Μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη, αύξηση του αφορολόγητου στα επαγγελματικά αυτοκίνητα εταιρικής χρήσης από τα 12.000 στα 17.000 ευρώ και κάποια κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.
Λίγο-πολύ όλα όσα είχαν διαρρεύσει και τα είχαμε γράψει τμηματικά εδώ και αρκετό καιρό περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά για το περιεχόμενό του. Πιο σημαντικό από όλα φαίνεται μέχρι στιγμής να είναι η αύξηση του ορίου της προ φόρων λιανικής τιμής, ως το οποίο τα εταιρικά οχήματα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση δεν φορολογούνται με τη μορφή παροχών σε είδος. Πιο συγκεκριμένα, το όριο ανεβαίνει από τα 12.000 στα 17.000 ευρώ. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να ανατρέψει και τα δεδομένα στην αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων επαγγελματικής χρήσης, αυξάνοντας κατά πολύ τις επιλογές στον σημαντικό πλέον για τη χώρα μας κλάδο της χρονομίσθωσης.
Για όσα αυτοκίνητα δεν παραχωρούνται μέσω χρονομίσθωσης αποκλειστικά για επαγγελματικούς λόγους, η αξία της παραχώρησής τους, υπολογίζεται ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα με την παρακάτω ποσοστιαία κλίμακα επί της λιανικής τιμής προ φόρων (ΛΤΠΦ): ΛΤΠΦ 0-14.000 ευρώ 4%, ΛΤΠΦ 14.001-17.000 ευρώ 20%, ΛΤΠΦ 17.001-20.000 ευρώ 33%, ΛΤΠΦ 20.001-25.000 ευρώ 35%, ΛΤΠΦ 25.001-30.000 ευρώ 37%, ΛΤΠΦ άνω 30.001 ευρώ 20% ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν αυτοκίνητο ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα. Παράλληλα, εξακολουθεί να ισχύει η διάταξη που αναφέρει ότι το ποσοστό κάθε οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης μειώνεται με γνώμονα την παλαιότητα ως κάτωθι: 0-2 χρόνια μηδενική μείωση, 3-5 χρόνια μείωση 10%, 6-9 χρόνια μείωση 25%, από 10 χρόνια και πάνω μείωση 50%. Τέλος, το νέο φορολογικό νομοσχέδιο προβλέπει μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών και τα παιδικά καθίσματα από το 24% στο 13%, όπως είχε ήδη αναγγελθεί από τον Ιούλιο του 2019.
ΠΗΓΗ : https://www.4troxoi.gr/