Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΑΤΡΩΝ συμπληρώνοντας φέτος 52 χρόνια από την ίδρυση του, μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνδιοργάνωσαν την Ανάβαση Πλατάνι- Πιτίτσα 2022 «ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ» στα πλαίσια του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του Πρωταθλήματος Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων, το Σάββατο και την Κυριακή 26-27 Νοεμβρίου 2022.
Ο πίνακας συμμετοχών ήταν αρκετά πλούσιος για τα δεδομένα της εποχής με 47 οδηγούς τελικά να βλέπουν την σημαία εκκίνησης, συμπληρώνοντας τις Ομάδες Ν, Α, Ε και Formula Saloon, που προσμετρούν στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων.
Μπορούμε να πούμε με μικρή επιφύλαξη πως τελικά ο καιρός έκανε το χατίρι σε ομάδες, οδηγούς και θεατές, αφού δεν έβρεξε, αν και το τσουχτερό κρύο με τους δυνατούς βοριάδες, ταλαιπώρησαν άπαντες. Αξίζει να αναφερθεί πως και το Σάββατο αλλά και την Κυριακή δεν υπήρξε ούτε μία μικρή καθυστέρηση, αφού τα ¨προβλήματα” ήταν σχεδόν μηδενικά, με όλο το διήμερο να κυλά σε ιδανικούς ρυθμούς.
Στο αγωνιστικό κομμάτι ο Παναγιώτης Παρθένης με Mitsubishi EVO ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του διημέρου κάνοντας τον καλύτερο χρόνο για την άτυπη γενική κατάταξη, καταφέρνοντας να σπάσει το προσωπικό ρεκόρ του, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:46:13, όπου και αποτελεί και ρεκόρ στα Mitsubishi. Φυσικά ο Πατρινός οδηγός πήρε την πρώτη θέση της Formula Salοon, αφήνοντας στο δεύτερο σκαλί τον απίστευτο “Κανέλο” όπου καταχειροκροτήθηκε από τους θεατές για τις επιδόσεις του με το Peugeot 106 του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Ντίνος Ζυγογιάννης με Skoda Fabia, με διαφορά μόλις 6 δέκατα του δευτερόλεπτου.
Στην Ομάδα Α δεν έχουμε οριστικά αποτελέσματα, αφού οι δύο πρώτοι της κατηγορίας έκαναν ενστάσεις ο ένας στον άλλον, με την μάχη του τίτλου να μένει ακόμα ανοιχτή μέχρι να έχουμε τα τελικά αποτελέσματα. Για τους τύπους λοιπόν αναφέρουμε πως πρώτος τερμάτισε ο Μιχάλης Ευθυμίου με Ford Escort, δεύτερος ο Κουκέας Στάθης με Ford Fiesta R5 και τρίτος ο Μητσάκος Αλέξης με Citroen Saxo. Ευθυμίου και Κουκέας πρόσφεραν ένα μοναδικό υπερθέαμα με την μάχη τους, οι οποίοι σε κάθε τους πέρασμα ξεσήκωναν τους θεατές, αλλά όπως όλα δείχνουν η νίκη θα “παιχτεί στα χαρτιά”.
Για την Ομάδα Α έως 2000 το βάθρο συμπλήρωσαν οι Αλέξης Μητσάκος με Citroen Saxo, Ντέκας Γιώργος με Citroen Saxo και Παπαγεωργίου Χαράλαμπος με Peugeot 106 για το 1, 2 και 3 αντίστοιχα.
Στην Ομάδα Ν είχαμε επικές μάχες, όχι όμως για το πρώτο σκαλί όπου ο Χαραλαμπόπουλος Γιάννης με Honda Civic Type R δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την νίκη, οδηγώντας για ακόμα έναν αγώνα αριστοτεχνικά. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Πολύδωρος Φούντας με Peugeot 106, όπου λίγο έλειψε να έχει ανατροπή στην Κ4, στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Ο Φούντας αξίζει να σημειωθεί πως κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 2 λεπτών για την κλάση Ν2, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:59:86 κατεβάζοντας και άλλο το ρεκόρ που κατείχε ο ίδιος. Τρίτος στην ομάδα Ν τερμάτισε ο “Άστριος” με Peugeot 106, αφού κατάφερε να περάσει τον τέταρτο Κίμωνα Θέο για μόλις 14 εκατοστά του δευτερολέπτου.
Στην Ομάδα Ν έως 2000 ταχύτερος όλων ήταν ο Πολύδωρος Φούντας με Peugeot 106, δεύτερος ο “Άστριος” με Peugeot 106, και το βάθρο συμπλήρωσε ο Κίμωνας Θέος με Peugeot 106. Αξίζει να αναφερθεί πως 5 αυτοκίνητα της Ομάδας τερμάτισαν με μόλις 1 δευτερόλεπτο διαφορά και στα δύο σκέλη.
Για τις Ομάδες Ε και Ε έως 2000, φαίνεται πως ο Βασίλης Ντέρμας με Opel Ascona, είχε έναν κρυμμένο άσσο στο μανίκι του. Ο Πατρινός Πρωταθλητής όλο το Σαββατοκύριακο έγραφε πολύ καλούς χρόνους, δίνοντας μια πολύ ωραία μάχη, με τον επίσης ταχύτατο Χρήστο Λάππα με Peugeot 106 Maxi, με τους δύο οδηγούς να είναι συνέχεια στο “Χ”. Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα όμως ο Ντέρμας σταμάτησε το χρονόμετρο στο μαγικό 1:55:25 παίρνοντας την νίκη και κερδίζοντας το χειροκρότημα. Ο Χρήστος Λάππας ανέβηκε τελικά στο δεύτερο σκαλί του βάθρου με το “πυροβόλο” του, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο τοπικός Χατούπης Σταύρος με το πανέμορφο Opel Corsa B του.
Στις μάχες για τις κλάσεις είχαμε τρομακτικά έντονο ανταγωνισμό, όπου κράτησε μέχρι την καρό σημαία στις περισσότερες περιπτώσεις. Αναλυτικά στην Α6 την τριάδα συμπλήρωσαν οι Αλέξης Μητσάκος με Citroen Saxo, Παπαγεωργίου Χαράλαμπος με Peugeot 106 και Πολυμενέας Δημήτρης με Citroen Saxo.
Στην Ν2 όπου μαζί με την Ε10 ήταν οι πολυπληθέστερες κλάσεις, νικητής σπάζοντας το ρεκόρ της κατηγορίας ήταν ο Πολύδωρος Φούντας με Peugeot 106. Δεύτερος τερμάτισε ο “Άστριος” με Peugeot 106, και το βάθρο συμπλήρωσε ο Κίμωνας Θέος με Peugeot 106.
Στην Ε10 νικητής αναδείχθηκε ο Λάππας Χρήστος με Peugeot 106, αφήνοντας πίσω του στην δεύτερη θέση, τον Χατούπη Σταύρο με Opel Corsa B και στην τρίτη θέση τον Καλούδη Διονύση με Peugeot 205.
Στην Ε11 ο Ντέρμας Βασίλης δεν δυσκολεύτηκε για ακόμα έναν αγώνα να πάρει την νίκη με το Opel Ascona του. Δεύτερος τερμάτισε ο Κορωνιός Βασίλης με Peugeot 106, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Πλακουτσής Δημήτρης με Peugeot 206.
Στην FST2 απόλυτος κυρίαρχος ήταν ο Ζυγογιάννης Κων/νος με Skoda Fabia, όπου αγώνα με τον αγώνα δείχνει να προσαρμόζεται με το νέο του αυτοκίνητο. Δεύτερος τερμάτισε ο Δούβαλης Παναγιώτης με την τουμπάτη BMW E36 και τρίτος ο Χλέτσος Ανάργυρος με Skoda Fabia.
Στην FSA2L ο “Κανέλος” πήρε εύκολα την νίκη και το χειροκρότημα, με τον Πλατανησιώτη Γιάννη να επιστρέφει στο μπάκετ μετά από καιρό και να κατακτά την δεύτερη θέση της κλάσης με Citroen AX. Τρίτος τερμάτισε ο Λάτσης Βασίλης με Citroen Saxo.
Μεγάλος χορηγός του αγώνα ήταν η ZACHARIAS AUTOMOBILE και υποστηρικτές οι εταιρείες ΛΟΥΞ, Aglopoulos Racing και PETROU Cars. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η Εφημερίδα ΝΕΟΛΟΓΟΣ, το dete.gr, ο SPOR FM και το time2rally.gr.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε ΕΔΩ