Μετά τη συναρπαστική και άκρως… αμερικανική παρουσίαση των οδηγών, ο αγώνας στο Austin του Τέξας ξεκίνησε με τον Vettel να παίρνει κεφάλι από τον Hamilton, την ώρα που ο Verstappen ήδη ανέβαινε από την 16η θέση. Σύντομα προέκυψε και η πρώτη από τις πολλές μάχες του Grand Prix των ΗΠΑ, με τον Hamilton να ξεκινά το κυνήγι του Γερμανού και τον Ricciardo να πλησιάζει απειλητικά τον Bottas. Η πρώτη μάχη έληξε στον 6ο γύρο, όταν ο Βρετανός πέρασε στην πρωτοπορία και αμέσως άρχισε να ανοίγει διαφορά, δείχνοντας πως είχε βρει ρυθμό.
Από τη μεριά του, ο Ricciardo πάλεψε με κάποιες κινήσεις σε διαδοχικούς γύρους στη Στροφή 1, όμως έφθειρε τα ελαστικά του κι άρχισε να χάνει έδαφος από τον Φινλανδό. Για φθορά παραπονέθηκε και ο Vettel, τον οποίον έφτανε ολίγον κατ’ ολίγον ο Bottas.
Παράλληλα, ο Verstappen συνέχιζε το εκπληκτικό ξεκίνημα στον αγώνα του, φτάνοντας 6ος μετά από μόλις 10 γύρους.
Στην προσπάθεια του Ολλανδού να ανέβει έτι περαιτέρω βοήθηκε κι η εγκατάλειψη του Ricciardo στον 17ο γύρο, όταν και αναγκάστηκε να μείνει εκτός από πρόβλημα στη μονάδα ισχύος.
Στον ίδιο γύρο, ο Vettel μπήκε στα pits, όντας ο πρώτος που το έπραττε αυτό εκ των πρωτοπόρων (καθώς 3 γύρους πριν είχαν αλλάξει ελαστικά οι Alonso και Ocon). Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα, επιλογή που θα έκαναν στον 18ο, 20ο και 21ο γύρο οι Bottas, Hamiltonκαι Raikkonen, αντίστοιχα.
Μετά το pit stop του Hamilton, ο Vettel βρέθηκε κοντά στο να τον περάσει, χωρίς όμως επιτυχία. Στην πρωτοπορία του αγώνα είχε βρεθεί ο Verstappen, που ακόμα δεν είχε μπει για τη δική του αλλαγή, αν και όχι για πολύ, καθώς τον πέρασε γρήγορα ο Βρετανός της Mercedes, βάζοντας ακόμα πιο γερές βάσεις για τη νίκη του.
Τελικά, ο Ολλανδός άλλαξε στα μαλακά ελαστικά στον 25ο γύρο, βγαίνοντας 5ος. Αμέσως μετά την αλλαγή, ο ρυθμός του ήταν εκπληκτικός, ξεκινώντας την αντεπίθεσή του και κλείνοντας γύρο με το γύρο τη διαφορά του από τον Raikkonen. Ο Φινλανδός με τη σειρά του έφτανε τον Bottas, κι όλοι μαζί πλησίαζαν τον Vettel, σε μία μάχη που εξελισσόταν χωρίς απρόοπτα.
Στον 35ο γύρο όμως, ο Raikkonen θα έφτανε πλέον σε θέση «βολής», επιχειρώντας το προσπέρασμα, ανεπιτυχώς. Λίγο μετά, ο Verstappen μπαίνει στα pits, στον 38ο γύρο, για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα και να επιχειρήσει να βρεθεί στο βάθρο βασιζόμενος στα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά του. Ωστόσο, η Ferrari, θέλοντας να καλύψει τον κίνδυνο του 20χρονου, καλεί για αλλαγή τον δεύτερο Vettel, που βγαίνει μπροστά από τον οδηγό της Red Bull.
Πλέον, οι Raikkonen και Bottas έδιναν μάχη για τη 2η θέση, με τον οδηγό της Scuderia όμως να μην επιτρέπει στον συμπατριώτη του να χαρεί για πολύ αυτή τη θέση, προσπερνώντας τον. Βέβαια, η φθορά στα ελαστικά του Bottas επέτρεψε στον Vettel, αρχικά, και στον Verstappen μετά να περάσουν, ενώ ο Γερμανός πέρασε άνετα και τον teammate του.
Κι εδώ βρίσκεται το καυτό θέμα του αγώνα. Ο Verstappen έφτασε τον Raikkonen και, στον τελευταίο γύρο, στη Στροφή 17, πέρασε για την 3η θέση. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν πως πέρασε τα όρια της πίστας σε αυτό το προσπέρασμα και τον τιμώρησαν με 5 δλ. ποινή και 1 βαθμό ποινής στο δίπλωμά του. Φυσικά, αυτό του στέρησε το βάθρο.
Ειδική αναφορά αξίζει στον Carlos Sainz, που στο ντεμπούτο του με τη Renault, μπόρεσε να πλασαριστεί στην 7η θέση, ανάμεσα στις δύο Force India.
Μπορεί ο τίτλος των Κατασκευαστών να έκλεισε, όμως αυτός των Οδηγών συνεχίζεται και στο επόμενο Grand Prix, αυτό του Μεξικού, το προσεχές τριήμερο, 27-29 Οκτωβρίου._Δ.Μ.
Βαθμολογία οδηγών: 1. L. Hamilton 331 2. S. Vettel 265 3. V. Bottas 244 4. D. Ricciardo 192 5. K. Raikkonen 160 6. M. Verstappen 126 7. S. Perez 86 8. E. Ocon 73 9. C. Sainz 54 10. F. Massa 36 11. N. Hulkenberg 34 12. L. Stroll 32 13. R. Grosjean 28 14. K. Magnussen 15 15. S. Vandoorne 13 16. F. Alonso 10 17. J. Palmer 8 18. P. Wehrlein 5 19. D. Kvyat 5 20. M. Ericsson5
Βαθμολογία κατασκευαστών: 1. Mercedes 540 2. Ferrari 395 3. Red Bull 303 4. Force India147 5. Williams 66 6. Haas 43 7. Renault 42 8. McLaren 32 9. Sauber 1
ΠΗΓΗ : http://www.4troxoi.gr/