Από νωρίς ξεκαθάρισε το τοπίο σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας “Νίκος Παππάς”. Οι νικητές των περισσότερων Ομάδων τέθηκαν επικεφαλής από την αρχή και δεν απειλήθηκαν στο δεύτερο σκέλος από τους αντιπάλους τους. Ο αγώνας αποτέλεσε τον πέμπτο γύρο του Πανελληνίου πρωταθλήματος Αναβάσεων και του αντίστοιχου θεσμού των Ιστορικών αυτοκινήτων. Ο καιρός ήταν σύμμαχος οργανωτών, αγωνιζομένων και θεατών και παρά τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις, οι οδηγοί απόλαυσαν τον αγώνα! Αν και το ρεκόρ της Ανάβασης δεν έσπασε, οι συμμετέχοντες οδήγησαν στο όριο, προς τέρψη των θεατών που βρέθηκαν στη διαδρομή του αγώνα.
Στη Formula Saloon, ο Πασχάλης Χατζημάρκος (Mitsubishi Lancer Evo IX) επικράτησε με άνεση, πετυχαίνοντας την τέταρτη συνεχόμενη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα. O 34χρονος οδηγός ήταν ταχύτερος και στα δύο ανεβάσματα, με το χρονόμετρο να σταματάει στο δεύτερο σκέλος στο 2:02.75. Ο Πιτ Παρθένης (Mitsubishi Lancer Evo IX) έκανε σπουδαία εμφάνιση και τερμάτισε δεύτερος, με τον νικητή της FST2, Κωνσταντίνο Ζυγογιάννη (Skoda Fabia III 5J) να συμπληρώνει το βάθρο. Στην FSA πρώτευσε ο Νίκος Παπαδόπουλος με το εντυπωσιακό Ford Escort RS2000 MKII. Ο Κώστας Πατσουρέας (Mitsubishi Lancer Evo IX) που πραγματοποίησε την τρίτη καλύτερη επίδοση στη Formula Saloon στο πρώτο σκέλος, δεν ανέβηκε στο δεύτερο μέρος.
Στην Ομάδα Ν, νικητής αναδείχθηκε ο Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος με Honda Civic Type-R EP3. Ο 31χρονος οδηγός είχε δείξει από το Σάββατο τις άγριες προθέσεις του και δεν δυσκολεύτηκε να πετύχει άλλη μια νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, στην Ομάδα Ν, στη Ν έως 2 Λίτρα, αλλά και στην κλάση Ν3. Ο Νίκος Καραθανάσης με Honda Civic Type-R δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερματίζοντας δεύτερος, με τον Νικόλαο Αργυράκη να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου στη Ν. Ο οδηγός του Citroen Saxo VTS ήταν ο ταχύτερος στην ανταγωνιστική Ν2, αφήνοντας πίσω του τον Νικόλαο Συκαρά με Peugeot 106 S16!
Μάχη μέχρι το τελευταίο μέτρο είχαμε στην Ομάδα Α μεταξύ του Μιχάλη Ευθυμίου (Ford Escort WRC) και του Ευστάθιου Κουκέα (Ford Fiesta R5), με τελικό νικητή τον οδηγό του Ford Escort WRC. Ο Ευθυμίου ανέβηκε ταχύτερα στο πρώτο σκέλος, ο Κουκέας αντεπιτέθηκε στη συνέχεια, ωστόσο δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του «αειθαλή» οδηγού, χάνοντας για μόλις 17 εκατοστά δευτερολέπτου! Ο Δημήτρης Πολατσίδης (Mitsubishi Lancer Evo VI) συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα. Στην Α έως 2 Λίτρα, ο Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106 S16) κυριάρχησε, πραγματοποιώντας την καλύτερη επίδοση και στα δύο ανεβάσματα, κερδίζοντας παράλληλα και στην κλάση Α6. Πίσω του στην Α έως 2 Λίτρα βρέθηκαν οι Γιώργος Ντέκας με Citroen Saxo VTS και Ιωάννης Μίχος με ίδιο αυτοκίνητο. Δυσκολεύτηκε, αλλά τελικά επικράτησε στην Α5 ο Γιώργος Μπατής με Toyota Yaris.
Ο Βασίλης Ντέρμας (Opel Ascona i2000) ήταν ο τελικός νικητής στις Ομάδες Ε και Ε έως 2 Λίτρα, με τον ταχύτερο και στα δύο σκέλη του αγώνα, Κώστα Παπαχρήστο να δέχεται ποινή 10 δευτερολέπτων, και να υποχωρεί τρίτος, καθώς το Citroen Saxo που οδηγούσε, βρέθηκε οχτώ κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με το επιτρεπόμενο. Ενδιάμεσά τους βρέθηκε ο νικητής της κατηγορίας στην Πορταριά, Χρήστος Λάππας (Peugeot 106 Maxi), με την απόσταση που εν τέλει τον χώρισε από την κορυφή να είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Ο ταχύτατος Ντέρμας ήταν ο νικητής και στην κλάση Ε11, με τον Λάππα να πρωτεύει στην Ε10.
Στα Ιστορικά, ο Ιωάννης Κάτσικας με Ford Escort RS2000 MKII ήταν ανίκητος το διήμερο, πανηγυρίζοντας δικαίως τη δεύτερη φετινή του νίκη στην κατηγορία. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γαβριηλίδης (Ford Escort RS1600 MKI) και Στέλιος Μπολέτης (Ford Escort RS2000 MKII).
Η φετινή Ανάβαση Ριτσώνας “Νίκος Παππάς” διοργανώθηκε από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.) και ήταν υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.). Στο πλευρό των οργανωτών βρέθηκε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Δήμος Χαλκιδέων, και ο Δημοτικός Οργανισμός Άθλησης Πολιτισμού Περιβάλλοντος Χαλκίδας (Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ.). Υποστηρικτές του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση), η Seajets και η Peugeot Gallo. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν το STAR Κεντρικής Ελλάδας και το gocar.gr. Η φετινή Ανάβαση Ριτσώνας μετονομάστηκε σε Ανάβαση Ριτσώνας “Νίκος Παππάς”, εις μνήμην του επί σειρά ετών γιατρού των αγώνων, Νίκου Παππά που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Ψάθας στις 5-6 Νοεμβρίου.
Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:
Ομάδα Α: Μιχάλης Ευθυμίου – Ford Escort WRC
Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Αλέξης Μητσάκος – Peugeot 106 S16
Ομάδα Ν: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Honda Civic Type R EP3
Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Honda Civic Type R EP3
Ομάδα Ε: Βασίλης Ντέρμας – Opel Ascona i2000
Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Βασίλης Ντέρμας – Opel Ascona i2000
Formula Saloon: Πασχάλης Χατζημάρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
Ιστορικά: Ιωάννης Κάτσικας – Ford Escort RS2000 MKII
Α5: Γιώργος Μπατής – Toyota Yaris (Δεν προσμέτρησε)
Α6: Αλέξης Μητσάκος – Peugeot 106 S16
Α7: Γιώργος Ντέκας – Citroen Saxo VTS (Δεν προσμέτρησε)
Α8: Μιχάλης Ευθυμίου – Ford Escort WRC
Ν2: Νικόλαος Αργυράκης – Citroen Saxo VTS
Ν3: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Honda Civic Type R EP3
Ν4: Ιωάννης Δασκαλόπουλος – Mitsubishi Lancer Evo IX (Δεν προσμέτρησε)
Ε9: Γρηγόρης Σταματίου – Peugeot 106 Rallye (Δεν προσμέτρησε)
Ε10: Χρήστος Λάππας – Peugeot 106
Ε11: Βασίλης Ντέρμας – Opel Ascona i2000
Ε12: Αθανάσιος Μπέκας – Ford Sierra 3DR
FST: Πασχάλης Χατζημάρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
FST2: Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης – Skoda Fabia III 5J
FSA: Νίκος Παπαδόπουλος – Ford Escort RS2000
FSA2L: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type-R FN2 (Δεν προσμέτρησε)
Ιστορικά 1+2+3: Ιωάννης Κάτσικας – Ford Escort RS2000 MKII
Ιστορικά έως 2000 cc: Ιωάννης Κάτσικας – Ford Escort RS2000 MKII