Tην Τρίτη 29 Μαρτίου 2022 , η Οργανωτική Επιτροπή του 9ου RALLY GREECE OFFROAD διοργάνωσε, στο “Μουσείο Μπενάκη – Ίδρυμα Πολιτισμού” εκδήλωση για την παρουσίαση του Αγώνα σε Θεσμικούς φορείς, Χορηγούς και εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου.
Την εκδήλωση τίμησαν με τη παρουσία τους οι κ.κ. Λευτέρης Αυγενάκης Υφυπουργός Αθλητισμού, Ζήσης Τσικαλάγιας Βουλευτής Καστοριάς, Γιώργος Κασαπίδης Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Πάνος Κεπαπτσόγλου Δήμαρχος Άργους Ορεστικού, Δημήτρης Μιχελακάκης Πρόεδρος ΔΣ της ΟΜΑΕ, Φωτεινή Ψαρράκου Πρόεδρος Επιτροπής Αγώνων, Αντώνης Πασχάλης εκπρόσωπος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ ΑΕ, Fernando Καλλιγάς Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων ΔΕΣΦΑ, Ανίτα Πασσαλή Αλυτάρχης του Rally Acropolis.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης ο Αρχισυντάκτης του automotopatras.gr Καπετανάκης Μάρκος είχε την ευκαιρία να κάνει μερικές ερωτήσεις στον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη:
Μ.Κ.: Το 2021 τελείωσε με ένα μεγάλο συν για τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ το 2022 έχει μπει με το δεξί, με το Rally Greece Off Road σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Που οφείλετε αυτή η θετικότητα;
Λ.Α.: Είμαστε όλοι μια ωραία παρέα, μια οικογένεια που δουλεύουμε για να υλοποιούμε τους στόχους μας και να τους εκπληρώνουμε με συνέπεια. Είναι αυτό που μας χαρακτηρίζει και μας ακολουθεί. ΣΥΝΕΠΕΙΑ, λέξη κλειδί που συνήθως δεν ακολουθεί τους πολιτικούς αλλά εμείς το κάναμε πράξη. Καταφέραμε λοιπόν, ένα λόγο τιμής που δώσαμε πέρυσι στο τέλος της διοργάνωσης στο Άργος – Ορεστικό, παρέα με τον δήμαρχο, παρέα με τον περιφερειάρχη, παρέα με τον Βουλευτή μας, παρέα με τα τοπικά στελέχη και τους εμπνευστές του offroad, πως η επόμενη χρονιά θα μας βρει πιο δυνατούς και πιο ανανεωμένους. Έτσι το κάναμε πράξη.
Καταφέραμε η οργάνωση αυτή να είναι πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την επόμενη χρονιά σε παγκόσμιο. Πιστεύω θα τα καταφέρουμε και χαίρομαι γι’ αυτό να έχουμε περισσότερες συμμετοχές και περισσότερη λάμψη.
Μ.Κ.: Που οφείλετε αυτή η θετικότητα;
Λ.Α. : Συν τοις άλλοις να σας πω κι ένα μεγάλο στόχο που καταφέραμε ο καθένας από το δικό του μετερίζι. Καταφέραμε, εκεί που ήταν στα αζήτητα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός , να τεθεί σε προτεραιότητα από την ελληνική κυβέρνηση, να στηριχτεί από τον Έλληνα πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη , και να βρεθεί τέταρτος σε δημοφιλία . Τέταρτος στην δημοφιλία, που ήταν στα αζήτητα. Πριν λίγες μέρες είχαμε μια καταπληκτική εκδήλωση, με την κυρία Πασσαλή, στέλεχος από τα πιο έμπειρα και ο Κύριος Μιχελακάκης Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, όπου απολαύσαμε τους καρπούς μας αποσπώντας 9 βραβεία, με το κορυφαίο, το πλατινένιο, για την καλύτερη αθλητική διοργάνωση της χρονιάς που πέρασε.
Επίσης, κορυφαίο βραβείο και το ξεχωρίζω, ήταν μία διοργάνωση το ράλι Ακρόπολις, που συνέβαλε στον τουρισμό. Συν τοις άλλοις όμως εισέπραξαν και απόλαυσαν επιβράβευση και διακρίσεις και οι χορηγοί, που επένδυσαν πάνω στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στο ράλι Ακρόπολις.
Άρα έρχεται και δένει όλο αυτό που πίστευα από την αρχή. Που ελάχιστοι το πίστευαν, αλλά μερικοί εδώ στην αίθουσα το ήξεραν, το γνώριζαν, αλλά δεν είχαν ακροατήριο ή συζητητές να μοιραστούν αυτήν την αγωνία, ότι η ισχύς του μηχανοκίνητου είναι πολύ μεγαλύτερη ακόμα και από τα πιο δημοφιλή αθλήματα της χώρα μας.
Τώρα το όφελος γίνεται πιο πολύ αντιληπτό μέρα με την μέρα και το βλέπουμε. Το Ράλι Ακρόπολις πραγματοποιήθηκε το 2021, έχει προγραμματιστεί για το 2022 αλλά και για το 2023. Το Rally Greece Offroad το 2021 έγινε παρά τις πολλές δυσκολίες και πάμε για το 2022 για μία διοργάνωση η οποία θα είναι σαφώς πολύ πιο μικρή από αυτή που θα έρθει το 2023. Μια διοργάνωση που θα έχει στην στήριξη της αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, που συνεργάζονται απολύτως αρμονικά με την κεντρική πολιτεία.
Μ.Κ. : Βλέπουμε και νοιώθουμε πράξεις με στόχο το μέλλον.
Λ.Α. : Φυσικά. Δημιουργούμε και μόνιμες εγκαταστάσεις έτσι ώστε το off road στην Ελλάδα να έχει έδρα, να έχει σπίτι και θα είναι το Άργος – Ορεστικό. Ένας νομός, μια περιοχή με απίστευτες ομορφιές και το λέω από πρώτο χέρι αφού έχω ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα και την έχω «φάει με το κουτάλι». Απίστευτες ομορφιές, εικόνες γεμάτες Ελλάδα. Αυτό θα ζήσουν όσοι βρεθούν στο Άργος – Ορεστικό, αν και θα «φάνε σκόνη¨, αφού είναι απαραίτητο για να παρακολουθήσεις offroad, από την άλλη όμως, να απολαύσουν εικόνες, περιβάλλον, φιλοξενία, ανθρώπους ζεστούς και φιλόξενους. Εμείς οι Νότιοι με τους Βόρειους έχουμε χημεία και αυτό επιβεβαιώθηκε. Γι’ αυτό λοιπόν ένα μεγάλο μπράβο κι ένα μεγάλο ευχαριστώ. Ευχαριστώ γιατί ως υπουργός αθλητισμού που είχα μεγάλη αγωνία για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, βρήκα απίστευτους συνεργάτες, σε όλη αυτή τη μεγάλη Εθνική προσπάθεια. Ένα μεγάλο μπράβο διότι υπάρχει μία αρμονική συνεργασία σε χρόνια αποτελέσματα. Βέβαια να ευχηθούμε και στους αγωνιζόμενους καλή επιτυχία, δεδομένου ότι θα αγωνιστούν για να διεκδικήσουν τον καλύτερο χρόνο, την καλύτερη θέση, κι εμείς μία καλύτερη διοργάνωση και ακόμα μία ακόμη πιο όμορφη Ελλάδα από άκρη σε άκρη.
Μ.Κ. : Έχουμε στοιχεία θετικότητας;
Λ.Α.: Θέλω να σας πω ένα στοιχείο μόνο. Πέρυσι το ράλι ακρόπολις πραγματοποιήθηκε μετά από 8 χρόνια. Κανένας δεν πίστευε ότι θα γινόταν, ή μάλλον πλην ελαχίστων για να είμαι ειλικρινής. Ακόμα και οι χορηγοί είχαν μία δυσπιστία. Όμως τα καταφέραμε. Η δυσπιστία έφυγε, δημιουργήθηκε πίστη, καλή συνεργασία, καλή χημεία. Ακόμα και με τη FIA, που στην αρχή ήταν προκατειλημμένη, έως πάρα πολύ προκατειλημμένη και με τον Promoter του WRC, αλλά και με όλο το κοινό που είχε δει διάφορα πράγματα και ήταν εξαιρετικά δύσπιστο, αφού δικαίως ήταν έως ένα βαθμό. Καταφέραμε όμως να προβάλλουμε την Ελλάδα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου με αφορμή το Ράλι Ακρόπολις. 800 ώρες σχεδόν, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του WRC, έπαιξαν Ελλάδα σε όλα τα διεθνή μέσα, 170 περίπου που κάλυπταν τον αγώνα. 800 ώρες Ελλάδα, αν δηλαδή ο EOT αποφάσιζε να πληρώσει για το 1/5 του χρόνου που αξιοποιήθηκε, που καταφέραμε να κερδίσουμε μέσα από την δουλειά του Ράλι Ακρόπολις φαντάζεσαι αυτά που θα έπρεπε να έχεις δώσει; Όμως εμείς καταφέραμε με αφορμή την διοργάνωση του 2021, να κάνουμε 4 διοργανώσεις μαζί. Τον τελικό του e-sports, το Ράλι Ακρόπολις wrc, την οδική ασφάλεια από την Κρήτη μέχρι τα Ιωάννινα και την υπερειδική στην πλατεία συντάγματος, μες στον Αύγουστο να τρέχουμε να αντιμετωπίσουμε και να λύσουμε όλον το θεσμό με 157 εγκρίσεις που απαιτούνταν. Όμως τα καταφέραμε και μία διοργάνωση που ξεκίνησε από το Σύνταγμα, πήγε στην Κορινθία και μετά στην Στερεά Ελλάδα. Μετεξέλιξη αυτής της επιτυχίας είναι το Rally Greece Offroad στο Άργος – Ορεστικό, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα. Πιστεύω πολύ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πιστεύω στον τροχό γενικά, δεδομένου ότι στις 25 Απριλίου, έχουμε μια μεγάλη διοργάνωση που επέστρεψε μετά από 10 ολόκληρα χρόνια στη χώρα μας. Ο Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας. Ξεκινάει από την Κρήτη και καταλήγει στην Ήπειρο. Ξεκινάει από τον Άγιο Νικόλαο το πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, όπου είναι απίστευτα πολλές. Ο Αγώνας ξεκινάει από το Ηράκλειο και κατεβαίνει στα Νότια της Ψαράς, πάμε από το Ρέθυμνο, Χανιά, μετά ακτοπλοϊκός στο ΟΑΚΑ, συνεχίζουμε στην Ιτέα ,καταλήγουμε στον Θεσσαλικό κάμπο, όπου την επομένη θα γίνει ο τερματισμός στην λίμνη Παμβώτιδα, στην πανέμορφη Ήπειρο, στην πόλη των Ιωαννίνων . Ο Ποδηλατικός γύρος ο οποίος συμμετέχουν 154 αθλητές, από 60 διαφορετικές χώρες, είχε να γίνει στην χώρα μας πάνω από 10 χρόνια και μαζί με όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν με τον τροχό, θα βοηθήσουμε, παρέα και με την ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουμε άψογη συνεργασία στην ενίσχυση μηνυμάτων για την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και οδική ασφάλεια.
Μ.Κ. : Τι βλέπουμε για το αύριο;
Λ.A. : Θέλω να πω ότι υπάρχει και νέα γενιά στελεχών είτε του ποδηλατικού είτε του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είμαι πολύ χαρούμενος επειδή καταφέραμε από το μηδέν να αναστήσουμε 2 μεγάλες, διεθνείς οργανώσεις που έβγαζαν την χώρα μας στα ανοιχτά. Αυτές οι εικόνες που θα απολαύσει η διεθνής κοινότητα, οι λάτρεις του ποδηλάτου, με αφορμή τον ποδηλατικό γύρο ή με το Off Road ή με το Ράλι Ακρόπολις είναι μοναδικές κοινότητες.
Μια τελευταία λεπτομέρεια, το 20% της οικονομίας του τουρισμού ακούει στον αθλητικό τουρισμό. Εμείς στην Ελλάδα έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε, να ακουμπήσουμε το 0,000 και κάτι ψιλά. Δηλαδή είχαμε γυρίσει την πλάτη και αγνοούσαμε ένα μεγάλο κοινό, μια μεγάλη οικονομική δύναμη του αθλητικού τουρισμού διότι δεν πιστεύαμε, δεν είχαμε και κανένα ενδιαφέρον, διότι δεν ξέρω και για ποιους λόγους. Εμείς το διεκδικούμε πλέον σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς της χώρας και είμαι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να αρχίσουμε να νιώθουμε στο πετσί μας πλέον, στην τσέπη μας, στις τοπικές οικονομίες, τα οφέλη.
Το Ράλι Ακρόπολις ήταν ένα πρώτο μεγάλο project, το οποίο το δουλέψαμε και έχουμε πλέον στοιχεία. Μας στοίχισε σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό €3,100,000, ένα ολόκληρο δεκαήμερο, ο απολογισμός είναι διατεθειμένος στην ιστοσελίδα της MotorSport Greece, με λογοδοσία, με διαφάνεια, τα πάντα. €3,100,00 , το κράτος έβαλε το 25%, τα υπόλοιπα ήταν από τους χορηγούς. Τι έδωσε, τι άφησε, είναι ένα καλό ερώτημα. Συνήθως λέμε πάρα πολλά, πόσα δηλαδή, μεταφράζονται σε νούμερα; Αναθέσαμε στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και του ζητήσαμε να αποτυπώσει ποιο ήταν το οικονομικό όφελος από αυτήν την διοργάνωση. Μέρος της έρευνας που μας παρέδωσε το Πανεπιστήμιο, υπάρχει αναρτημένο και στη σελίδα της MotorSport Greece. Mας απέδωσε €35,000,000 σε περίοδο πανδημίας, σε περίοδο που ειδικά στο Σύνταγμα είχαμε συνεργασία με την Ελληνική αστυνομία και είχαμε ζητήσει να αποτρέπει την συσσώρευση κόσμου ώστε να αποφύγουμε τις αρνητικές συνέπειες του κορονοϊού.
Παρόλα αυτά το όφελος το έμμεσο και άμεσο για την χώρα μας, που ήταν στα €35,000,000, τα λέει όλα. Άρα λοιπόν πίστη στην εξωστρέφεια, στην δύναμη των Ελλήνων, πιστεύουμε σε έναν στόχο, δίνουμε τα χέρια και αφήνουμε στην άκρη τις μικροπρέπειες που μας χωρίζουν, βάζουμε μπροστά έναν στόχο και όλα θα πάνε καλά. Είμαι πολύ αισιόδοξος, θα τα πούμε στο Άργος – Ορεστικό.