Η Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2023, αποτελεί τον 6ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, με την ιστορία να γράφει πως τα 6,4 χιλιόμετρα της διαδρομής, ταλαιπώρησαν οδηγούς, αυτοκίνητα, μηχανικούς και οργάνωση.
Με μοναδικό σύμμαχο τον καιρό ο Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. προσπάθησε να κάνει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο διοργάνωσης, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη, ώστε οι εκατοντάδες θεατές να απολαύσουν ένα ιδιαίτερο θέαμα.
Οι δοκιμές ξεκίνησαν μετά από μεγάλη καθυστέρηση, αφού το αίτημα των οδηγών για την τοποθέτηση “σικέιν” έτυχε μεγάλης συζήτησης, αλλά στο τέλος δεν ικανοποιήθηκε, αυξάνοντας την μέση ωριαία ταχύτητα των αγωνιστικών κατακόρυφα, αφού τα περισσότερα πληρώματα οδηγούσαν σχεδόν 800 μέτρα με το γκάζι στο πάτωμα.
Με την βοήθεια λοιπόν του Άγιου Χριστόφορου (προστάτης των οδηγών) όλα κύλησαν ομαλά από την πλευρά των εξόδων, αλλά η κατάσταση με τις μηχανικές βλάβες ξέφυγε αρκετά.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος ήταν για μία ακόμη Ανάβαση κυρίαρχος όλο το διήμερο με το εκπληκτικό Ford Fiesta του να καταφέρνει να τερματίσει σε 6:49:94 και να κατακτά στην νίκη στην Formula Saloon. Στην δεύτερη θέση ανέβηκε ο Νίκος Παπαδόπουλος που τον άγχωσε ένα μικρό μηχανικό πρόβλημα, που ευτυχώς λύθηκε άμεσα. Τρίτος τερμάτισε ο πολύ γρήγορος Γιώργος Κακαλέτρης με το ιδιαίτερο Opel Astra του. Μεγάλος άτυχος του αγώνα ο Παναγιώτης Παρθένης που ενώ έκανε δεύτερο χρόνο γενικής μια μηχανική βλάβη τον οδήγησε στην εγκατάλειψη, μαζί με τις ελπίδες για την δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα.
Στην Ομάδα Α αλλά και για την Ομάδα Α έως 2000 και την Κλάση Α6, νικητής αναδείχθηκε ο Βασίλης Μπάτζανος με Citroen Saxo, ωφελούμενος από την ζημιά που έπαθε ο Μιχάλης Ευθυμίου στο Ford Escort WRC, στο δεύτερο σκέλος των δοκιμών του Σαββάτου. Το δεύτερο σκαλί του βάθρου ανήκει στον Μητσάκο Αλέξη με Peugeot 106 και το τρίτο στον Βασίλη Ρέκκα με Citroen Saxo.
Στην Ομάδα Ν και την κλάση Ν4, νικητής και Πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Γιώργος Θανάσης με Mitsubishi EVO, αφήνοντας στο δεύτερο και τρίτο σκαλί άλλα δύο EVO με τους Γιώργο Κεχαγιά και Ταξιάρχη Ασημακόπουλο να τα συμπληρώνουν αντίστοιχα.
Στην Ομάδα Ε ο “νεαρός” Βασίλης Ευθυμίου πήρε την νίκη με το πανέμορφο Ford Escort του, με τον Στάθη Καλκούνο με ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και τον Βαγγέλη Τσιούρη να το συμπληρώνει, οδηγώντας το μοναδικό Renault Clio του.
Στην γενική κατάταξη των Ιστορικών την πρωτιά την πήρε ο Παναγιώτης – Ιωάννης Ευθυμίου με BMW E30 DTM, αφήνοντας τους Δημήτρη Σκαπασιανό με Ford Sierra RS500 και Γιώργο Γαβριηλίδη me Ford Escort MK1 στην δεύτερη και τρίτη θέση.
Αναλυτικά για την Ομάδα Ν έως 2000 και την Κλάση Ν2 μετά από σοαβρή μάχη αναδείχθηκε ο “Άστριος” με Peugeot 106, με δεύτερο τον Βίκτωρα Ρέκκα με Citroen Saxo VTS και τρίτο τον Κίμωνα Θέο με Peugeot 106.
Για την Ομάδα Ε έως 2000 και την κλάση Ε11 ο Βαγγέλης Τσιούρης είναι δύσκολο να “πιαστεί” κατακτώντας ακόμα μία νίκη. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Χάρης Μπουροθανασόπουλος με Honda Civic EK4, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Βασίλης Ντέρμας με την “γριά” του Opel Ascona.
Στην Α8 νικητής αναδείχθηκε ο Δημήτρης Μουργελάς με Mitsubishi EVO. Δεύτερος τερμάτισε ο Ηλίας Τσαγγαράς με Opel Astra F και τρίτος ο Ματθαίος Μουρλίδης με Mitsubishi EVO.
Στην Ε10 την νίκη πήρε ο Σταύρος Χατούπης με το πανέμορφο Opel Corsa B του, ενώ στο δεύτερο σκαλί ανέβηκε ο κατά πολύ βελτιωμένος Γιώργος Μπράτσος με το κουκλί Peugeot 205. Τρίτος τερμάτισε ο Λευτέρης Δημητρακόπουλος με Peugeot 106.
Στην Ε12 οι Στάθης Καλκόυνος με BMW M3 E30, Σπύρος Χαρμαντάς με BMW M3 E36 και Διονύσης Γκούσκος με ίδιο αμάξι γέμισαν το βάθρο.
Στην FST2 νικητής αναδείχθηκε για μόλις 0,9 του δευτερολέπτου ο Γιώργος Κακαλέτρης με Opel Astra, αφήνοντας πίσω του τον Βαγγέλη Χαντζή με Alfa Romeo 75. Τρίτος τερμάτισε ο Γιώργος Ανδριανόπουλος με Fors Sierra RS Cosworth.
Στην FSA εύκολα πήρε την νίκη ο Νίκος Παπαδόπουλος με Ford Escort του που για ακόμα μία φορά χάρισε απλόχερα το ηχητικό κρεσέντο του. Δεύτερος ο Γιώργος Κατσαρός με το “ιστορικό” Ford Escort του, ενώ τρίτος ο Γιώργος Μόλες με το ιδιαίτερο Mazda RX-8.
Στην FSA2L η μάχη ήταν ανάμεσα σε φίλους για την πρώτη θέση, με τελικό νικητή τον Τρύφωνα Χασάπη με το πολύ δυνατό Citroen AX του. Δεύτερος ο “Κανέλος” με το μοναδικό του Peugeot 106, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Χαράλαμπος Μπιλίδας και αυτός με Peugeot 106.
Tώρα δεν μένει να δούμε να θα ολοκληρωθεί το Πρωτάθλημα Αναβάσεων αφού Πορταριά και Δελφοί δεν πραγματοποιήθηκαν, με τις κακές γλώσσες να μιλούν για την επιστροφή της Ανάβασης Διονύσου κάπου στο τέλος Νοεμβρίου…..