Μεγάλος ντόρος έχει γίνει μετά την ανακοίνωση της ΟΜΑΕ για για την ανάληψη της πλήρους εξουσιοδότησης (pouvoir sportif) σαν ASN στη χώρα μας και πολλοί είναι αυτοί που έχουν αναφερθεί – σχολιάσει – κουτσομπολέψει.
Ίσως ένας από τους ανθρώπους που θα έπρεπε να έχουν μιλήσει (κατά την άποψή μας και πολύ νωρίτερα) είναι η Ανίτα Πασσαλή, η οποία εξέδωσε την πιο κάτω ανακοίνωση :
Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου της ΟΜΑΕ για την ανάληψη της πλήρους εξουσιοδότησης (pouvoir sportif) σαν ASN στη χώρα μας και μετά από δημοσιεύματα στα μέσα μαζικής δικτύωσης, αισθάνθηκα ότι ήρθε η ώρα να γράψω λίγα λόγια για το ιστορικό αυτής της πολύ μεγάλης αλλαγής στο χώρο του σπορ του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Η ανάγκη γι’ αυτήν την ενημέρωση έχει σαν κύριο στόχο να θέσει τα πράγματα στη σωστή τους βάση, δεδομένου ότι αμφισβητείται η συνεχής προσπάθεια του απερχόμενου ΔΣ της ΟΜΑΕ για την πλήρη αναγνώριση από τη FIA σαν τον μοναδικό φορέα υπεύθυνο για τον χώρο του αγώνων αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η απαξίωση και τα ατελείωτα ψέματα που έχουν δημοσιευτεί από πρόσωπα που δεν θέλω να χαρακτηρίσω, είναι πέρα από κάθε θεμιτή πρακτική αφήνοντας λάθος εντυπώσεις. Τα πρόσωπα αυτά έφτασαν στο σημείο να κατηγορήσουν την ΟΜΑΕ και εμένα προσωπικά ότι πλαστογραφήσαμε έγγραφο/α του Sporting Director της FIA. Δεν γνωρίζω για ποιο από τα δεκάδες έγγραφα που έχει αποστείλει το συγκεκριμένο στέλεχος αναφέρονται τα πρόσωπα αυτά, είναι όμως ένα πολύ τρανό δείγμα του δρόμου της παραπληροφόρησης και της κακοήθειας στον οποίο κινείται τόσον καιρό μία συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων, πιστεύοντας ότι με τις πρακτικές αυτές θα «εξυγιάνουν» τον ταλαίπωρο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού!
Έτσι λοιπόν, πρέπει να πω πως η αναγνώριση της ΟΜΑΕ από τη FIA είναι αποτέλεσμα προσπαθειών ετών της ΟΜΑΕ, που κορυφώθηκαν τους τελευταίους μήνες με την αποστολή ενημερωμένου φακέλου με νέα στοιχεία και με την εκ νέου αίτηση ένταξης στα μέλη της FIA, όπως μας ζητήθηκε από τη Διεθνή Ομοσπονδία με επιστολή της στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Ως μέλος πλέον της FIA, και με την πλήρη εξουσιοδότηση του ASN, για την ΟΜΑΕ πλέον ανοίγονται νέοι ορίζοντες όχι μόνο για την ανάπτυξη και τη θεσμική θωράκιση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, αλλά και -κυρίως- για την δημιουργία και προώθηση ενεργειών που αφορούν στο κρισιμότερο θέμα όλων, στην οδική ασφάλεια.
Σύντομο Ιστορικό
Ιούνιος 2014: Μερικές μέρες μετά τις πρώτες εκλογές της ΟΜΑΕ και αφού είχε αλλάξει το άρθρο 49 του ΚΟΚ που έδινε το σχετικό δικαίωμα στην ΟΜΑΕ, τέθηκε η ιδέα από τον Άρη Ιγγλέση της κατάθεσης -σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα- αιτήματος προς τη FIA για την ανάληψη της εξουσιοδότησης διοργάνωσης αγώνων («Sporting Power») από τη FIA προς την ΟΜΑΕ.
Τέλος 2014: Η FIA αντέδρασε άμεσα. Ο Αντιπρόεδρος της FIA κ. Hermann Tomczyk και η Επικεφαλής Νομική Σύμβουλος κα. Severine Hilweg ήρθαν στην Ελλάδα στο τέλος του έτους και επισκέφτηκαν επισήμως το Υφυπουργείο Αθλητισμού, τη ΓΓΑ, την ΕΛΠΑ και τα προσωρινά τότε γραφεία της ΟΜΑΕ όπου τους παρουσιάστηκε το ιστορικό της σύστασης της ΟΜΑΕ καθώς και οι στόχοι της.
2015: Η συνάντηση του κ. Tomczyk και της κας Hilweg με τους ελληνικούς φορείς έφερε αποτέλεσμα, και η ΟΜΑΕ έλαβε την εξουσιοδότηση (Delegation) από τη FIA για το 2015. Ήταν μια κίνηση με την οποία η FIA εξουσιοδοτούσε στην ΟΜΑΕ να ασκεί όλες τις ενέργειες και εξουσίες γύρω από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας αντί της ΕΛΠΑ που ήταν το αναγνωρισμένο μέλος της, ενώ συγχρόνως εξασφαλίστηκε το Ράλλυ Ακρόπολις για τα επόμενα χρόνια, και όχι μόνο.
2016-2017: Για το 2016 η FIA προχώρησε στην ανανέωση της εξουσιοδότησης τέλεσης αγώνων προς την ΟΜΑΕ – όπως συνέβη και το επόμενο έτος.
Δεκέμβριος 2017: Μετά από μια πλήρη τριετία αποτελεσματικής εξουσιοδότησης προς την ΟΜΑΕ με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΛΠΑ και δεδομένου ότι η ΕΛΠΑ δεν διευκόλυνε πλέον για την παραχώρηση του Delegation, η FIA προχώρησε στην αλλαγή του καταστατικού της και είχε πλέον το δικαίωμα να παραχωρεί η ίδια την εξουσιοδότηση σε μη μέλος. Έτσι η FIA απέδωσε στην ΟΜΑΕ το ρόλο του «Delegate» του «Sporting Power» για απεριόριστο χρονικό διάστημα.
Μάρτιος 2019: Σε συνάντηση που ζητήθηκε από το αρμόδιο τμήμα της FIA, οι εκπρόσωποι της ΟΜΑΕ απάντησαν σε ερωτήματα που είχαν να κάνουν με την κατάσταση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Με τις απαντήσεις που δόθηκαν, τα αρμόδια στελέχη της FIA ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΟΜΑΕ ότι η εισήγησή τους στο Senate που θα γινόταν στις αρχές Απριλίου στη Shanghai θα ήταν ότι το pouvoir sportif θα δοθεί μόνο στην ΟΜΑΕ και σε κανένα άλλο σχήμα ή πρόσωπα είχαν αιτηθεί, ενώ στη Γερουσία θα συζητείτο επίσης και η αποπομπή της ΕΛΠΑ από μέλος της FIA. Μας ενημέρωσαν δε ότι η εισήγηση θα συζητείτο στο Παγκόσμιο Συμβούλιο του Δεκεμβρίου για να επικυρωθεί η απόφαση από τη Γενική Συνέλευση της FIA στην τελευταία συνεδρίαση της χρονιάς.
Δεκέμβριος 2019: Μετά από την κατάθεση του αναθεωρημένου φακέλου της ΟΜΑΕ προγραμματίστηκε συνάντηση του Αντιπροέδρου της FIA κ. Herman Tomzcyk και της κας Severine Hilweg για τις 22 Νοεμβρίου η οποία τελικά δεν έγινε λόγω της παραίτησης του Δ.Σ. της ΟΜΑΕ. Αντ’ αυτής ορίστηκε επίσκεψη του απερχόμενου Προέδρου της ΟΜΑΕ κ. Δημήτρη Μιχελακάκη και με τη δική μου παρουσία σαν συνδέσμου της ΟΜΑΕ με τη Διεθνή Ομοσπονδία στα γραφεία της FIA στο Παρίσι στο τέλος Νοεμβρίου, προκειμένου να συζητηθούν τα νέα στοιχεία για την κατάσταση του motorsport στην Ελλάδα προκειμένου να ακολουθήσει η σχετική εισήγηση στη Γενική Συνέλευση της FIA. Με το τέλος της επίσκεψης οι εκπρόσωποι της FIA εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την συνάντηση και ενημέρωσαν την Ελληνική αποστολή για τη θετική εισήγησή τους στη Γ.Σ. σχετικά με την υποψηφιότητα μέλους της FIA.
Αυτά για να ξέρουμε και το τι ισχύει πραγματικά!