O Crutchlow ξεκίνησε 10ος πάνω στην LCR Honda του, αλλά τερμάτισε πρώτος στο 98ο MotoGP της καριέρας του, με διαφορά 7” από τον δεύτερο, τον Valentino Rossi.
Είναι η πρώτη νίκη της LCR και η πρώτη Βρετανού αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία μετά από εκείνη του BarrySheene στη Σουηδία (Anderstorp) το 1981.
Η βροχή στο Brno σταμάτησε μία ώρα πριν τον αγώνα, και καθώς η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη, οι ομάδες βρέθηκαν μπροστά σε μια δύσκολη επιλογή ελαστικών.
Οι περισσότεροι επέλεξαν μαλακά λάστιχα βροχής μπροστά και πίσω, όμως ο Crutchlow ξεκίνησε με σκληρά εμπρός-πίσω, ενώ οι Lorenzo και Rossi με τις δύο Yamaha φόρεσαν το σκληρό βροχής μόνο πίσω.
Στην αρχή όσοι επέλεξαν τα σκληρά βροχής τα βρήκαν σκούρα, ενώ οι Andrea Iannone, Scott Redding, Andrea Dovizioso και Hector Barbera ήταν άνετα μπροστά με ένα κουαρτέτο από Ducati. Όμως στον 10ο από τους 22 γύρους του αγώνα ο Dovizioso αντιμετώπισε πρώτος πρόβλημα με τα λάστιχα και γύρισε αργά στα pits.
Οι Lorenzo και Rossi, από τη 2η και την 6η θέση της εκκίνησης έπεσαν στη 10η και τη 12η στο τέλος του πρώτου γύρου, ενώ ο Crutchlow είχε πέσει ακόμα πιο πίσω.
Όμως, ενώ ο Lorenzo έχανε συνεχώς θέσεις, ο Rossi κι ακόμα περισσότερο ο Cruchlow βρήκαν ρυθμό και άρχισαν να ανεβαίνουν στην κατάταξη.
Ο Crutchlow ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 2’ 08”, καθώς ανέβαινε από τη 14η θέση γυρίζοντας 2” πιο γρήγορα από τους πρώτους.
Όταν πήρε την 6η θέση από τον Aleix Espargaro, ήταν μόλις 4” από τον πρώτο. Και η άνοδός του συνέχιζε ακάθεκτη, καθώς ο Βρετανός έπιασε του πρώτους και πέρασε τον Marquez, μετά τον Barbera και τον Redding για να φτάσει πίσω από τον Iannone.
Του πήρε κάμποσους γύρους για να περάσει την εργοστασιακή Ducati, αλλά όταν την πέρασε ξέφυγε 1,5” από τον πρώτο γύρο.
Στο τέλος του επόμενου γύρου, κι ενώ απέμεναν 4, ο Rossi ανέβηκε στη 2η θέση, αλλά ο Critchlow ήταν ήδη4,8” μακριά. Ο Βρετανός αύξησε σταδιακά τη διαφορά για να τερματίσει 7,298” μπροστά από τον «Γιατρό».
«Πήρα ένα ρίσκο», είπε για την επιλογή ελαστικών του. «Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε σήμερα, είμαι χαρούμενος για την ομάδα μου. Έσπασα μια μηχανή χθες και δεν έφυγαν από την πίστα πριν τα μεσάνυχτα, οπότε αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος για να τους ξεπληρώσω».
Στην 3η θέση τερμάτισε ο Marquez, που ήταν ο καλύτερος από όσους φορούσαν τα μαλακά λάστιχα – διατηρώντας σχεδόν ανέγγιχτη την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα.
Ο Lorenzo δεν ανέβηκε στην κατάταξη όπως ο Rossi και σταμάτησε δύο φορές στα pits για να αλλάξει μοτοσικλέτα, κουνώντας το κεφάλι του με απογοήτευση. Τερμάτισε τελικά 17ος, εκτός βαθμών.
Ο Μarquez εξακολουθεί να προηγείται στο πρωτάθλημα με 197 βαθμούς. Ο Rossi είναι 53 πίσω και ο Lorenzo πλέον 3ος, 59 πίσω.
Για τους πρωτοπόρους στην αρχή του αγώνα, οι τελευταίοι γύροι ήταν μια μάχη επιβίωσης καθώς έφευγανκομμάτια από τα μαλακά λάστιχά τους.
Αντίθετα, ο Loris Baz, που είχε τα ίδια λάστιχα με τον Crutchlow, ανέβηκε θεαματικά φτάνοντας στην 4η θέση, μπροστά από τον team-mate του, Barbera, τον Laverty και τον Petrucci.
O Iannone έπεσε στην 8η θέση στους τελευταίους γύρους, την οποία κράτησε με τα δόντια για να μην του την πάρει ο Vinhales. O Rabat έκλεισε την πρώτη δεκάδα, ενώ ο Redding ήταν μόλις 15ος και οι Dovizioso, Smith και Aleix Espargaro εγκατέλειψαν.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 22 ΓΥΡΟΥΣ:
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΤ/ΤΑ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 47m44.290s |
2 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 7.298s |
3 | Marc Marquez | Honda | Honda | 9.587s |
4 | Loris Baz | Avintia Ducati | Ducati | 12.558s |
5 | Hector Barbera | Avintia Ducati | Ducati | 13.093s |
6 | Eugene Laverty | Aspar Ducati | Ducati | 13.812s |
7 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | 23.414s |
8 | Andrea Iannone | Ducati | Ducati | 24.562s |
9 | Maverick Vinales | Suzuki | Suzuki | 24.581s |
10 | Tito Rabat | Marc VDS Honda | Honda | 37.131s |
11 | Yonny Hernandez | Aspar Ducati | Ducati | 39.911s |
12 | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 41.097s |
13 | Pol Espargaro | Tech3 Yamaha | Yamaha | 43.202s |
14 | Stefan Bradl | Aprilia | Aprilia | 45.687s |
15 | Scott Redding | Pramac Ducati | Ducati | 1m02.201s |
16 | Alvaro Bautista | Aprilia | Aprilia | 1m18.841s |
17 | Jorge Lorenzo | Yamaha | Yamaha | 1 γύρος |
– | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | Εγκατ. |
– | Bradley Smith | Tech3 Yamaha | Yamaha | Εγκατ. |
– | Aleix Espargaro | Suzuki | Suzuki | Εγκατ. |