Ο ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΜΠΑΖΗΣ, Ο ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ FORMULA 1 ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΣΠΟΡ, ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΤΟΥ 2021 ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΗΣ F1.
Καθώς το 2014 υπήρξε για τη Formula 1 το κομβικό σημείο της μεγαλύτερης αλλαγής των τελευταίων δεκαετιών στον τομέα του κινητήρα, με το πέρασμα στην εποχή των υβριδικών μονάδων ισχύος, το 2021 θεωρείται ένα αντίστοιχης σημασίας κομβικό σημείο για την αεροδυναμική – καθώς μελετάται η μερική -και, πλέον, επίσημη – επαναφορά του «ground effect» για να λυθεί ένα πρόβλημα δεκαετιών.
Το πρόβλημα αυτό έχει να κάνει με την απώλεια της αεροδυναμικής στήριξης που αντιμετωπίζει ένα μονοθέσιο πίσω από τον στροβιλιζόμενο («βρώμικο») αέρα του μπροστινού του – απώλεια που του στερεί σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα να επιχειρήσει την προσπέραση. Η επίλυση αυτού του προβλήματος, τουλάχιστον σε ένα ποσοστό, θεωρείται κρίσιμη για να πετύχει η Formula 1, από το 2021, πιο ‘κλειστό’ συναγωνισμό στην πίστα, περισσότερες μάχες τροχό-με-τροχό, κι έτσι συναρπαστικότερο θέαμα.
Από τη θέση του Επικεφαλής Τεχνικών Θεμάτων Μονοθεσίων (Formula 1, F2, F3 και F4) της FIA που ανέλαβε το Μάρτιο του 2018, ο Νικόλας Τομπάζης είναι ένα από τα κεντρικά πρόσωπα αυτής της διεργασίας – μαζί με τον Τεχνικό Διευθυντή της FIA Gilles Simon, τον Chief Technical Officer της F1 Pat Symonds και σε στενή συνεργασία με τον Ross Brawn, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Τεχνικό Διευθυντή του Formula One Group, της εταιρείας που έχει την εμπορική διαχείριση της F1.
Η ομάδα εργασίας των κανονισμών του 2021 θα πρέπει να παρουσιάσει την ολοκληρωμένη της πρόταση στη FIA στο τέλος Οκτωβρίου του 2019, ώστε στη συνέχεια αυτή να τεθεί προς ψήφιση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport (WMSC). Τον περασμένο Ιούνιο οι νέοι κανονισμοί τέθηκαν προς διαβούλευση στις ομάδες και στα άλλα εμπλεκόμενα μέρη της F1, και μέχρι τον Οκτώβριο θα ακολουθήσουν οι όποιες διορθωτικές κινήσεις και παρεμβάσεις.
Πατήστε ΕΔΩ για περισσότερα