Ο ΑΟΠ (ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΑΤΡΩΝ) διοργάνωσε τον τελευταίο γύρο του Valvoline Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2018 και του Κυπέλλου Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος, την Aegean Κολοκυθάς – Ανάβαση Πλατάνι ¨Πιτίτσα¨, το Σάββατο και την Κυριακή 10-11 Νοεμβρίου 2018.
Με τις συμμετοχές να φτάνουν τις 88 αλλά 80 αυτοκίνητα να βλέπουν την σημαία εκκίνησης και 69 να τερματίζουν, διεξήχθη ίσως ο πιο ανταγωνιστικός αγώνας της χρονιάς, με τον ΑΟΠ να δίνει τον καλύτερό του εαυτό, χωρίς να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις και τα προβλήματα να αντιμετωπίζονται τάχιστα. Ο καιρός ασυνήθιστα σύμμαχος έδωσε το ερέθισμα σε χιλιάδες θεατές που κατέλαβαν το ιστορικό βουνό από άποψη Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Άλλωστε ο πρώτος αγώνας εκεί διεξήχθη το 1973, με τον ΑΟΠ να πρωτοστατεί και να διδάσκει.
Την σημαία εκκίνησης έδωσε αρκετές φορές ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας κ. Γρηγόρης Αλεξόπουλος, ο οποίος δηλώνει φανατικός θαυμαστής του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και συνοδοιπόρος των εκδηλώσεων που προσελκύουν τουρισμό στην περιοχή μας. Ο ΑΟΠ είχε καλέσει και τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Γιώργο Βασιλειάδη ο οποίος απέστειλε επιστολή για τους λόγους που δεν μπόρεσε να παρευρεθεί.
Στο αγωνιστικό μέρος θα μπορούσαμε να άνετα να χαρακτηρίσουμε τον Αγώνα ως τον πιο ανταγωνιστικό της χρονιάς. Το είχαμε προβλέψει άλλωστε χωρίς να έχουμε και τίποτα ιδιαίτερες μαντικές ικανότητες, με δεδομένο ότι τα Πρωταθλήματα και τα Κύπελλα σε Ομάδες και Κλάσεις ήταν ανοιχτά.
Στην μάχη της Formula Saloon είχαμε πολλά απρόοπτα, αλλά όχι για τίτλο και την πρώτη θέση του Αγώνα. Σε FS και FST ο Μάριος Ηλιόπουλος με το Ford Focus του αισθάνθηκε μόνο από τον Κώστα Λαζαρίδη πίεση. Ο πρόεδρος του ΣΟΑΑ κατάφερε και κατέκτησε την πρώτη θέση σχετικά εύκολα, αφήνοντας πίσω του στη δεύτερη θέση τον Κώστα Λαζαρίδη με Mitsubishi Lancer EVO, που έγραψε πολύ καλούς χρόνους, αν σκεφτούμε πως ήταν η πρώτη φορά που έτρεχε στον συγκεκριμένο αγώνα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Αργύρης Τσούλος με Mitsubishi Lancer EVO ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με την μετάδοσή του. Μεγάλοι άτυχοι οι Κώστας Πατσουρέας, Κώστας Ραπαντζίκος που δεν κατάφεραν να τερματίσουν μετά από μηχανική βλάβη. Στους άτυχους συμπεριλαμβάνεται και ο Παναγιώτης Παρθένης όπου μετά από βλάβη στο σαζμάν και την μετάδοση το Σάββατο, ξενύχτησε με την πολύτιμη βοήθεια φίλων και συνεργατών και πρόλαβαν να επισκευάσουν το αμάξι στην κυριολεξία στο παρά πέντε. Ο Πατρινός αθλητής δεν κατάφερε να κάνει τον χρόνο που ήθελε αλλά ανταμείφθηκε με το χειροκρότημα των θεατών και την τέταρτη θέση ανάμεσα σε άξιους αντιπάλους. Τέλος αίσθηση προκάλεσε η απουσία του Παναγιώτη Σολδάτου ο οποίος δεν εμφανίστηκε ενώ ήταν ένας από τους διεκδικητές του τίτλου.
Για την Ομάδα Α και Ομάδα Α έως 2000 πρώτος τερμάτισε ο Βασίλης Ρέκκας μετά από έναν καταπληκτικό αγώνα με το Citroen Saxo του. Στην δεύτερη θέση ο «νεός» Μαραγκάκης Ανδρέας με το νέο του απόκτημα Honda Civic Type R (το γνωστό του Χρήστου Μάντεση), ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Αναδιώτης Γιώργος όπου εντυπωσίασε το Renault Clio του.
Στην Ομάδα Ν και την Κλάση Ν4 ο Ποτουρίδης Γιάννης ήταν ο ταχύτερος, με τον Κάκο Κώστα να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου αλλά να κλέβει το χειροκρότημα για το πέρασμα στην Κ4 στο πρώτο σκέλους του Αγώνα που σήκωσε το EVO του στις δύο ρόδες. Ο Γορίτσας Ποσειδώνας τερμάτισε τρίτος με διαφορά μόλις 0,25 του δευτερολέπτου από τον δεύτερο. Και οι τρεις συμμετείχαν με Mitsubishi Lancer EVO.
Στην Ομάδα Ν έως 2000 νικητής ήταν ο Γιαννούλης Διονύσης με το Honda Civic Type R του όπου θα συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα του 2019. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Κίμωνας Θέος με Peugeot 106 και τρίτος ο Πολύδορος Φούντας με ίδιο αμάξι.
Για τις Ομάδες Ε και Ε έως 2000 είχαμε μια από τις εντυπωσιακότερες μάχες. Ο Σπύρος Βοργιάς κατάφερε και πήρε την νίκη από τον «αδερφό» του Τρύφωνα Χασάπη για λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, κερδίζοντας παράλληλα και το Πρωτάθλημα για τις Ομάδες. Τρίτος τερμάτισε ο ταχύτατος Βασίλης Ντέρμας με Ford Escort MK2.
Στην Γενική Κατάταξη των Ιστορικών πρώτος τερμάτισε ο Γεωργούλας Ευάγγελος, δεύτερος ο Τσαλαματάς Ιωάννης και τρίτος ο Γιαννίκος Κωνσταντίνος. Και οι τρεις με Ford Escort RS.
Αναλυτικά για τις κλάσεις ξεκινώντας από την Α5 πρώτος τερμάτισε ο Παράβαλος Γιάννης με Toyota Yaris, δεύτερος ο Σπηλιοτόπουλος Παναγιώτης με Peugeot 106 και τρίτη η Βάσω Κουρτίδου με Toyota Yaris.
Στην Α6 ο Ρέκκας Βασίλης έκλεισε την χρονιά με νίκη απέναντι στον Μπάτζανο Βασίλη, όπου τερμάτισε δεύτερος, ενώ και οι δύο οδηγούσαν Citroen Saxo. Την τριάδα συμπλήρωσε ο τοπικός Αυγερόπουλος Χρήστος με Peugeot 106 Rally, γλυτώνοντας τα χειρότερα μετά από ένα πέρασμα στην Κ4 που τον “σήκωσε” στις 2 ρόδες.
Στην Α7 είχαμε μάχες μέχρι τελικής πτώσης με τον Μαραγκάκη Ανδρέα να κάνει το ντεμπούτο του με το νέο του Honda Civic Type R με δυνατή εμφάνιση. ΔΣτο δεύτερο σκαλί τερμάτισε ο Αναδιώτης Γιώργος με Renault Clio, ενώ ο Σταύρος Χατούπης συμπλήρωσε το βάθρο μετά από ένα πολύ καλό αγώνα με το Opel Corsa KIT CAR. Αξίζει να σημειώσουμε πως επιβλήθηκε ποινή στον Τσιόγκα Αλέξανδρο για την καθυστερημένη εμφάνισή του στο Parc Ferme, μετά από ένα ξεζανταρισμένο λάστιχο.
Στην Ν2 το βάθρο μύριζε Πάτρα και ΦΙΛΜΠΑ αφού πρώτος τερμάτισε ο Κίμωνας Θέος, δεύτερος ο Πολύδορος Φούντας και τρίτος ο Δεκής Νίκος μετά από απουσία αρκετών μηνών. Και οι τρεις οδηγούν Peugeot 106.
Στην κλάση Ε10 ο Σπύρος Βοργιάς ας μας επιτραπεί η έκφραση πως δεν έχει αντίπαλο. Ο Δημήτρης Τσούργιαννης φαίνεται πως αγώνα με τον αγώνα βελτιώνεται, κερδίζοντας την δεύτερη θέση του Αγώνα, ενώ ο Φάσσας Θανάσης έκανε πολύ καλή εμφάνιση τερματίζοντας στην Τρίτη θέση της κλάσης.
Στην Ε11 ο Τρύφωνας Χασάπης ήταν ο αδιαμφισβήτητος νικητής και πλέον Κυπελλούχος με το Citroen AX του. Δεύτερος τερμάτισε ο Βασίλης Ντέρμας με Ford Escort MK2, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο «Κανέλος» με Peugeot 106.
Στην κλάση FST2 ο Σουφλής Παναγιώτης ήταν ταχύτερος όλων με το FIAT Punto GT του, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Χριστόφορο Γερολυμάτο με το πρησμένο Toyota Starlet του και τρίτο τον Ουίλιαμ Καμπέρο το Ford Escort MK2 του.
Τέλος για την FSA2L ο Παντελής Τζικόπουλος ήταν ο νικητής με το ανανεωμένο και εξωτερικά αλλά και εσωτερικά Ford Escort MK2 του. Δεύτερος ανέβηκε στο σκαλί του βάθρου ο Καλούδης Διονύσης με Peugeot 205 MAXI και τρίτος ο Ζαχαρίας Παναγόπουλος με Peugeot 106 Rallye.
Κατά την διάρκεια των απονομών ο Πρόεδρος του ΣΟΑΑ κ. Μάριος Ηλιόπουλος ως συνηθίζει, πήρε το μικρόφωνο και μίλησε για την φετινή Aegean Κολκυθάς – Ανάβαση Πιτίτσας με τα καλύτερα λόγια. Χαρακτηριστικά ανέφερε : Δεν έχω μάθει να χαιδεύω αυτιά. Πέρυσι είχα εισηγηθεί η Ανάβαση Πιτίτσας να τιμωρηθεί για τα Οργανωτικά της λάθη και τις παραλείψεις του παρελθόντος. Φέτος είμαι υποχρεωμένος να δώσω συγχαρητήρια για την προσπάθεια αλλά να τονίσω πως έχουμε καθήκον να μην επαναπαυόμαστε. Δεν παίζουμε με μέτρα ασφαλείας και διοργανώσεις.
Κάπου εδώ τελείωσε το Valvoline Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2018.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ