- Open: Χαράλαμπος Θεοδωρόπουλος / Yamaha
- Racing: Γιώργος Κίτσος / Honda
- Supersport 300 / Νέοι: Γιάννης Περιστεράς/ Yamaha
- Supersport: Δημήτρης Καρακώστας / Honda
- Superbikes: Σωτήρης Μπεγνής / Yamaha
- SupermotoCuρ: Σπύρος Κεφαλωνίτης/ Husqvarna
Στο τέλος του πρώτου αγωνιστικού τριημέρου του HSBK και του SupermotoCup 2020, με τον πρώτο διπλό αγώνα στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, οι Χαράλαμπος Θεοδωρόπουλος (Open), Γιάννης Περιστεράς (Supersport 300) και Δημήτρης Καρακώστας (Supersport) έκαναν δύο σημαντικά βήματα για να στεφθούν Πρωταθλητές με δύο νίκες στους ισάριθμους πρώτους γύρους του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας – όπως και ο Σπύρος Κεφαλωνίτης για την κατάκτηση του Κυπέλλου Supermoto. Αντίθετα, στην κατηγορία Racing τις δύο νίκες μοιράστηκαν οι Ανδρέας Παργινός και Γιώργος Κίτσος και στα Superbikes οι Δημήτρης Παπαγγέλου και Σωτήρης Μπεγνής.
Σε ένα τριήμερο με αρκετή ζέστη οι αγωνιζόμενοι αντιμετώπισαν άρτια τη διαχείριση των ελαστικών, και σήμερα η πίστα ήταν στα καλύτερά της από άποψη πρόσφυσης, μετά τα Χρονομετρημένα της Παρασκευής και τους χθεσινούς αγώνες. Έτσι, όλοι οι αναβάτες προσέφεραν ιδιαίτερο θέαμα, και στην πλειοψηφία των κατηγοριών επεφύλασσαν μάχες στον τροχό! Ατυχώς, η οδηγία της ΓΓΑ για απαγόρευση παρουσίας θεατών στέρησε από τους τελευταίους ορισμένες από τις καλύτερες μάχες του είδους.
Το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της Ταχύτητας για το 2020 κύλησε χωρίς κανένα πρόβλημα και απρόοπτο, χάρη στις προσπάθειες των αναβατών και των ομάδων τους, που συνέβαλλαν έτσι στην επιτυχία του εγχειρήματος της ΑΜΟΤΟΕ και της IRON TEAM για την επιβίωση, αν όχι αναζωογόνηση, του σπορ σε μια συγκυρία ιδιαίτερα μεγάλων δυσχερειών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
OPEN
H κατηγορία Open ξεκίνησε με τη μονομαχία του Γιάννη Μπούρου (Aprilia RSV1000) με τον Χαράλαμπο Θεοδωρόπουλο (Yamaha R1) στους πρώτους δύο γύρους. Ο Μπούρος πέρασε τον κάτοχο της pole Θεοδωρόπουλο στην εκκίνηση, αλλά στο δεύτερο γύρο ο τελευταίος τον πέρασε στην ευθεία και τέθηκε επικεφαλής. Έκτοτε, ο Θεοδωρόπουλος άνοιξε και συντήρησε διαφορά ασφαλείας, για να κερδίσει τη δεύτερη διαδοχική του νίκη αυτό το διήμερο.
Στους επόμενους γύρους το ενδιαφέρον κράτησε η μάχη των Μάρκου Αγγελακόπουλου (Honda CBR1000) και Γιάννη Τσιγονάκη (Kawasaki ZX10R) για την 4η θέση, ενώ για λίγο ο Μπούρος απειλήθηκε από τον Επαμεινώνδα Καρυώτη (Suzuki GSXR1000) για τη 3η θέση – πριν ανοίξει σχετική διαφορά και να την εξασφαλίσει μέχρι την καρό σημαία. Ο Αγγελακόπουλος κράτησε τελικά την 4η θέση, εμπρός από τον Τσιγονάκη και τον Ηλία Τσουκάτο (Yamaha R1) που έκλεισε την εξάδα.
«Δεν εκκίνησα τόσο καλά, έφυγε ο Γιάννης Μπούρος μπροστά, οδηγησε τον αγώνα για έναν δύο γύρους, αλλά κατάφερα να τον περάσω», είπε ο Θεοδωρόπουλος «Έπειτα, έκανα όσο μπορούσα μια μεγάλη διαφορά για να κρατηθώ μπροστά του και γι’ αυτό στους μετέπειτα γύρους έπεφταν οι χρόνοι. Αργότερα, κατάφερα να έχω ένα σταθερό γυρολόγιο για να πάρω τη νίκη. Θέλω και πάλι να ευχαριστήσω τους χορηγούς μου, καθώς και τον personaltrainer μου Νίκο Γεωργακόπουλο και βέβαια την κοπελιά μου την Ειρήνη που με στηρίζει πάντα».
RACING-SS300-ΝΕΟΙ
Η «μικρή» σε κυβικά κατηγορία επεφύλασσε και πάλι μια συναρπαστική μάχη στην κορυφή: καθώς ο Ανδρέας Παργινός (Aprilia) καθυστέρησε λίγο στην εκκίνηση, τον πέρασαν οι Γιώργος Κίτσος (Honda RSW250), Γιάννης Περιστεράς (Yamaha R3 300) και Αντώνης Λάσκαρης (Yamaha TZ250). Όμως, στην έξοδο της πρώτης στροφής ο Περιστεράς με μια εξαιρετική κίνηση στην Κ1 ανέβηκε στην κορυφή!
Οι Κίτσος και Περιστεράς είχαν μια όμορφη μάχη στους τέσσερις πρώτους γύρους, όμως ήταν δεδομένο ότι η διαφορά ισχύος ανάμεσα στις μοτοσικλέτες δύο διαφορετικών κατηγοριών (Racing και Supersport 300) αργά ή γρήγορα θα επέτρεπε στον Κίτσο να περάσει. Αυτό συνέβη στον 7ο γύρο, γεγονός που επέτρεψε στον Κίτσο να ανοίξει αμέσως διαφορά και να φτάσει με άνεση, έκτοτε, στη νίκη.
Από τον 9ο γύρο, ο χθεσινός νικητής Παργινός ξεκίνησε την επίθεσή του: αρχικά πέρασε τον Λάσκαρη, και έπειτα επιδόθηκε στην καταδίωξη του Περιστερά. Χρειάστηκε τρεις γύρους για να τον φτάσει, και να ανέβει στη δεύτερη θέση – η οποία όμως δεν έμοιαζε προδιαγεγραμμένη, λόγω προβλημάτων με την τροφοδοσία της μοτοσικλέτας του, τα οποία του κόστισαν πολύ χρόνο, ειδικά στον 16ο γύρο.
Παρόλα αυτά, ο Παργινός διατήρησε την 2η θέση, ο τρίτος Περιστεράς κέρδισε τη Supersport 300 όπως και την κατηγορία των Νέων, ενώ το βάθρο στη Racing έκλεισε ο Λάσκαρης. Πέραν της συμμετοχής της Δήμητρας Λαδά στην SS300 με σκοπό τη διάδοση του μηνύματος την πρόληψης από τον καρκίνο του μαστού, αξιοσημείωτο στην κατηγορία ήταν και το ντεμπούτο της νεαρής Κωνσταντίνας Κοράκη!
Ο Γιώργος Κίτσος είπε, μετά τον τερματισμό: «Αν και έχω πάρει πολλές καρό σημαίες και τίτλους, η σημερινή είναι σαν την πρώτη σημαία στην καριέρα μου. Απείχα σχεδόν τρία χρόνια λόγω προβλημάτων, τραυματισμών και ζημιών. Χθες έκανα μια λάθος τακτική στον αγώνα, κάθισα το βράδυ και ηρέμησα και τα σκέφτηκα όλα, είπα να θυμηθώ λίγο τα παλιά, πως ήταν όταν κέρδιζα, και έκανα άλλον αγώνα σήμερα. Ναι, άφησα λίγο τον μικρό γιατί έχει παραπάνω φόρα στις στροφές να μου δώσει λίγο τέμπο, πέρασα, έφυγα και έκανα τον αγώνα μόνος μου».
Και ο Γιάννης Περιστεράς, τόνισε: «Θέλαμε να κρατήσουμε έναν συγκεκριμένο ρυθμό στον αγώνα, και να μην πάμε ούτε πιο γρήγορα ούτε πιο αργά. Επίσης, δεν θέλαμε την περίπτωση μιας πτώσης, επειδή έχουμε αγώνα στο Mugello την άλλη εβδομάδα».
SUPERSPORT
Παρότι ο Δημήτρης Καρακώστας (Honda CBR600) διπλασίασε τις νίκες του αυτό το διήμερο με σχετική άνεση, ανοίγοντας διαφορά από τη μάχη της κορυφής στον δεύτερο γύρο, η κατηγορία Supersport επεφύλασσε συναρπαστικό θέαμα στην υπέροχη τριπλή μάχη των Αλέξανδρου Παπαγεωργίου (Yamaha R6), Σταύρου Τριντή (Honda CBR600) και Χρήστου Παπανικολάου για το βάθρο.
Ο Παπαγεωργίου έχασε πολύ έδαφος στην Κ4 στον πρώτο μόλις γύρο, όταν ανοίχτηκε εκτός γραμμής, αλλά σύντομα έκανε την αντεπίθεσή του και στον επόμενο γύρο είχε φτάσει τους δύο συνδιεκδικητές της δεύτερης θέσης. Στον 6ο γύρο, η επίθεσή του στον Παπανικολάου τελεσφόρησε, κι έτσι ανέβηκε στην 3η θέση, καταδιώκοντας τώρα τον Τριντή.
Μετά από πέντε γύρους που οι τρεις κινούνταν τροχό-με-τροχό, οι διαφορές τους άνοιξαν λίγο στον 11ο γύρο – αλλά στον 14ο η μάχη του Τριντή με τον Παπαγεωργίου «άναψε» ξανά. Μετά από δύο εναλλαγές θέσεων, ο Παπαγεωργίου τελικά πέρασε στη 2η θέση στον 21ο γύρο, και η μάχη τους τελείωσε με μια οριακή στιγμή του Τριντή στην Κ1 στον 23ο γύρο που θα μπορούσε να τον είχε ρίξει, αν δεν είχε κάνει μια περίτεχνη διόρθωση.
«Με αυτή τη νίκη κάναμε ένα ακόμα βήμα για το πρωτάθλημα και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό», δήλωσε ο Δημήτρης Καρακώστας. «Λόγω και της υψηλής θερμοκρασίας, τα ελαστικά δούλεψαν υπέροχα. Τα είχαμε προβλέψει όλα με τον μηχανικό μου, ήταν ένας τέλειος αγώνας, δεν χάλασα τίποτα, και τώρα περιμένουμε τον επόμενο αγώνα τον Οκτώβρη για να συνεχίσουμε για το πρωτάθλημα».
SUPERBIKES
Μετά από την άτυχή στιγμή και την εγκατάλειψή του χθες στον πρώτο αγώνα, ο Σωτήρης Μπεγνής (Yamaha R1) αυτή τη φορά κυριάρχησε από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία, για να κατακτήσει την πρώτη του φετινή νίκη.
Ο Μπεγνής από πολύ νωρίς οικοδόμησε διαφορά ασφαλείας και ήταν αλάνθαστος μέχρι τον τερματισμό. Μετά την εκκίνηση, ο Δημήτρης Παπαγγέλου (Honda CBR1000) και ο Σάκης Συνιώρης (Yamaha R1) είχαν μια ενδιαφέρουσα μάχη, αλλά σύντομα η διαφορά τους άνοιξε – και δεν έκλεισε ποτέ. Την τετράδα της μεγάλης κατηγορίας έκλεισε ο Δημήτρης Βάμβας (Kawasaki ZX10R).
Ο Σωτήρης Μπεγνής είπε, στον τερματισμό: «Χθες είχαμε ένα τεχνικό πρόβλημα και συρθήκαμε, εντάξει, συμβαίνουν στους αγώνες αυτά, θα είναι και πιο ενδιαφέρον το πρωτάθλημα. Το περίμενα ότι κάπως έτσι θα ήταν ο αγώνας, εκτός απροόπτου, και όλα πήγαν καλά. Περισσότερο κόσμο θέλουμε, και τις εταιρείες να βοηθήσουν θέλουμε».
SUPERMOTO CUP
Τα δύο σημερινά σκέλη του Κυπέλλου Supermoto απέδειξαν με τον πιο συναρπαστικό τρόπο τη φήμη του υπέρτατου θεάματος που συνοδεύει το θεσμό! Και στους δύο αγώνες, και για όλους τους γύρους, η μάχη τόσο της κορυφής όσο και των πιο πίσω θέσεων ήταν στον τροχό.
Θριαμβευτής, και στις δύο περιπτώσεις, ήταν ο Σπύρος Κεφαλωνίτης (Husqvarna FC450) με την τακτική της φούλ επίθεσης μετά τους πρώτους γύρους – καθώς και με δύο αδιανόητα εντυπωσιακές προσπεράσεις από την εξωτερική (!) στην Κ1. Στη μάχη της κορυφής, με αλλεπάλληλες προσπεράσεις και εναλλαγές στις τέσσερις πρώτες θέσεις, βρέθηκαν και οι Γιώργος Παπασταύρου και Νίκος Καρακώστας με τα Honda CRF450, ο Γιώργος Κάκος με το Suzuki RMZ450, οι Σταύρος Κρεμάλας, Γιάννης Κωνσταντινάκος και Ανδρέας Αντωνίου Yamaha YZF450 και ο Γιώργος Παρασκευάς με το Husqvarna FS450.
Στον πρώτο αγώνα ο Κεφαλωνίτης έκανε την επίθεσή του μετά τον 12ο γύρο, φτάνοντας τους Κάκο, Παπασταύρου και Καρακώστα που είχαν αναλωθεί σε μια υπέροχη μάχη κορυφής ως τότε. Ένα γύρο μετά ο Κεφαλωνίτης «βούτηξε» στην Κ1 και τέθηκε επικεφαλής, ενώ στο ίδιο σημείο δύο γύρους αργότερα μια άτυχη στιγμή του Καρακώστα τον έθεσε εκτός μάχης. Έτσι, οι Κεφαλωνίτης, Κάκος και Παπασταύρου κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου
Στο β’ σκέλος, παρότι εκκινούσε 8ος, ο ο Κεφαλωνίτης από τον πρώτο κιόλας γύρο μπήκε στην πρώτη τετράδα – καθώς οι διαφορές των επτά πρώτων ήταν οριακές. Οι Κάκος και Παπασταύρου ήταν οι δύο επικεφαλής στους πρώτους πέντε γύρους, αλλά στον 5ο γύρο ο Κεφαλωνίτης τους έφτασε και δύο γύρους αργότερα οι τρεις τους αποσπάστηκαν μπροστά. Στον 10ο γύρο ο Κεφαλονίτης ανέβηκε στη δεύτερη θέση, που έγινε πρώτη μετά από μια άτυχη στιγμή του Κάκου στον 11ο γύρο, που τον έριξε στη μάχη της 6ης θέσης.
Παρά τις επιθέσεις και μια προσπέραση του Παπασταύρου, τελικά ο Κεφαλωνίτης έφτασε πρώτος στην καρό σημαία, για να διπλασιάσει τις νίκες του και να πάρει προβάδισμα στη βαθμολογία με 50 βαθμούς – έναντι 36 του Παπασταύρου και 30 του Κάκου. Παράλληλα, με δύο νίκες έκαστος στις κατηγορίς Normal και Νέων, οι Λάμπρος Τζούφλας και Αλέξανδρος Κούρος πήραν το προβάδισμα στις αντίστοιχες βαθμολογίες.
«Μου έλειπε ο χρόνος [προετοιμασίας], γιατί το μηχανάκι το στήσαμε την Παρασκευή και το είχα στη διάθεσή μου το Σάββατο, κι έτσι δεν είχα κάνει κάποια προπόνηση», είπε ο Κεφαλωνίτης. «Οπότε υιοθέτησα αυτή την τακτική για να αισθανθώ καλά με το μηχανάκι, να εγκλιματιστώ, να αποκτήσω την τριβή στα Χρονομετρημένα. Και για την Κυριακή ήμουν σίγουρος για την απόδοσή μου. Στο πρώτο σκέλος πίεσα, άλλωστε το στυλ μου περιλαμβάνει γλιστρήματα, ενώ στο δευτερο σκέλος ήμουν πιο συντηρητικός γιατί αισθανόμουν πιο σίγουρος. Δεν χρειάστηκε να πιέσω για να κάνω τη διαφορά».
Μετά τον επιτυχημένο άνοιγμα της αυλαίας του HSBK και του Supermoto Cup 2020, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, και οι ΑΜΟΤΟΕ και IRON TEAM ευχαριστούν όλους όσους συνέβαλλαν σε αυτό. Το ραντεβού τώρα ανανεώνεται για τις 24-25 Οκτωβρίου, για τον 3ο και 4ο αγώνα του HSBK και τον 2ο του Supermoto Cup.
Photo credit: Βαγγέλης Μαραγκός & Press HSBK