Ο 3ος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019 ήταν ιδιαίτερα θεαματικός, με διεκδικήσεις θέσης ή ανατροπή των προγνωστικών σε όλες τις κατηγορίες. Οι προσδοκίες για αυτή την Κυριακή ήταν ούτως ή άλλως υψηλές, τόσο λόγω της βαθμολογικής σημασίας που είχε ο αγώνας για πολλούς συμμετέχοντες, όσο και χάρη σε νέες ελεύσεις στους αγώνες ταχύτητας, όπως είναι οι εντυπωσιακοί συνδυασμοί της Formula Saloon που ήρθαν από το χώρο των Αναβάσεων. Άλλωστε, στις κατηγορίες του πρωταθλήματος αυτή τη φορά είχε προστεθεί και το πάντα ανταγωνιστικό ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda, με δύο αγώνες!
Έντονος ήταν ο συναγωνισμός και στους αγώνες της ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge, με πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς αλλά και έμπειρους οδηγούς αγώνων με ξεχωριστές κατασκευές, να δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο θεσμό. Μπορεί ο καυτός ήλιος και η πολλή υγρασία να δυσκόλεψαν οδηγούς, αυτοκίνητα και θεατές, όμως στο τέλος όλοι έφυγαν με ένα χαμόγελο ικανοποίησης ζωγραφισμένο στα χείλη. Ας δούμε όμως αναλυτικά πώς εξελίχθηκε κάθε αγώνας.
Ομάδα Ν & Ομάδα Α
Συναγωνισμό και αρκετές εναλλαγές θέσεων είχε ο κοινός αγώνας των Ομάδων Ν και Α. Ο πρωτοπόρος των δοκιμαστικών του Σαββάτου Π. Ευθυμίου με Ford Escort Cosworth A8 έφυγε μπροστά, ακολουθούμενος από τον Κ. Κάκο με Mitsubishi Lancer Evo IX Ν4, με τους δύο τους να παραμένουν έτσι μέχρι το τέλος, κερδίζοντας ο καθένας τη νίκη για την κατηγορία του.
Πιο πίσω, ο Χ. Μπουροθανασόπουλος (Honda Civic SiR A6) έχασε στην 1η στροφή την 3η θέση από τον Δ. Γιαννούλη (Honda Civic Type R N3). Στο ίδιο σημείο επιχείρησε στη συνέχεια να τον περάσει ο Α. Τζαβάρας (Opel Astra F GSi), αρχικά χωρίς επιτυχία. Τα κατάφερε όμως με τη 2η προσπάθεια, λίγο αργότερα, ενώ στην ευθεία πριν την Κ3 προσπέρασε το Civic και ο Β. Κοκλάνης (Mitsubishi Lancer Evo IX Ν4) που ακολουθούσε από κοντά. Η σειρά ήταν πλέον Γιαννούλης, Τζαβάρας, Κοκλάνης, Μπουροθανασόπουλος, και έμεινε έτσι μέχρι τον 5ο γύρο, όταν ο Τζαβάρας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη.
Πιο πίσω, τον Γ. Σηφάκη με Citroen Saxo VTS A6 ακολουθούσε ένα τρενάκι από αυτοκίνητα της Ν2: Ρ. Καίσαρ, Χ. Γιαννούλης, «Filon» και Π. Παντελάκης. Οι δύο τελευταίοι είχαν μια έντονη κόντρα μέχρι το τέλος, με μια επαφή και δύο εναλλαγές θέσεων μεταξύ τους. Η τελευταία από αυτές, που ανέδειξε νικητή της κόντρας τον «Filon», έγινε στη μεγάλη ευθεία της πίστας, τη στιγμή που και οι δυο τους προσπερνούσαν τον Γιαννούλη. Ο οδηγός του άσπρου 106 πίεζε τον πρωτοπόρο της κλάσης Ρ. Καίσαρ, μέχρι τη στιγμή που τον πρόδωσε ο κινητήρας του αυτοκινήτου του.
Πιο πίσω βρέθηκε ένας ακόμη οδηγός της Ν2, ο Ν. Κόκκοτας, μπροστά από τον Γ. Παπαδόπουλο με Peugeot 206 XS A6. Ο οδηγός του 206 είχε ξεκινήσει 7ος, όμως μια έξοδος στην εσωτερική της 1ης στροφής του αγώνα τον έριξε στην τελευταία θέση, κι όταν ανέκαμψε κατάφερε να περάσει μόνο τον Π. Κανσό με Peugeot 106 Rallye A5, ο οποίος τερμάτισε 12ος.
Ομάδα Ε
Η Ομάδα Ε επιφύλασσε πολλές εκπλήξεις. Ο ταχύτερος των χρονομετρημένων Γ. Κεχαγιάς δεν μπόρεσε να τρέξει στον αγώνα, λόγω μηχανικής βλάβης του Sierra του, ενώ από την εκκίνηση απουσίαζε και η BMW Ε30 M3 E12 του Ε. Καλκούνου, που θα ξεκινούσε από την 3η θέση. Έτσι, στην 1η γραμμή του grid βρέθηκαν ο Γ. Mαραβέλιας (BMW 318 iS Ε11) και ο Η. Τσαγγαράς (Opel Astra G GSi Ε11). Και οι δυο τους όμως καθυστέρησαν πάρα πολύ στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να βρεθούν κατευθείαν στις δύο τελευταίες θέσεις! Στην 1η θέση είχε περάσει πλέον ο Ι. Λούκος με Citroen Saxo VTS μετά από ιδανική εκκίνηση, ενώ αρκετά πίσω του ακολουθούσε ο Χ. Κύρτσιος με Citroen AX Sport.
Η πίεση του Μαραβέλια και του Τσαγγαρά στον Δ. Καπράλο (Opel Astra G) και τον Δ. Ρηγόπουλο (Opel City 2.0), για να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, απέδωσε καρπούς φέρνοντάς τους στις θέσεις 3 και 4, στον 4ο γύρο του αγώνα. Είχαν όμως και τη μεταξύ τους μάχη, με τον Τσαγγαρά να καταφέρνει τελικά να περάσει μπροστά στα φρένα της Κ1. Ο Μαραβέλιας παρέμεινε κοντά του, μέχρι τη στιγμή που φάνηκε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το αυτοκίνητό του και να μην μπορεί να ακολουθήσει.
Ο Τσαγγαράς συνέχισε στον ίδιο γρήγορο ρυθμό, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, 1:07.672. Έτσι, κατάφερε να πάρει τη 2η θέση από τον Κύρτσιο. Δεν μπόρεσε όμως να απομακρυνθεί από εκείνον και να πλησιάσει τον Λούκο, ο οποίος γυρνούσε σε αντίστοιχο ή γρηγορότερο ρυθμό σε κάθε γύρο, βλέποντας τελικά πρώτος την καρό σημαία.
Ιστορικά
Ο Μ. Σταφυλοπάτης (Ford Sierra Cosworth 4×4) ξεκίνησε από την 1η θέση του grid και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος, παρότι για κάποιους γύρους δέχτηκε έντονη πίεση από τον Δ. Σκεπασιανό (Ford Escort RS2000). Πιο πίσω, χωρίς να απειλούν τους πρώτους, τη δική τους μάχη είχαν οι Χ. Αναστασιάδης (Alfa Romeo Alfetta GTV 2.5) και Δ. Χαραλαμπάκης (Porsche 911 SC 3.0 GRB).
Πιέζοντας, ο Χαραλαμπάκης κατάφερε να περάσει μπροστά στην Κ6 και έδειξε να ανοίγει τη μεταξύ τους διαφορά. Στους τελευταίους γύρους του αγώνα όμως τα δύο αυτοκίνητα βρέθηκαν και πάλι κοντά και ο Αναστασιάδης έδειχνε απειλητικός, όμως τελικά τερμάτισαν με αυτή τη σειρά. Ο Ι. Τσαλαματάς με Peugeot 309 GTi ολοκλήρωσε την προσπάθειά του 5ος χωρίς να απειληθεί από κανέναν, όμως η 6η θέση άλλαξε πολλές φορές χέρια.
Αρχικά ο Α. Εδιπίδης (Ford GT40) βρισκόταν μπροστά από τον Π. Πουλιάδη (Porsche 911 Carrera 3.0), όμως στον 3ο γύρο η 911 κατάφερε μια προσπέραση στην Κ1. Η χαρά του Πουλιάδη κράτησε λίγο, αφού στη μεγάλη ευθεία το GT40 ξαναπέρασε μπροστά, όμως λίγους γύρους αργότερα η 911 πέρασε για άλλη μια φορά! Η τελευταία πράξη της μάχης τους γράφτηκε ξανά στην Κ1, όταν ο Εδιπίδης επιχείρησε να προσπεράσει αλλά έκανε τετακέ, με αποτέλεσμα να μείνει αρκετά πίσω.
Formula Saloon
Αρκετά αποδυναμωμένη εμφανίστηκε την Κυριακή η Formula Saloon, αφού στην εκκίνηση βρέθηκαν μόνο 4 αυτοκίνητα. Ο «Samino» με τη Lamborghini Huracan, ελλείψει κάποιου άλλου συνδυασμού ικανού να τον συναγωνιστεί, έφυγε μπροστά κι έμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Αυτό δεν σημαίνει ότι… χαλάρωσε, αφού κινήθηκε με το γνώριμο, πολύ γρήγορο ρυθμό του, κάνοντας ταχύτερο γύρο 58.780.
Ο Σ. Παπαδόπουλος που ξεκινούσε 2ος με το πολύ εντυπωσιακό Ford Escort RS2000, έμεινε ακινητοποιημένος στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον Σ. Σταυρουλάκη (Honda Civic Type R) και τον Γ. Ζυγογιάννη (Audi A3). Το Escort ακολουθούσε από κοντά το A3 και ερχόταν σχεδόν δίπλα του στη μεγάλη ευθεία χωρίς να καταφέρνει να περάσει. Κάτι που τελικά συνέβη όμως στον 3ο γύρο. Στον επόμενο πέρασε και τον Σταυρουλάκη, και λίγο αργότερα έγραψε τον ταχύτερο γύρο του, 1:04.443.
Η κόντρα που περιμέναμε μεταξύ Civic και A3 δεν ήρθε ποτέ, αφού και οι δύο οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα, τα οποία τους ανάγκασαν να βγουν στα pits και να διακόψουν πρόωρα την προσπάθειά τους.