Για την BMW Motorrad, η GS αποτελεί μία υπόσχεση – υπόσχεση για άρτια λειτουργία, αξιοπιστία και αντοχή. Η G 310 GS φέρνει αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην κατηγορία κάτω τον 500 κ.εκ., αφομοιώνοντάς τα με το δικό της ξεχωριστό, ώριμο τρόπο.
Η G 310 GS είναι μία αυθεντική GS: ένα υπερσύγχρονο προϊόν με απαράμιλλη πολυχρηστικότητα για την κατηγορία. Είναι πρακτική και ευέλικτη στην κίνηση της πόλης και ιδιαίτερα ανθεκτική εκτός δρόμου. Κατά συνέπεια, είναι ο ιδανικός σύντοφος στην περιπέτεια της καθημερινής οδήγησης. Ιδιαίτερα συμπαγής όσο ώριμη σαν κατασκευή και ιδιαίτερα άνετη, η GS ανοίγει νέους ορίζοντες οδηγικής εμπειρίας στην κατηγορία της. Είναι ακριβώς αυτή η πολυχρηστικότητα που καθιστά την G 310 GS μοναδική στη μικρή κατηγορία.
Η BMW G 310 GS φαντάζει αυθεντική GS με την πρώτη ματιά. Χάρη στο χαρακτηριστικά ψηλό φτερό εμπρός, την εντυπωσιακή σιλουέτα και την υπερυψωμένη, κοφτή ουρά, η BMW G 310 GS υιοθετεί κλασικά στοιχεία από τις μεγάλες αδερφές της. Οι συμπαγείς αναλογίες της, το κοντό μεταξόνιο, ο τροχός 19 ιντσών εμπρός και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης είναι στοιχεία που χαρίζουν όρθια θέση οδήγησης στον αναβάτη και υπόσχονται αίσθηση απόλυτης ευελιξίας στην οδήγηση.
Καρδιά της νέας BMW G 310 GS είναι ο υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας των 313 cc, ο οποίος έγινε πρώτα γνωστός στην G 310 R. Έχει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου. Η χωρητικότητα των 313 cc προκύπτει από διάμετρο κυλίνδρου 80 mm και διαδρομή 62,1 mm.
Κύριο χαρακτηριστικό του μονοκύλινδρου κινητήρα της G 310 GS είναι η τοποθέτησή του στο πλαίσιο με αντιστροφή 180 μοιρών και με τον κύλινδρο σε κλίση προς τα πίσω, τον αυλό εισαγωγής από μπροστά και την εξάτμιση να βγαίνει από πίσω. Αυτή η διάταξη επιλέχτηκε για να αναπνέει ο κινητήρας δροσερό αέρα, κάτι που συνεπάγεται αυξημένη ισχύ ενώ εξασφαλίζει καλύτερη αρχιτεκτονική στην ίδια τη μοτοσικλέτα. Με μέγιστη ισχύ 25 kW (34 hp) στις 9.500 rpm και μέγιστη ροπή 28 Nm στις 7.500 rpm ο κινητήρας της νέας G 310 GS είναι ο ιδανικός σύντροφος για απολαυστική, σπορ οδήγηση σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 169,5 κιλών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές DIN.
Η ανάρτηση της νέας G 310 GS είναι παρόμοια με της G 310 R roadster. Στηρίζεται στο ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο – χωροδικτύωμα – με βιδωτό πίσω υποπλαίσιο – που εξασφαλίζει μεγάλη στρεπτική ακαμψία και αυξημένη αντοχή. Η ακαμψία και η καλή ισορροπία του πλαισίου αποτελούν τη βάση για εξαιρετική σταθερότητα στο δρόμο και μεγάλη ακρίβεια τιμονιού. Στην μπροστινή ανάρτηση υπάρχει ένα στιβαρό, αντεστραμμένο πιρούνι ενώ πίσω, ένα αλουμινένιο ψαλίδι με μονό αμορτισέρ βιδωμένο απευθείας πάνω σ’ αυτό.
Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες BMW, το ABS βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό της νέας G 310 GS. Ο συνδυασμός του συστήματος φρένων υψηλής απόδοσης με το δικάναλο ABS συνεπάγεται αποτελεσματική επιβράδυνση και μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού, εφόσον το ζητήσει ο αναβάτης για οδήγηση σε χώμα. Ο πίνακας οργάνων της G 310 GS διαθέτει μία μεγάλη, ευανάγνωστη οθόνη υγρών κρυστάλλων με πλήθος ενδείξεων.