Κείμενο : Μαρία Καλογήρου
Φωτογραφίες : Στρατής Βαβούδης
Για ακόμα μια φορά φαίνεται πως οι Ιταλοί μεγαλούργησαν… Έχοντας στο μυαλό τους την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, η Ducati δημιούργησε μια μοτοσυκλέτα ικανή να τους δώσει αυτό το πολυπόθητο Πρωτάθλημα.
Και το όνομα αυτής, Panigale V4R!
Ξεχάστε όσα ξέρατε μέχρι τώρα για τις μοτοσυκλέτες δρόμου, γιατί η Panigale V4R έχει αγωνιστικό “αίμα” μέσα της. H Ducati πήρε το νέο κινητήρα V4 1100 κ.εκ της Desmocedici Stradale 90 μοιρών και τον συρρίκνωσε στα 998 κ.εκ, ώστε να πληροί τους κανονισμούς των αγώνων Superbike. Επίσης η διαδρομή του εμβόλου έχει μειωθεί από τα 53.5 χιλ. στα 48.4 χιλ. ενώ η διάμετρος του εμβόλου είναι 81 χιλ. Στο εσωτερικό της μοτοσυκλέτας, το βάρος του κινητήρα έχει μειωθεί εξαιρετικά ξεκινώντας από τα ελατήρια πιστονιού, τα οποία είναι αγωνιστικά και μόνο δύο (ένα συμπίεσης και ένα λαδιού).
Διαθέτει υψηλότερα επικεφαλής εκκεντροφόρους, τιτανίου αντί για ατσάλι, ελαφρύτερο στρόφαλο, μεταβλητούς αυλούς εισαγωγής και μεγαλύτερα ελλειπτικά σώματα ψεκασμού (από 52mm έως 56mm). Η Panigale V4R είναι κατά 2 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη έκδοσή της, επίσης έχει βελτιωμένη εισαγωγή αέρα δίνοντας έτσι 224 ίππους στις 15.250 στροφές. Με την full –racing Ducati Performance εξάτμιση της Akrapovic, η απόδοση πάει στους 234 ίππους στις 15.500 στροφές. Σε αυτή την περίπτωση το καθαρό της βάρος μειώνεται κι’ άλλο στα 168 κιλά!
Από ότι φαίνεται, η Ducati κατάφερε να δημιουργήσει την πιο δυνατή αγωνιστική μοτοσυκλέτα παραγωγής όλων των εποχών, για διασκέδαση εντός και εκτός πίστας!
Ευχαριστούμε πολύ την Gianneas Moto για την παραχώρηση της μηχανής για τις ανάγκες της φωτογράφισης.