Με ενθουσιασμό και δέος εκφράζονται οι οδηγοί αγώνων όταν μιλούν για την «Πράσινη Κόλαση». Το Nürburgring Nordschleife θεωρείται μία πίστα ιδιαίτερων προκλήσεων. Η διάταξη της πίστας που περνά από δάσος, οι θεαματικές στροφές και οι εναλλασσόμενες ανηφόρες και κατηφόρες κάποτε ενέπνευσαν τον Jackie Stewart, τρεις φορές πρωταθλητή της Formula 1, να την αποκαλέσει «Πράσινη Κόλαση» (Green Hell) – ένα προσωνύμιο με το οποίο είναι γνωστή μέχρι σήμερα. Για τους μηχανικούς εξέλιξης και δοκιμών της MINI, το Nordschleife είναι ο απόλυτος δείκτης επιδόσεων για κάθε νέο μοντέλο της Βρετανικής πολυτελούς μάρκας. Οι ίδιοι μελέτησαν και την παραμικρή λεπτομέρεια στις δοκιμές δυναμικής συμπεριφοράς του νέου MINI John Cooper Works GP (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 7,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 167 g/km). Με την ολοκλήρωση κάθε γύρου βελτίωναν τον κινητήρα, το πλαίσιο και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά μέχρις ότου σιγουρευτούν ότι το νέο MINI John Cooper Works GP μεταμορφώνει τη θρυλική «Πράσινη Κόλαση» σε παράδεισο για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η αρχική ονομασία του «Ring» προέρχεται από το Μεσαιωνικό κάστρο Nürburg, μνημείο του 12ου αιώνα, χτισμένο σε ένα λόφο που σήμερα περιβάλλεται από την πίστα Nordschleife. Μπορεί κάποιος να απολαύσει την καλύτερη θέα των ερειπίων του κάστρου από το ομώνυμο χωριό που δεν απέχει πολύ από την είσοδο στην αγωνιστική πίστα. Διαφορετικά, το νέο MINI John Cooper Works GP γίνεται πρωταγωνιστής του σκηνικού φτάνοντας για τη λεγόμενη τουριστική βόλτα στο Nordschleife. Όσο περισσότερο πλησιάζει στο «Ring» τόσο ενθουσιάζονται οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, περιμένοντας με τα smartphones έτοιμα να απαθανατίσουν αυτή την πραγματικά σπάνια συνάντηση.
Το νέο MINI John Cooper Works GP με περιορισμένη παραγωγή 3.000 μονάδων είναι το ταχύτερο, το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας που έχει λάβει έγκριση για χρήση στο δρόμο. Προάγει τη διασκεδαστική οδήγηση ενός MINI σε εντελώς νέα επίπεδα. Οι οδηγοί δοκιμών κατάφεραν να ολοκληρώσουν την πίστα των σχεδόν 21 km με ένα πρωτότυπο αυτού του καθαρόαιμου αθλητή σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, καταρρίπτοντας τον καλύτερο χρόνο του προκατόχου του κατά μισό λεπτό περίπου. Το μοντέλο παραγωγής εφοδιάστηκε με όλα τα απαραίτητα ώστε ακόμα και οι αρχάριοι στο Nordschleife να μπορούν να βιώνουν άμεσα τη συναρπαστική αγωνιστική αίσθηση που αποπνέει το νέο MINI John Cooper Works GP. Επομένως, επιστρέφοντας στην «Πράσινη Κόλαση», γρήγορα γίνεται σαφές ότι το τελευταίο μοντέλο John Cooper Works επισκιάζει τον ανταγωνισμό στη μικρή κατηγορία όχι μόνο στον τομέα της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, αλλά το ισχυρότερο χαρτί του είναι η ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες ακόμα και στα όρια της δυναμικής οδήγησης.
Η ξεχωριστή εμφάνιση του MINI John Cooper Works GP ήδη εντυπωσιάζει στη γραμμή εκκίνησης: Διακοσμητικά ζαντών από ανθρακονήματα, αεροτομή οροφής με διπλή πτέρυγα, μεγάλες, σφυρήλατες, ελαφριές ζάντες 18” και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 10mm από του μοντέλου MINI John Cooper Works υποδηλώνουν τις δυναμικές δυνατότητες του αποκλειστικού διθέσιου. Πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού απλά επιβεβαιώνεται αυτή η εντύπωση: Επιταχύνοντας προς την Tiergarten, χρειάζονται μόνο 5,2 δευτερόλεπτα για να εμφανιστεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων η ένδειξη 100 km/h. Ένας 4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με 225 kW/306 hp και μέγιστη ροπή 450 Nm παρέχει μία ακαταμάχητη ώθηση προς τα εμπρός. Η συμπυκνωμένη ενέργεια φτάνει στους εμπρός τροχούς που εφοδιάζονται με ειδικά ελαστικά υψηλών επιδόσεων μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic το οποίο, μαζί με το ενσωματωμένο μπλοκέ διαφορικό, διασφαλίζει τη χωρίς απώλειες μετατροπή της κινητήριας ροπής σε συναρπαστικές επιδόσεις.
Τα πλεονεκτήματα της ακριβούς κατανομής της ισχύος μεταξύ των κινητήριων τροχών είναι εμφανή στο Hohenrain σικέιν. Το σύστημα διεύθυνσης του νέου MINI John Cooper Works GP είναι εξαιρετικά ευέλικτο και του επιτρέπει να επιταχύνει δυναμικά στην έξοδο κάθε στροφής, χωρίς τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής. Το σπορ σύστημα φρένων εμπνέει επίσης άμεση αυτοπεποίθηση.
Η ακρίβεια ελέγχου και η ισχύς πέδησης των δισκόφρενων με 4-πίστονες σταθερές δαγκάνες στους εμπρός τροχούς και μονοπίστονες πλευστές δαγκάνες στους πίσω τροχούς επιβραδύνουν το όχημα πριν εισέλθει στην επόμενη, ελαφρώς κατηφορική αριστερή στροφή. Πλέον, ο αρχικός σεβασμός για τις υψηλές επιδόσεις του νέου MINI John Cooper Works GP έχει μεταμορφωθεί σε γνήσια διασκεδαστική οδήγηση. Ο συνδυασμός δεξιών-αριστερών στροφών της Hatzenbach είναι επίσης διασκεδαστικός όπως και τα επακόλουθα ‘λοφάκια’ και η κλειστή δεξιά μετά την Schwedenkreuz.
Οι σφιχτές βάσεις του κινητήρα, η εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και η έδραση αλλά και η τεχνολογία της ανάρτησης βελτιωμένα με την αγωνιστική εμπειρία της John Cooper Works βοηθούν το νέο MINI John Cooper Works να προσφέρει εντυπωσιακή ακρίβεια διεύθυνσης. Λες και καθοδηγείται από ένα αόρατο νήμα, διασχίζει ταχύτατα τα γεμάτα στροφές τμήματα της πίστας, μετά τις Fuchsröhre και Adenauer Forst διατηρώντας σχεδόν αβίαστα την αγωνιστική γραμμή ακόμα και στη στροφή Klostertal και στο Caracciola carousel. Τα μεγάλα μετατρόχια και οι αυξημένες τιμές κάμπερ (ειδικά για το μοντέλο) στους εμπρός και πίσω τροχούς βελτιώνουν την εγκάρσια πρόσφυση ώστε οι πλευρικές επιταχύνσεις να πετυχαίνουν πλέον εκπληκτικές τιμές. Στο πρόγραμμα GP mode, που ενεργοποιείται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη, τα όρια παρέμβασης του συστήματος Dynamic Stability Control (DSC) έχουν επίσης αυξηθεί για να προσφέρουν στον οδηγό ακόμα περισσότερα περιθώρια ελιγμών όταν πλησιάζει τα όρια της πρόσφυσης.
Στα 265 km/h, η τελική ταχύτητα του νέου MINI John Cooper Works GP είναι απεριόριστη. Και στην τελική ευθεία μεταξύ Galgenkopf και Döttinger Höhe, γίνεται εμφανές ότι ο κορυφαίος αθλητής της μικρής κατηγορίας παραμένει απόλυτα σταθερός ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Εκτός από την εμπρός ποδιά, κυρίως η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της άνωσης ανάλογα και εγγυάται αεροδυναμική ισορροπία ακόμα και όταν το όχημα στρίβει με πολύ υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, η αναγκαία λειτουργικά και εντυπωσιακή διπλή πτέρυγα στο πίσω τμήμα του νέου MINI John Cooper Works GP χρησιμοποιείται άτυπα και ως τραπεζάκι πικνίκ από τους οδηγούς της Nordschleife στο μεσημεριανό τους διάλειμμα.
Ξανά στην πίστα μετά από ένα σύντομο διάλειμμα με στάση για ανεφοδιασμό. Τελικά, ένας γύρος του Nürburgring δεν αρκεί για να αναδειχθεί όλο το φάσμα επιδόσεων του νέου MINI John Cooper Works GP. Αλλά ευτυχώς, κάθε γραμμή τερματισμού αποτελεί ταυτόχρονα και… γραμμή εκκίνησης! Και σε ό,τι αφορά την ακραία διασκεδαστική οδήγηση, όσο συχνά και να ανοίγουν οι πύλες της «Πράσινης Κόλασης» ποτέ δεν είναι αρκετό.