη Καϊτατζή και Στέφανο Καμιτσάκη, που στη Χαλκίδα θα κάνουν την επίσημη πρώτη τους εμφάνιση με το Planet Kartcross Kamikaz 2!
Στην κατηγορία των 750 κ.εκ., η κατάσταση είναι σαφώς πιο ξεκάθαρη, με τους Χαράλαμπο Γαζετά και Νίκο Αθηναίο, αμφότερους με Speedcar Xtrem, να δίνουν μάχη στήθος με στήθος για την κατάκτηση του Επάθλου. Οι δυο τους μοιράζονται τις νίκες στους δύο προηγούμενους γύρους του θεσμού και γνωρίζουν ότι πλέον τα λάθη απαγορεύονται. Ειδικά από τη στιγμή που οι Μιχάλης Τακιδέλης με το Speedcar και Κώστας Σωτηρόπουλος με το SR Kartcross παραμονεύουν για να εκμεταλλευτούν το παραμικρό στραβοπάτημα. Μια αμφίρροπη αναμέτρηση, αλλά με σπουδαίο διακύβευμα.
Δεν είναι όμως μόνο οι χωμάτινες φόρμουλες που θα συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον, αλλά και η κατηγορία των αυτοκινήτων. Ο Παναγιώτης Ρουστέμης -εκτός από το Semog- θα οδηγήσει και το Mitsubishi Lancer δέκατης γενιάς, με στόχο να επαναλάβει την επιτυχία του στο Διαδρόμιο. Όμως, αυτήν τη φορά απέναντί του θα βρει τον Λευτέρη Αλυγιζάκη, που διακρίνεται για την ταχύτητά του με το Lancer ένατης γενιάς, αλλά και τους μετρ του χώματος, Πάνο Κωνσταντάκο και Χρήστο Παλαιολόγο, με Lancer έβδομης και όγδοης γενιάς, αντίστοιχα. Φυσικά, δε θα λείψουν και παρουσίες όπως του Γιώργου Βασιλάκη με το εντυπωσιακό Ford Fiesta R5, αλλά και του Σταμάτη Αθανάσουλα με το μπλε στα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας Subaru Impreza 555! Ενδιαφέρον, όμως, θα έχουν και οι μάχες στις μικρότερες κατηγορίες, όπως των Κώστα Μαχαίρα με το Citroen Saxo και Γιάννη Καββαδία με το Peugeot 206.
Ο αγώνας, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Χαλκιδέων και την υποστήριξη του MyKteo του Ομίλου Θαλάσση, θα ξεκινήσει την Κυριακή στις 10 π.μ και οι οδηγοί θα κάνουν τέσσερα περάσματα εκ των οποίων θα μετρήσουν τα τρία καλύτερα. Σημειώστε ότι, σε αντίθεση με τους δύο προηγούμενους γύρους του θεσμού, στη Χαλκίδα δε θα πραγματοποιηθεί Track Day το Σάββατο πριν από τον αγώνα. Κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν τις αναγνωρίσεις της διαδρομής την προηγούμενη μέρα του αγώνα με πολιτικά αυτοκίνητα στα πρότυπα των ράλλυ.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο θεσμός για το 2018… τρέχει με την premium βενζίνη EKO Racing 100 και με τα φτερά του Red Bull, ενώ τον υποστηρίζουν η Subaru Πλειάδες Motors και η USAG Greece. Χορηγός τεχνολογίας είναι η Garmin Greece, η Racecraft είναι χορηγός εξοπλισμού, με την COSMOTE TV και το περιοδικό 4TΡΟΧΟΙ να έχουν αναλάβει το ρόλο των χορηγών επικοινωνίας, ενώ το συνδρομητικό κανάλι καλύπτει το θεσμό τηλεοπτικά.