Του Στρατή Χατζηπαναγιώτου
Ξεπερνώντας το αρχικό σοκ, τον προβληματισμό από τις επιλογές των συναδέλφων που αφορούν τη «μικρή» λίστα ώστε να προκύψει το COTY-2018, οφείλεις στο ρόλο σου μια δεύτερη, ψύχραιμη ματιά. Με σεβασμό στους συναδέλφους και στους κατασκευαστές που δημιουργούν. Άλλωστε, ήταν αναμενόμενο πως, από τη στιγμή που οι Δυτικοί και οι Βόρειοι Ευρωπαίοι έχουν ξεπεράσει την κρίση και δεν περιορίζονται σε μικρές και μεσαίες κατασκευές, θα προκύψει χάσμα.
Στη σκέψη, στις ιδέες και εντέλει σε ψήφους. Ας μη γελιόμαστε, ουδέποτε είδαν τα SUV οι Ευρωπαίοι ως προτάσεις ουσίας. Πάντα ήθελαν το διαφορετικό και επί του προκειμένου, όπως ήταν το Peugeot 3008 και είναι το εξαιρετικό Volvo XC40, με την AlfaStelvio να προδίδει πώς μπορεί να εξελιχθεί από Ιταλούς με «μπάτζετ» το καλύτερο μεσαίο της κατηγορίας. Η Giulia που αμφισβητήσαμε.
Aπό εκεί και πέρα, από τη βροχή των B-SUV επέλεξαν το πλέον κομψό και το περισσότερο διαφορετικό, όπως είναι το C3 Aircross, ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο από το C3. Σε κάθε περίπτωση, στα δικά μας συμβατικά μάτια δεν υπερέχει της ήρεμης δύναμης της κατηγορίας, όπως είναι το Peugeot 2008, με το τέλειο πάτημα κλάσης «208», ή του φρέσκου, του εξαιρετικού Seat Arona, και είναι θέμα προτεραιοτήτων και έκδοσης το πού θα το κατατάξεις σε σχέση με το Kia Stonic, ενώ ήρθε φρεσκαρισμένο Captur και έρχεται το Kona. Εδώ ίσως υπάρχει και καλοπροαίρετο παρασκήνιο, όπως και συμπτώσεις. Η Seat, θέλοντας να υπενθυμίσει την ιστορία και την ποιότητα σε βάθος του Ibiza -πρόταση και value for money, μέσα από τη δυναμική που χαρακτηρίζει τον Λούκα Ντε Μέο στην επικοινωνία και όχι μόνο-, διακριτικά αλλά με σαφήνεια έδειξε Ibiza αντί Arona.
Εκτιμώντας προφανώς πως το SUVάκι-κόσμημα δε βλέπει τίτλο, ενώ είναι σημαντικό για την προσπάθειά τους να δουν Ibiza στα 7. Μακάρι ο «μαέστρο» να έχει δίκιο γιατί, με το Ibiza σε όλες τις λίστες των προκριματικών γύρων για Αυτοκίνητα της Χρονιάς σε Ελλάδα, Ευρώπη και στο έγκυρο ΑutoBest του Γιάννη Σταυρόπουλου, θα αποδειχθεί αστοχία αν δεν κερδηθεί ένας τίτλος. Αστοχία θα είναι και αν δεν αποδειχθεί ατού το 3/10 της «Κάτω Κηφισιάς» σε σχέση με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα. Άλλωστε, διαχρονικά ο Όμιλος Βασιλάκη μισεί την πολιτική των πιέσεων και των υποσχέσεων.
Αντίστοιχα, όμως, δεν είναι λίγοι οι εκλέκτορες που έχουν εκκρεμότητες από το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς των Hyundai-Κia. Τυπικά και «νομικίστικα» όλα καλά, στην ουσία όμως το «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» πνίγει το συναίσθημα, και ο πληγωμένος δεν έχει πολλά περιθώρια στο παιχνίδι με την αντικειμενικότητα. Το σχόλιο εννοείται πως δεν αφορά τη Seat με την υποδειγματική της λειτουργία-διαχρονική αξία, ούτε βέβαια χαρακτηρίζει τα εξαιρετικά προϊόντα στο «ισόγειο», που οφείλεις να προβάλλεις και να κρίνεις αντικειμενικά και με έντιμη συνέπεια. Το ψηφίζω, όμως – είναι κάπως, αν όχι εντελώς διαφορετικό, ειδικά σήμερα που τα αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Πάντως, το καθαρό παιχνίδι που προαναφέραμε, οπότε Ibiza, i30 και Stonic άνευ στρατηγικής κινδυνεύουν να μείνουν μόνο στην τιμητική λίστα των δέκα για το Ελληνικό Αυτοκίνητο, αφορά και την πολιτική των Κορεατών. Βάρος στο Stinger, που φιγουράρει στα 7 και δε θα το βρείτε στη δική μας λίστα, ενώ στα υποψήφια είχαν μια σειρά από διαμάντια. Το Picanto, το καλύτερο μίνι της αυτοκινητοβιομηχανίας (διάβασε σχετική Συγκριτική Δοκιμή σε 4Τ Ιανουαρίου), το Rio και βέβαια την εξέλιξή του, το Stonic.
Σταθμεύεις έξω από τις εκθέσεις της Κia και το απολαμβάνεις. Επέλεξαν Stinger, για να επιβραβεύσουν οι συνάδελφοι μια προσπάθεια από την Ανατολή με τεχνολογία αιχμής. Δεν το έκαναν ποτέ με την Infiniti, και κυρίως με τη Lexus, αλλά ποτέ μη λες ποτέ, και στις επόμενες ημέρες διαβάστε τις εντυπώσεις μας για το θηρίο της Kia, καθρέφτη του R&D των Κορεατών σε διαστάσεις «5άρας». Η ΒΜW σειράς 5 φιγουράρει στη λίστα των 7, παρά την αδιαφορία του εργοστασίου διαχρονικά για το θεσμό, μέσα από τα δικά μας μάτια και τη δική μας εικοσαετή εμπειρία στα του COTY.
Δεν υπάρχει αμφιβολία στο γιατί αυτά τα χρόνια η συγκεκριμένη BMW είναι στην κορυφή μιας σημαντικής κατηγορίας-δείγμα γραφής, παρά τον ανταγωνισμό με την περίφημη Ε-Class της Mercedes. Το αυτοκίνητο, άλλωστε, στη σύγχρονη εκδοχή του, που το κατατάσσει στην κορυφή βάθρου από λευκόχρυσο, θα φιγουράρει στα Αριστεία του περιοδικού μας στο τεύχος Ιανουαρίου, ενώ είμαστε τυχεροί. Το Φεβρουάριο, στο Μορτφοντέν όπου και η τελική αξιολόγηση, θα δοκιμάσουμε και εμείς την περίφημη Μ5, τη ναυαρχίδα της «5άρας» και της ιερής για εμάς Σειράς «Μ», εδώ και τριάντα και πλέον χρόνια. Από τις περιπτώσεις που το προϊόν ξεπερνά συμπεριφορές μέσα από τις επιλογές μας.
Στην ίδια εκδήλωση θα δοκιμάσουμε και το Audi Α8, μια επιλογή που μόνο τυχαία δε χαρακτηρίζεις, αν τη συνδυάσεις με απουσίες από τη λίστα αυτοκινήτων του γκρουπ που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τον τίτλο. Ήταν το Q2 και το Kodiaq, είναι το T-Roc και το Karoq και, ακόμα και αν δεν έχεις δοκιμάσει Α8, που διδάσκει σήμερα την τέχνη και το λόγο του μέλλοντος, αντιλαμβάνεσαι πως ο πήχης ξεπέρασε τα συνηθισμένα, ως μήνυμα που προδίδει σεβασμό και προς τον κατασκευαστή, αλλά και προς τον καταναλωτή. Περισσότερο COTY στις 20 Φεβρουαρίου από το Μορτφοντέν, εκεί έξω από το Παρίσι, όπου είμαστε… καταδικασμένοι να δώσουμε το «παρών» – για την Μ5 ρε γαμώτο, αλλά και όχι μόνο.
ΠΗΓΗ : http://www.4troxoi.gr/