Η Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo περιλαμβάνει τώρα υπερσυμπίεση πολλαπλών σταδίων με τέσσερις υπερσυμπιεστές και πιο εξελιγμένο άμεσο ψεκασμό common-rail. Στις BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive, ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 294 kW/400 hp και μέγιστη ροπή 760 Nm.
Χάρη σε μία εντυπωσιακή γκάμα καινοτομιών η νέα, πολυτελής BMW Σειρά 7 sedan ξεχωρίζει από το πλήθος. Αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι: δομή αμαξώματος από Carbon Core, τεχνολογία BMW eDrive στα τρία μοντέλα BMW iPerformance, σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών BMW και Remote Control Parking. Και τώρα στη λίστα προστίθεται ο παγκοσμίως ισχυρότερος εξακύλινδρος diesel που κάνει το ντεμπούτο του στις BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,9 – 5,7 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 154 – 149 g/km), που προσφέρεται στάνταρ με σύστημα ευφυούς τετρακίνησης. Ο κινητήρας παράγει μέγιστη ισχύ 294 kW/400 hp και μέγιστη ροπή 760 Nm.
Ο νέος εν σειρά εξακύλινδρος 3-λιτρος κινητήρας βασίζεται στην τελευταία γενιά κινητήριων συνόλων του BMW Group. Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo περιλαμβάνει υπερσυμπίεση πολλαπλών σταδίων με τέσσερις υπερσυμπιεστές και μία ανανεωμένη έκδοση άμεσου ψεκασμού common-rail με μέγιστη πίεση πάνω από 2.500 bar. Αυτές και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες βελτιώνουν αισθητά την ήδη εξαιρετική ισχύ, ροπή και απόδοση του απερχόμενου κινητήρα. Η νέα BMW 750d xDrive επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 4,6 δευτ. (BMW 750Ld xDrive: 4.7 δευτ.) – βελτίωση 0,3 δευτ. συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Αυτές οι πιο δυναμικές επιδόσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην υπερσυμπίεση δύο σταδίων, που τώρα συνδυάζει τέσσερις υπερσυμπιεστές στη θέση των προηγούμενων τριών. Έτσι επιτυγχάνεται ακόμα ταχύτερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές κάτι που βοηθά στη γρήγορη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από το ρελαντί.
Κορυφαία απόδοση: αύξηση ισχύος 5 %, μείωση μέσης κατανάλωσης 11%.
Η νέα γενιά του παγκοσμίως πιο σπορ εξακύλινδρου κινητήρα diesel αποδίδει μέγιστη ισχύ 294 kW/400 hp στις 4.400 rpm. Τα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά επιδόσεων αντανακλώνται κυρίως στην καμπύλη ροπής που ανεβαίνει ταχύτατα από τις χαμηλές στροφές. Πραγματικά, ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 450 Nm ροπής μόλις στις 1.000 rpm ενώ η μέγιστη ροπή των 760 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000 και 3.000 rpm. Το μεγάλο και σταθερό κύμα ροπής του κινητήρα και το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic που είναι ρυθμισμένο για βέλτιστη απόδοση εξασφαλίζουν άμεση επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Οι BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive έχουν περιορισμό τελικής ταχύτητας στα 250 km/h (ηλεκτρονικός κόφτης).
Επιπλέον αυτών, ο ισχυρότερος diesel στην ιστορία της BMW προσφέρει μία ισορροπία ισχύος και οικονομίας καυσίμου ασυναγώνιστη στην κατηγορία. Οι αυξήσεις ισχύος κατά 14 kW/19 hp (5%) και μέγιστης ροπής κατά 20 Nm συνδυάζονται με μία μείωση μέσης κατανάλωσης και ρύπων κατά 11% έναντι του προηγούμενου μοντέλου. Οι νέες BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive έχουν κατανάλωση μικτού κύκλου μεταξύ 5,9 και 5,7 lit / 100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 154–149 g / km (οι τιμές βασίζονται στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης και μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπου του επιλεγμένου ελαστικού).
Κορυφαία απόδοση υπό υψηλή πίεση: νέος diesel με πολυάριθμες τεχνολογικές εξελίξεις – από κυλινδροκεφαλή μέχρι μετεπεξεργασία καυσαερίων.
Ο νέος σπορ diesel αντιπροσωπεύει ένα ισχυρό παράδειγμα μηχανολογικής εξέλιξης και τεχνογνωσίας του BMW Group στα συστήματα κίνησης. Η υιοθέτηση δομικών καινοτομιών προσφέρει τα συνήθη πλεονεκτήματα των κινητήρων diesel σε ισχύ και απόδοση – με την υποστήριξη της φιλοσοφίας καύσης υπό εξαιρετικά υψηλή πίεση που αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς. Τα θεμέλια είχαν ήδη τεθεί κατά την εξέλιξη του βασικού κινητήρα, μέλους της τελευταίας γενιάς κινητήριων συνόλων του BMW Group. Άριστα μελετημένες λύσεις αντιμετωπίζουν τόσο τα θερμικά όσο και μηχανικά φορτία που είναι αποτέλεσμα της υψηλής ισχύος και της αύξησης της μέγιστης πίεσης καύσης – από τα 200 bar του προηγούμενου κινητήρα στα 210 bar.
Όπως και στην απερχόμενη μονάδα, η κυλινδροκεφαλή και ο στροφαλοθάλαμος κατασκευάζονται με μία ειδικά διαδικασία συμπίεσης υψηλής πίεσης. Το Θερμό Ισοστατικό Πρεσάρισμα – Hot Isostatic Pressing (HIP) εξασφαλίζουν την υψηλή αντοχή των χυτών αλουμινένιων εξαρτημάτων. Η συναρμολόγηση των κεντρικών κουζινέτων και της κυλινδροκεφαλής βασίζεται σε μία φιλοσοφία συνδέσμου συγκράτησης για ενίσχυση της αντοχής. Άλλα ειδικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τη φλάντζα κυλινδροκεφαλής πέντε στρωμάτων, επίστρωση κυλίνδρων μέσω διπλού ηλεκτροστατικού ψεκασμού και έμβολα από κράμα αλουμινίου/πυριτίου με επανάτηξη υποδοχών στις κεφαλές, μπρούτζινα ένθετα στους πείρους και κεντρικά ελεγχόμενη ψύξη.
Η τελευταία γενιά της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού common-rail φροντίζει για την τροφοδοσία καυσίμου. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ με μέγιστη πίεση ψεκασμού αυξημένη πάνω από 2.500 bar, διασφαλίζουν εξαιρετικά ακριβή ποσότητα μίγματος και ομοιογενές σπρέι καυσίμου. Σαν αποτέλεσμα, η απόδοση του κινητήρα έχει αυξηθεί και οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί. Η τεχνολογία μετεπεξεργασίας καυσαερίων των BMW 750d xDrive & BMW 750Ld xDrive δεν περιλαμβάνει μόνο φίλτρο σωματιδίων diesel και καταλύτη αποθήκευσης NOX, που βρίσκονται στο ίδιο κέλυφος και πολύ κοντά στον κινητήρα, αλλά και ένα σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με ψεκασμό AdBlue.
Πάθος για καινοτομία: τέσσερις υπερσυμπιεστές συνεργάζονται σαν μία άριστα συντονισμένη ομάδα με στόχο την υψηλή οδηγική απόλαυση.
Η αποδοτικότητα και τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου κινητήρα οφείλονται κυρίως στη χρήση για πρώτη φορά ενός τέταρτου υπερσυμπιεστή και στη συντονισμένη συνεργασία των εξαρτημάτων του συστήματος υπερσυμπίεσης. Όπως και στον προηγούμενο κινητήρα, η ροή του συμπιεσμένου αέρα στους θαλάμους καύσης παράγεται από υπερσυμπίεση πολλαπλών σταδίων. Το στάδιο υψηλής πίεσης περιλαμβάνει δύο υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας στο ίδιο κέλυφος, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης έχει αντικατασταθεί από δύο μικρότερους ταχύτερης απόκρισης. Το σύστημα Digital Diesel Electronics (DDE) τελευταίας γενιάς, υπεύθυνο για τη διαχείριση του κινητήρα, υιοθετεί μία στρατηγική υψηλής ακρίβειας για το συντονισμό λειτουργία κάθε υπερσυμπιεστή, τη θέση των μεταβλητών πτερυγίων του συστήματος υψηλής πίεσης και τη ρύθμιση των πεταλούδων μετάβασης και παράκαμψης, της πεταλούδας καυσαερίων, της βαλβίδας πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) και του intercooler, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές συνθήκες και το φορτίο του κινητήρα.
Γενικά, οι δύο υπερσυμπιεστές χαμηλής πίεσης και ένας από τους δύο υψηλής πίεσης λειτουργούν συνεχώς. Μόνο σε απότομη επιτάχυνση από ρελαντί θα παρακαμφθούν οι δύο υπερσυμπιεστές χαμηλής πίεσης μέσω της πεταλούδας ελέγχου. Έτσι η πίεση υπερπλήρωσης παράγεται ακόμα πιο γρήγορα. Ο δεύτερος υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης μπαίνει στο παιχνίδι στις 2.500 rpm περίπου.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο που δεν υπήρχε στον προηγούμενο κινητήρα είναι η ανακυκλοφορία καυσαερίων για το στάδιο χαμηλής πίεσης του συστήματος υπερσυμπίεσης καθώς και το στάδιο υψηλής πίεσης. Το μέτρο αυτό αυξάνει την αποδοτικότητα των υπερσυμπιεστών και επομένως ολόκληρου του κινητήρα. Έτσι μειώνονται και τα επίπεδα εκπομπών οξειδίου του αζώτου υπό υψηλά φορτία. Για αύξηση της απόδοσης, ο κινητήρας υιοθετεί ένα έμμεσο σύστημα ψύξης του αέρα εισαγωγής με υψηλότερη χωρητικότητα από αυτό του απερχόμενου κινητήρα, καθώς και ένα πρόσθετο σύστημα ψύξης πλάκας έδρασης για τους υπερσυμπιεστές χαμηλής πίεσης. Καθοριστικό είναι ένα ανεξάρτητο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας – ανεξάρτητο από το σύστημα ψύξης του κινητήρα – που περιλαμβάνει εναλλάκτες θερμότητας και μία ηλεκτρική αντλία ψυκτικού.
Οι BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive θα διατίθενται από τον Ιούλιο του 2016.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ειδικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος των νέων αυτοκινήτων παρακαλούμε ανατρέξτε στο σχετικό εγχειρίδιο ” Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars “, που διατίθεται σε όλο το δίκτυο εμπόρων από τη Deutschen Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen και στη http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. ManualCO2 (PDF – 2.7 MB.