Στις 10/02/2022 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της ΟΜΑΕ στην οποία συμμετείχαν οι κύριοι, Χρήστος Αυγερόπουλος, Διονύσης Γιαννούλης, Παναγιώτης Καμπύλης, Βασίλης Μπάτζανος και Λυμπέρης Παπάζογλου ως εκπρόσωποι πληθώρας οδηγών, ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος, ως Πρόεδρος του ΣΟΑΑ και ο κ. Λεωνίδας Μανιατόπουλος, ως εκπρόσωπος του ΣΟΑΑ στην ΕΠΑ-ΟΜΑΕ, οι κυρίες Φωτεινή Ψαρράκου ως Πρόεδρος της ΕΠΑ και η κα Κατερίνα Χαλιβελάκη, ως μέλος της ΕΠΑ και οι κύριοι Γιάννης Μεσημέρης ως Αντιπρόεδρος ΟΜΑΕ και ο κ. Δημήτρης Μιχελακάκης ως Πρόεδρος ΟΜΑΕ.
Θέματα της συζήτησης σύμφωνα με την από 07/02/2022 επιστολή της επιτροπής αγωνιζομένων ήταν τα εξής:
1. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΓΩΝΩΝ
2. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
3. ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
4. ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΩΝ
5. ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΓΩΝΩΝ
Με τη συναίνεση όλων κρατήθηκαν μαγνητοφωνημένα πρακτικά.
Η συνάντηση αυτή διήρκησε από 08.00 το απόγευμα έως τις 02.30 το πρωί.
Η θέση του ΣΟΑΑ, όπως διατυπώθηκε από τους εκπροσώπους του συνδέσμου, τελικά ήταν απολύτως σαφής, ότι: Ο Σύνδεσμος δεν εμπλέκεται σε θέματα τεχνικών κανονισμών. Τον αφορά η ασφάλεια και η προβολή. Επίσης έχει άποψη σε θέματα διαδικασίας και προειδοποίησης των οδηγών για τον τρόπο αλλαγής των τεχνικών κανονισμών.
Η αρχική θέση της επιτροπής των αγωνιζομένων ήταν να αποσυρθούν όλες οι αλλαγές-προτάσεις της ΕΠΑ για το 2022 χωρίς συζήτηση.
Η θέση της ΟΜΑΕ ήταν να συζητηθούν όλα τα θέματα όπως αναγράφονται στην επιστολή, ώστε να ενημερωθεί η επιτροπή συνολικά μιας και αποτελείτο από άτομα τα οποία δεν είχαν στο παρελθόν καμία συμμετοχή στα κοινά του motorsport στη χώρα και ως εκ τούτου έπρεπε να ενημερωθούν.
Στην πρωτόγνωρη συνάντηση ενημερώθηκαν οι παριστάμενοι για όλα τα θέματα, όπως αναγράφονται στην επιστολή τους.
Α. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
Την αρμοδιότητα για τα ιστορικά αυτοκίνητα και το karting την έχει αναλάβει η ΕΠΑ ως θέματα τα οποία είναι ειδικού χειρισμού, όπως και ότι σε όλες τις επιτροπές υπάρχει έμπειρο στέλεχος σε ότι αφορούν τους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων. H ΕΠΑ εξήγησε ότι έχει ορίσει από ένα μέλος στις δύο επιτροπές (Αναβάσεων και Ταχύτητας) οι οποίοι οργάνωσαν συνάντηση με τους αγωνιζόμενους των Ιστορικών προκειμένου να ενημερώσουν για τα προβλήματα του χώρου και να κάνουν τις προτάσεις τους στην ΕΠΑ. Η ΕΠΑ επανέφερε στο ημερολόγιο των αγώνων της FIA το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις Sporting kai Regularity, φέτος ως υποψήφιο, το οποίο προετοιμάζεται. Άκουσε τις εισηγήσεις των αθλητών και προτείνει τα Ιστορικά Αυτοκίνητα να εκκινούν πρώτα στους αγώνες Ράλλυ.
Β. ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η ασφάλεια αφορά τρίτους (στελέχη αγώνων, θεατές) και αγωνιζόμενους, τα σωματεία τα οποία διοργανώνουν και έχουν σαφείς εντολές από την ΟΜΑΕ οι οποίες πηγάζουν από το θεσμικό πλαίσιο που διέπονται οι αγώνες αυτοκινήτου, δηλαδή τον αθλητικό νόμο και τους κανονισμούς της FIA (η ΟΜΑΕ είναι πλήρες μέλος της FIA από 01/01/2022). Ως εκ τούτου και όπως ορίζει ο αθλητικός νόμος 2725/99 πρέπει να ακολουθεί τους διεθνείς κανονισμούς, ειδικά σε θέματα ασφαλείας και διεξαγωγής αγώνων. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο και, εκτός κάποιου χρόνου προσαρμογής, δεν υπάρχουν περιθώρια.
Οι παριστάμενοι ενημερώθηκαν για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και για το απευκταίο ενδεχόμενο για το οποίο θα τεθεί θέμα στη ΓΣ, προκειμένου να υπάρξουν οι πόροι να δημιουργηθεί αποθεματικό ταμείο για τους αγωνιζόμενους στην ασφαλιστική συνείδηση των οποίων βασιζόμαστε.
Στην ανωτέρω ενότητα (θέματα ασφαλείας θεατών) εμπίπτει και η χρήση κουβερτών σαν μέσο προθέρμανσης ελαστικών στις αναβάσεις, πρακτική η οποία δεν εφαρμόζεται πουθενά σε χώρες μέλη της FIA αλλά και αλλού.
Γ. ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Οι εκπρόσωποι των οδηγών συζήτησαν εκτενώς τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της κατηγορίας Ε και δόθηκαν εξηγήσεις-διευκρινίσεις από την πρόεδρο της ΕΠΑ και τον κ. Μαραντζίδη ο οποίος έδωσε επεξηγήσεις στους εκπροσώπους κάποιων σημείων της Τεχνικής λίστας και του Τεχνικού Κανονισμού Ε. Οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση είναι στη διάθεση των αγωνιζόμενων. Οι διορθωτικές αλλαγές σε ελαστικά-βάρος στην κατηγορία Ε10, έγιναν δεκτές από τους παριστάμενους εκπροσώπους. Τέλος τέθηκε το θέμα της συμμετοχής των αυτοκινήτων της κατηγορίας Ε στην F2 για το 2023.
Δ. ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΩΝ
Αναλύθηκαν οι ανάγκες της ΟΜΑΕ και των σωματείων. Συμφωνήσαμε όλοι ότι τα παράβολα και οι αυξήσεις είναι εύλογες και, με δεδομένες τις συμμετοχές σε αγώνες, επιβαρύνουν ελάχιστα τους αγωνιζόμενους. Συμμεριζόμαστε ότι οι εποχές είναι δύσκολες οικονομικά, είναι δύσκολες για όλους, αγωνιζόμενους, οργανωτές (με ελάχιστες εξαιρέσεις) και ομοσπονδία (για επιμόρφωση εντός και εκτός Ελλάδας, να αποκτήσει εξοπλισμό τεχνικό και άλλο, υποδομές, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, διεθνή εικόνα και αξιοπρεπή παρουσία, αναγνώριση από το κράτος για πρώτη φορά στην ιστορία του motorsport στη χώρα). Όλα αυτά εκτιμώ ότι πρέπει να μας κάνουν υπερήφανους όταν επιτυγχάνονται, γιατί μας αφορούν ΟΛΟΥΣ.
Το σημαντικότερο θέμα το οποίο ετέθη σε σχέση με τις αυξήσεις των παραβόλων είναι ότι στα πρώτα χρόνια της ΟΜΑΕ οι μειώσεις των παραβόλων ήταν της τάξης του 25-30%. Είναι άδικο να θεωρούνται υπερβολικές οι αυξήσεις του 15-20% με άκομψο και λαϊκίστικο τρόπο, μετά από ΔΕΚΑ χρόνια.
Δόθηκαν παραδείγματα με κορυφαίο το παράδειγμα των ασφαλιστικών εταιρειών.
Ε. ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΓΩΝΩΝ
Αναλύθηκαν τα πεπραγμένα στον τομέα της προβολής και συμφώνησαν οι παριστάμενοι σε όλα. Βεβαίως η προβολή δεν έχει όριο και με δεδομένες τις συνθήκες θα βελτιωθεί.
Παρότι οι εκπρόσωποι συμφώνησαν στις αυξήσεις των παραβόλων, στον τομέα της προβολής και στις τροποποιήσεις του προτεινόμενου τεχνικού κανονισμού σε σχέση με τα ελαστικά και το βάρος της κατηγορίας Ε, η τελική τοποθέτησή τους ήταν ή όλα αναστέλλονται ή δεν δεχόμαστε καμία αλλαγή σε κανένα τομέα.
Ευχόμαστε καλή τύχη σε όλους.