Σε λασπομαχία εξελίχθηκε το Ράλλυ Πύργου, ο τελευταίος γύρος του Κυπέλλου Ράλλυ Χώματος και ο πέμπτος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Η βροχή έπεφτε ακατάπαυστα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, δυσκολεύοντας τις προσπάθειες των 47 πληρωμάτων που εκκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου από το Θεματικό Πάρκο Ξυστρή. Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ο αγώνας διεξήχθη χωρίς προβλήματα, με τους αγωνιζόμενους να δίνουν τα εύσημα στην ΑΟΛΑΠ, η οποία είχε την ευθύνη της διοργάνωσης του Ράλλυ Πύργου. Συνδιοργανωτές ήταν ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Θεσμικός υποστηρικτής ήταν ο ΔΕΠ ΑΕ ΟΤΑ Πύργου.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης επικράτησαν με το Skoda Fabia R5, βγαίνοντας αλώβητοι από τις λασπωμένες ειδικές του αγώνα. Το δίδυμο τέθηκε από την πρώτη ειδική διαδρομή επικεφαλής στο Ράλλυ Πύργου, χτίζοντας μάλιστα διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους του και στη συνέχεια, αν και έκοψε ρυθμό, πέτυχε την ταχύτερη επίδοση και στις υπόλοιπες διαδρομές του αγώνα. Ανέλπιστα δεύτεροι τερμάτισαν οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς με το θηριώδες Toyota Starlet KP60. Οδηγώντας εντυπωσιακά το πισωκίνητο Starlet, δεν έδειξαν να δυσκολεύονται από τις καιρικές συνθήκες, αποζημιώνοντας τους θεατές που βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πύργου, αψηφώντας τη βροχή. Παράλληλα, επικράτησαν στην κατηγορία F2 E, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο μια επιτυχημένη, για τος ίδιους, χρονιά. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Ιωάννης Μπαντούνας-Ηλίας Παναγιωτούνης με ένα Ford Fiesta Rally3. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2018 χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής στο αγωνιστικό το οποίο οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα. Στο τέλος το πλήρωμα υποχώρησε μια θέση στην κατάταξη, καθώς το Fiesta έσβησε για λίγα δευτερόλεπτα, απόρροια της νεροποντής, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα. Περίφημα τα κατάφεραν οι τοπικοί Αργύρης Τσούλος-Πάνος Σπυρογιάννης που τερμάτισαν στην τέταρτη θέση του Ράλλυ Πύργου. Το λάθος δεν συγχωρείται σε τέτοιες συνθήκες οδοστρώματος, κάτι που το γνώριζε καλά το πλήρωμα του λευκού Mitsubishi Lancer Evo IX, το οποίο οδήγησε μυαλωμένα και χωρίς υπερβολές. Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού στα χώματα της Ηλείας, οι οποίοι είχαν ωραία κόντρα με τους Τσούλο-Σπυρογιάννη. Στην τελευταία διαδρομή, όμως, εξαιτίας της ολισθηρότητας του οδοστρώματος, είχαν μικροεξόδους, με αποτέλεσμα να αρκεστούν στην πέμπτη θέση γενικής. Το πλήρωμα του ασημί Mitsubishi Lancer Evo IX ανακηρύχθηκε Κυπελλούχο Χώματος για το 2024, καθώς αρκούσε μόνο η εκκίνηση στον αγώνα για να το πετύχει.
Στην έκτη θέση γενικής και στην πρώτη της F2 τερμάτισαν οι Ιωάννης Αναγνωστάκος-Νίκος Μουζάκης με Ford Fiesta Rally4. Παρά την πολύμηνη αποχή του από τους αγώνες, ο Πρωταθλητής Ελλάδος στα δικίνητα του 2016 δεν απειλήθηκε στις ειδικές διαδρομές της Ηλείας, στην πρώτη του απόπειρα με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally4. Έβδομοι γενικής τερμάτισαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου, οι οποίοι απέσπασαν το χειροκρότημα των θεατών με τα περάσματά τους. To πλήρωμα ήταν στη δεύτερη θέση στα μισά του αγώνα, ωστόσο στο δεύτερο πέρασμα από τον Λάλα είχε κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο σταμάτησε να αλλάξει, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Στην όγδοη θέση βρέθηκαν οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης με Mitsubishi Lancer Evo IX, τερματίζοντας εμπρός από τους τοπικούς Δημήτρη Σταυρόπουλο-Δημήτρη Πανούτσο με ίδιο αυτοκίνητο. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν τα αδέρφια Ηλίας και Δημήτρης Τσετσώνης με Subaru Impreza N12.
Στη δεύτερη θέση της F2 ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Πύργου οι τοπικοί Στέλιος Λαϊνόπουλος-Βαγγέλης Χαλδαίος με Peugeot 208 Rally4. Το πλήρωμα στην πρώτη του απόπειρα με το συγκεκριμένο αγωνιστικό χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής, ανεβάζοντας ρυθμό στο δεύτερο loop των ειδικών, όταν και εξοικειώθηκε με το γαλλικό «όπλο». Στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην F2 ανέβηκαν οι Κυπελλούχοι Χώματος της κατηγορίας, Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος με Peugeot 208 Rally4. Στην πρώτη του χρονιά εμπλοκής με τους χωμάτινους αγώνες, ο οδηγός τα κατάφερε περίφημα, τερματίζοντας στο βάθρο των νικητών στην F2, σε όλους τους αγώνες του Κυπέλλου Χώματος. Οδηγώντας με το πλάι το Toyota Starlet KP61, οι Κωνσταντίνος Δημακόπουλος-Παναγιώτης Κακαλής βρέθηκαν στη δεύτερη θέση της F2 E, αφήνοντας τρίτους τους Παναγιώτη Μπρη-Γιώργο Μικελόπουλο, παρά τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι τελευταίοι, με το Ford Escort MKII.
Οι Πυργιώτες Τάκης Μιχαλόπουλος-Παντελής Τζαβάρας πήραν τη νίκη στη C6, έχοντας στα χέρια τους ένα Toyota Yaris. Αν και ξεκίνησαν υποτονικά τον αγώνα, σε πρωτόγνωρες, για αυτούς, καιρικές συνθήκες, στη συνέχεια αντεπιτέθηκαν κερδίζοντας με άνεση την κατηγορία. Δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στην πίεση των τοπικών, οι προσωρινά επικεφαλής, Ηλίας Αγγελής-Βασίλης Κούγιας (Toyota Yaris) τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της C6, αφήνοντας τρίτους τους Διονύση Κατέβα-Σπύρο Αποστολόπουλο με Toyota Yaris. Στην κατηγορία C3, πρώτευσαν οι Αναστάσιος Παπαδόπουλος-Ανδρέας Βασιλόπουλος με MG ZR 160.
Στα Ιστορικά, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς (Lancia Delta Integrale) πέτυχαν μια ανέλπιστη νίκη στο τέλος, βλέποντας τους πρωτοπόρους του αγώνα να τίθενται εκτός συνέχειας στην τελευταία διαδρομή. Οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας (Lancia Delta Integrale) ήταν στην κορυφή της κατηγορίας, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τους αντιπάλους του, ωστόσο ένα πρόβλημα με το λουρί του δυναμό τους έστειλε εκτός αγώνα. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, ο «παντός εδάφους» Δημήτρης Αμαξόπουλος ανέβηκε μία θέση τερματίζοντας δεύτερος στα Ιστορικά, έχοντας στο δεξί μπάκετ μια Toyota Corolla KE30 την τοπική Ελένη Βλαχαντώνη. Στην επανεμφάνισή του μετά από 5 χρόνια απουσίας, ο Χρήστος Πλατής ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση στα Ιστορικά, έχοντας στο δεξί μπάκετ ενός Toyota Starlet, για πρώτη φορά τον Κάρολο Λάμπρου. Οι Παναγιώτης Γκλιάτης-Ιπποκράτης Παλαπάνογλου (Toyota Corolla) και Ιωάννης Καλαϊτζιάν-Ιωάννης Πάλμος (Fiat Ritmo) τους ακολούθησαν.
Την καρό σημαία του τερματισμού σε αυτόν τον δύσκολο αγώνα, αντίκρισαν επίσης οι Ανάργυρος Λυμπέρης-Θέμης Γεωργίου (Subaru Impreza N12), Ιωάννης Γιαννακόπουλος-Ιωάννης Φωτεινογιαννόπουλος (Ford Fiesta R2), Μαριαλένα Παυλή-Βιργινία Παπαδάκη (Hyundai Accent), Στέλιος Κόκκινος-Παναγιώτης Κόκκινος (Toyota Yaris), Γιώργος Ψύλλος-Κώστας Κόντος (Nissan Micra K11), Παναγιώτης Λαθούρης-Χρήστος Κουφός (Toyota Starlet), Ηλίας Καραγκούνης-Σταύρος Ξένος (Opel Kadett E), Πάτροκλος Κανσός-Κωνσταντίνος Βερυκάκης (BMW 320i E21), Λυμπέρης Παπάζογλου-Μαρία Νικολοπούλου (Skoda Favorit), Πέτρος Βασιλόπουλος-Παύλος Βοτζάκης (Ford Escort MKI) και Κωνσταντίνος Κοφινάς-Ανδρέας Κοφινάς (Toyota Corolla AE86).
Ένα πρόβλημα με το δυναμό του Peugeot 208 R2 στέρησε από τους Αντώνη Αγγελόπουλο-Χρήστο Δίπλα μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας F2. Από πρόβλημα στον πολλαπλασιαστή του Renault Clio R3 εγκατέλειψαν νωρίς την προσπάθειά τους οι Παναγιώτης Πανούτσος-Φώτης Κωνσταντόπουλος, ενώ οι μέχρις εκείνη τη στιγμή τρίτοι στη C6, Νίκος Σωτηρόπουλος-Βαγγέλης Μούκας είδαν τον κινητήρα του Toyota Yaris να μην παίρνει μπροστά λίγο πριν φτάσουν στην Αρχαία Ολυμπία, όπου έλαβε χώρα ο τερματισμός του αγώνα. Στο ίδιο σημείο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του Λάλα εγκατέλειψαν οι Γιώργος Μανέτας-Ανδρέας Αδαμόπουλος (Toyota Corolla AE111) και Αναστάσιος Αναστασόπουλος-Αχιλλέας Παρασκευόπουλος (Toyota Corolla AE92). Ο κινητήρας των αγωνιστικών των δύο προαναφερθέντων πληρωμάτων πήρε νερά με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν νωρίς την προσπάθειά τους.
Η ΑΟΛΑΠ θέλει να ευχαριστήσει τους κριτές του αγώνα, τους αφανείς ήρωες, οι οποίοι παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην επιτυχία του Ράλλυ Πύργου.