Του Μάρκου Κ. Καπετανάκη
Με αυξημένο το ενδιαφέρον περίμεναν οι μέτοχοι της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε. την Γ.Σ. της 26ης Αυγούστου 2020, αλλά για ακόμα μία φορά απογοητεύτηκαν μία από τα ίδια, δεν ενημερώθηκαν για τίποτα, αλλά για να είμαστε και δίκαιοι, είδαν για πρώτη φορά κάποιον, να «βαστά αναπτήρα» με την διάθεση να αναζωπυρώσει το έργο.
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή και θα με συγχωρέσετε που θα μακρηγορήσω, γιατί σύσσωμος ο έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος, δεν έγραψε τι στην πραγματικότητα έγινε εκείνο το απόγευμα και αυτό πρέπει να διορθωθεί, έστω και καθυστερημένα.
ΤΙ περίμενε το σώμα της Γενικής Συνέλευσης λοιπόν; Ενημέρωση στα τρία μεγάλα ερωτήματα που αιωρούνται αναπάντητα εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Πρώτον : Γιατί αφέθηκε να φύγει ο επενδυτής κ. Μαρούλης το 2008, δεύτερον τι έκαναν οι μεγαλομέτοχοι όλα αυτά τα χρόνια για την υλοποίηση του έργου και τρίτον γιατί σιωπούσε ο επί 12 χρόνια διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μάρκος Ν Καπετανάκης, για σχεδόν 14 χρόνια.
Η Γ.Σ ξεκίνησε με την παγκόσμια (κατ εμέ) πρωτοτυπία, της πρότασης του απερχόμενου προέδρου & της “πλειοψηφίας”, να εκλεγεί από το σώμα πρόεδρος της Γ.Σ, μέλος του απολογούμενου Δ.Σ, κάτι το οποίο αποδέχτηκε και η πλειοψηφία της ΓΣ. Ακολούθησε ένας πραγματικά λιτός οικονομικός απολογισμός από τον απερχόμενο Πρόεδρο και στην συνέχεια πήρε τον λόγο ο Αθανάσιος Μπέλας, οικονομολόγος, ο οποίος ανέλυσε με επιχειρήματα, το γιατί ο προϋπολογισμός & η συνοδεύουσα αυτόν έκθεση, δεν είναι σωστά & νόμιμα συνταγμένες καθόσον δεν αναφέρονται σε αυτές οι οφειλές της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., που είναι εκατοντάδες χιλιάδες €, τις οποίες και παρουσίασε αναλυτικά. Το ποσό αυτό έφτανε περίπου τις 400.000 ευρώ!
Ακολούθησε ο διοικητικός απολογισμός, από τον απερχόμενο Πρόεδρο, ο οποίος ήταν ακόμα πιο λιτός, ενώ δυστυχώς δεν απαντήθηκε επί της ουσίας καμία υποβληθήσα ερώτηση από το Σώμα προς το απερχόμενο ΔΣ.
Στην συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Μάρκος Ν. Καπετανάκης, ό άνθρωπος που επί 50+ χρόνια παλεύει να γίνει πραγματικότητα το έργο, ξεκινώντας την ομιλία με αίτημα προς το Σώμα της Γενικής Συνέλευσης αν υιοθετεί ή καταδικάζει τις συκοφαντικές δημοσιεύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητα τον Μάιο, προς το πρόσωπό του. Φυσικά ΟΜΟΦΩΝΑ Γ.Σ καταδίκασε το δημοσιεύματα ,αναγνωρίζοντας την τεράστια προσφορά του στην Υπόθεση Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.
Στην συνέχεια & επί 45 λ. παρουσίασε έγγραφα & ντοκουμέντα, για τις ανεξήγητες ενέργειες του Δ. Σ την περίοδο Οκτώβριος 2006 έως 31 Δεκεμβρίου 2008, που είχαν σαν συνέπεια να “ελευθερωθεί” ο επενδυτής κ. Μαρούλης από μία σύμβαση εγγυημένη με εγγ, Τραπέζης 1.650.000 € & που εξασφάλιζε κέρδη 6.700.000 €/στην 5ετία για τους μετόχους και αντέκρουσε τους ισχνούς ισχυρισμούς του πρώην Προέδρου παρουσιάζοντας στην Γ.Σ τα έγγραφα εκείνα που δεν επιδέχονται καμιά αμφισβήτηση, καθώς φέρουν την υπογραφή του προέδρου του Δ.Σ.
Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του πως η η σύμβαση “Μαρούλη” είχε προϋπολογισμό 33 εκ.€ (“με το κλειδί στο χέρι”) ενώ αυτή που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2009 είχε προϋπολογισμό περίπου 96 εκ. €.
Οι εξηγήσεις που επιχείρησε να δώσει ο κ. Ε. Φλωράτος, ήταν πως, η αρχική σύμβαση των 33 εκ.€, δεν μπορούσε να εκτελεστεί διότι δεν υπήρχαν εγκρίσεις από την FIA & FIM (Παγκόσμιες Ομοσπονδίες ΑΥΤΟ & ΜΟΤΟ), όμως ο ομιλών εκείνη την ώρα, κ Μάρκος Καπετανάκης παρουσίασε έγγραφο από Δ.Σ της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε. –από τον Ιούνιο του 2009- όπου αναφέρεται πως η έγκριση της FIA υπάρχει από 6/11/2007 & λίγους μήνες μετά η ήρθε & η έγκριση από την FIM.
Κλίνοντας την ομιλία του ο Μάρκος Ν. Καπετανάκης απηύθυνε τα πιο κάτω ερωτήματα προς την Γ.Σ : Πρώτον – Με ποια απόφαση Δ.Σ δόθηκε επιστολή απαλλαγής του “Μαρούλη ‘ από την εξ 1.650.000 € εγγυητική επιστολή; Δεύτερον – Τι άλλαξε στην μελέτη & τα 33 εκ.€ έγιναν 96 εκ.€ ( όταν μάλιστα για τα 33 εκ.€ υπήρχαν & όλες οι εγκρίσεις & μελέτη βιωσιμότητας με καθαρά κέρδη) και τρίτον – Υπάρχει αντίστοιχη μελέτη για τα 96 εκ,€ ???
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Ερυμάνθου ο οποίος καλοπροαίρετα ζήτησε να “ξεχαστούν τα παλιά & ότι έγινε έγινε”, και όλοι μαζί να προχωρήσουμε για να πραγματοποιηθεί το έργο. Δεν θα κρύψουμε πως η νότα αισιοδοξίας πραγματικά, μας εντυπωσίασε και πως θα θέλαμε τον Δήμαρχο πιο δραστήριο προς αυτή την κατεύθυνση.
Τέλος, ακολούθησε παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Κ Ζαϊμη ο οποίος μίλησε & για δυνατότητες αξιοποίησης της έκτασης & με άλλες δραστηριότητες ( κάτι για το οποίο είχε αναφερθεί σε επιστολή της η “ομάδα μετόχων” & λοιδωρήθηκε ανελέητα από δημοσιεύματα), αναφερόμενος όμως ξεκάθαρα πως η δημιουργία πίστας προδιαγραφών Formula 1, είναι και θα πρέπει να παραμείνει ο αρχικός στόχος.
Δεν θα κρύψουμε πως ο κ. Ζαίμης ήταν ο άνθρωπος που κρατούσε τον αναπτήρα και προσπάθησε να ανάψει έστω και μια σπίθα στα καταπαγωμένα θεμέλια του έργου, που θα δώσει πνοή σε ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Δεν θα κρύψουμε, πως ο κ. Ζαίμης μαζί με 2-3 ακόμα ανθρώπους από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο θα μπορούσαν ΑΜΕΣΑ να ξαναφέρουν το έργο στην επιφάνεια και να το εντάξουν στην καθημερινή συζήτηση στα «πηγαδάκια» της Πάτρας. Κ. Ζαίμη αναλάβετε πρωτοβουλίες και θα βρείτε όλη την πόλη να συμμαχεί μαζί σας. Υπάρχουν στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο τοπικοί Επιχειρηματίες και παράγοντες που και ξέρουν και έχουν τις επαφές για να πραγματοποιηθεί το έργο.
Τέλος ακολούθησε ψηφοφορία & απαλλαγή κατά πλειοψηφία, του απερχόμενου Δ.Σ & ακολούθησε η εκλογή του νέου Δ.Σ, αν και ακόμα δεν έχουμε επίσημα αποτελέσματα στα χέρια και το αν έγινε σύσταση.
Ας συνοψίσουμε τα συμπεράσματά μου από την συγκεκριμένη Γ.Σ :
* Στην Γ.Σ προσήλθαν οι περισσότεροι “ειδικοί”, χωρίς να έχουν διαβάσει ούτε το καταστατικό της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., ούτε τον νέο νόμο περί Α.Ε (Ν.4548) ,αλλιώς δεν δικαιολογούνται το πλήθος των λαθών και παρατυπιών που έγιναν
* Απεδείχθη, από τα έγγραφα που διαβάστηκαν, πως η “απελευθέρωση” του επενδυτή κ. Μαρούλη ήταν προαποφασισμένη
* Δεν εξηγήθηκε ο λόγος που το τίμημα των 33εκ.€ ,έγινε 96 εκ.€ & η πράξη αυτή καταδίκασε την κατασκευή του έργου
* Δεν δόθηκαν πειστικές εξηγήσεις για τους κινδύνους που διατρέχει η περιουσία της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε. από τα χρέη προς τρίτους
* Δεν δόθηκε καμιά απάντηση στο γιατί ο “φάκελλος” για την υπαγωγή της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., στον αναπτυξιακό νόμο, δόθηκε σε εταιρία της Θεσσαλονίκης, με αμοιβή, το τεράστιο ποσό των 289.000 €, όταν στην πόλη μας υπάρχουν 3-4 τουλάχιστον εταιρείες που μπορούσαν να ετοιμάσουν τον φάκελο (κάποιες το είχαν κάνει στο παρελθόν), με τίμημα πολύ-πολύ μικρότερο
Υ.Γ. Εμείς όσο ζούμε θα ελπίζουμε στο όνειρο της κατασκευής πίστας προδιαγραφών Formula 1, στην περιοχή μας και ας μας λένε τρελούς και ρομαντικούς. Κ. Ζαίμη και λοιποί τοπικοί άρχοντες και φορείς. Είμαστε δίπλα σας. Πρέπει να το καταλάβετε και να πάμε μπροστά.