Η Mazda ετοιμάζει πυρετωδώς την επιστροφή του κινητήρα Wankel στα μοντέλα παραγωγής. Η Ιαπωνική εταιρία πριν λίγες ημέρες κατοχύρωσε στον επίσημο οργανισμό ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ τα σχέδια του νέου κινητήρα και έτσι όλα δείχνουν πως μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την επιστροφή ενός από τους πιο αμφιλεγόμενους κινητήρες όλων των εποχών με πάρα πολλούς φίλους αλλά και , ίσως, περισσότερους εχθρούς.
Από τα σχέδια που κατατέθηκαν με αριθμό αίτησης 20160084158 και τίτλο «Κινητήρας με περιστρεφόμενο έμβολο τοποθετημένος σε όχημα», είναι φανερό πως ο νέος αυτός Wankel θα είναι αρκούντως καινοτομικός, όντας ανεστραμμένος κατά 180 μοίρες σε σχέση με τον παλαιό. Ως εκ τούτου, σε αντίθεση με το παρελθόν, η εξαγωγή του θα βρίσκεται στο επάνω τμήμα του και η εισαγωγή στο κάτω, επιλογές που επιδρούν ευεργετικά –αν μη τι άλλο, σε θεωρητικό επίπεδο- τόσο στον τομέα της απόδοσης, όσο και σε απόκριση.
Έτσι, με την εξαγωγή στο ανώτατο σημείο του κινητήρα, ο υπερτροφοδότης θα μπορεί πλέον να τοποθετηθεί πιο κοντά στον τελευταίο εξασφαλίζοντας έτσι ένα συντομότερο… μονοπάτι για τα καυσαέρια που θα κινούν τον ή τους συμπιεστές. Επίσης, με την εισαγωγή στο κάτω σημείο του νέου Wankel, η πολλαπλή θα μπορεί να διαθέτει μεγαλύτερο μήκος, με τον αέρα να διανύει πλέον μεγαλύτερη απόσταση.