Η αυλαία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων έπεσε στην περιοχή της Αχαΐας, με έντονο συναγωνισμό και πολύ θέαμα.
Η Ανάβαση Πλατάνι (Πιτίτσα) 2016 σήμανε την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος Αναβάσεων και πραγματοποιήθηκε στις 15-16 Οκτωβρίου. Ο αγώνας αποτέλεσε τον 8ο και τελευταίο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, ενώ ταυτόχρονα ήταν ο 5ος και επίσης τελευταίος, αγώνας του Κυπέλλου Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Τη διοργάνωση ανέλαβε το Αθλητικό Σωματείο “Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών” (Α.Ο.Π.) στη γνωστή και αγαπημένη διαδρομή μήκους 3 χιλιομέτρων που απείχε μόλις 8 χιλιόμετρα από την Πάτρα και προσέλκυσε πολλούς θεατές, με την αφετηρία να βρίσκεται το χωριό Πλατάνι
Ο αποχαιρετισμός της φετινής χρονιάς για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων ήταν εντυπωσιακός, με 92 οδηγούς να είναι παρόντες, αριθμός που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία από τη στιγμή που οι περισσότεροι τίτλοι είχαν κριθεί, δείχνοντας έτσι τη δυναμική των Αναβάσεων.
Όσον αφορά στα Αποτελέσματα, νικητής της Ομάδας Α αναδείχθηκε ο Παναγιώτης Λιώρης (Ford Escort WRC, A8), που ξεπέρασε τον Δημήτρη Βέλλιο (Seat Ibiza Kit Car, A8). Στην τρίτη θέση της Ομάδας Α ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Χρήστος Μάντεσης (Honda Civic Type-R, A7) ο οποίος επικράτησε στην Ομάδα Α έως 2 λίτρα και στην κλάση Α7. Στα δικίνητα της Ομάδας Α, τον οδηγό από τον Πύργο ακολούθησε ο Βαγγέλης Τσιούρης (Peugeot 106 S16, A6) που ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και επικράτησε παράλληλα στην Α6, τη στιγμή που στο βάθρο της Α έως 2 λίτρα ανέβηκε και ο Κώστας Παπαχρήστος (Citroen Saxo, A6).
Στην Ομάδα Ν, ο ταχύτερος χρόνος της ημέρας σημειώθηκε από τον Γιάννη Φωτεινέλη (Honda Civic Type-R, N3), ο οποίος με αυτό το αποτέλεσμα κέρδισε και την Ν έως 2 λίτρα, κατακτώντας έτσι τον τίτλο της Κατηγορίας μόλις στον τελευταίο αγώνα. Τον νικητή της νορμάλ κατηγορίας ακολούθησε ο νεαρός Κώστας Καραθανάσης (Honda Civic Type-R, N3), ενώ την τριάδα σε Ομάδα Ν και δίλιτρα της Ομάδας Ν, συμπλήρωσε ο Απόστολος Κούσης (Citroen Saxo VTS, Ν2) που επικράτησε στην ανταγωνιστική Ν2. Ενδεικτικό του ανταγωνισμού στη Ν2 είναι το γεγονός πως ο νικητής Κούσης, ήταν μόλις κατά 3,06 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Νίκου Δέκη (Peugeot 106 S16) που ολοκλήρωσε στην 6η θέση και ενώ μεταξύ τους βρέθηκαν οι Διονύσης Γιαννούλης (Peugeot 106 S16), Κωνσταντίνος Πενέσης (Peugeot 106 S16), Νίκος Κομνός (Peugeot 106 S16) που κέρδισε το Κύπελλο της κλάσης και Κωνσταντίνος Παρράς (Peugeot 106 S16).
Στην Ομάδα Ε, που σε κάθε αγώνα προσφέρει πολλά και θεαματικά αυτοκίνητα, ο Διονύσης Τροβάς (BMW M3, E12) έφτασε με άνεση στη νίκη, εμπρός από τον Σωτήρη Σπυρόπουλο (BMW E30). Την τριάδα διαμόρφωσε ο Τρύφων Χασάπης (Citroen AX, E11) που με αυτή την επίδοση κατέκτησε τη νίκη στην Ομάδα Ε έως 2 λίτρα, ενώ τον ακολούθησαν τόσο στη Γενική Κατάταξη της Ε όσο και στην Ομάδα Ε έως 2 λίτρα, οι Παντελής Βασιλειάδης (Citroen AX, E10) και Θανάσης Κουρνιάτης (Ford Escort, E11).
Η Formula Saloon προσέφερε για ακόμη μια φορά πολύ δυνατά αυτοκίνητα, ενώ από τις τάξεις της προήλθε και ο άτυπος ταχύτερος χρόνος του αγώνα. “Δράστης” σε αυτό ήταν ο Αργύρης Τσούλος (Mitsubishi Lancer EVO IX, FST) που ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός της κατηγορίας, ενώ τον ακολούθησαν ο Σπύρος Παπαδόπουλος (Ford Escort MKII, FSA) και Παρασκευάς Ραπατζίκος (Lancia Delta Integrale, FST).
Άτυχοι ήταν αρκετοί οδηγοί με τον μεγαλύτερο να είναι ο Παναγιώτης Παρθένης όπου είχε μία μικρή έξοδο μόλις λίγα μέτρα πριν την γραμμή του τερματισμού στο δεύτερο σκέλος του Αγώνα. Δεύτερος πιο άτυχος ήταν ο Νίκος Τσέρτος όπου το Honda Civic Type R στην Κ4 είχε ένα μικρό ντελαπάρισμα τραυματίζοντας το αμάξι πάνω στην μπαριέρα, ευτυχώς χωρίς άλλα απρόοπτα. Ο Νίκος Περατινός έκανε ένα μόνο πέρασμα το Σάββατο, αφού δεν κατάφερε να φέρει το Ford Escort σε “μάχιμη” κατάσταση αφού το αμάξι πήρε μπρος μόλις την Παρασκευή. Ο Θανάσης Τζούνης δεν έκανε το δεύτερο πέρασμα της Κυριακής αφού μια βάση του διαφορικού δεν άντεξε. Παναγουλόπουλος και Αγγελόπουλος έμειναν από μετάδοση.