Ως μια διοργάνωση που θα μείνει στην ιστορία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το “56ο Ράλλυ ΔΕΘ” που ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα στην Πλατεία Αριστοτέλους, με τους τελικούς νικητές Σωκράτη Τσολακίδη – Γιώργο Πολυζώη να σημειώνουν την όγδοη νίκη τους στον αγώνα, και να κατακτούν τον τίτλο του πολυνίκη οδηγού αλλά και συνοδηγού στη διοργάνωση.
Η εφετινή 56η έκδοση του αγώνα, στην οποία έλαβαν μέρος 40 πληρώματα μεταξύ των οποίων και 5 συνδυασμοί από τη γειτονική Βουλγαρία, ξεκίνησε το βράδυ του Σαββάτου 14 Σεπτεμβρίου, με μια εντυπωσιακή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Πλατεία Αριστοτέλους που προσέλκυσε πλήθος κόσμου όλων των ηλικιών, το οποίο είχε την ευκαιρία να απολαύσει την παρουσίαση των πληρωμάτων & την πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα.
Την Κυριακή, η αγωνιστική δράση μεταφέρθηκε στο βουνό, με το φίλαθλο κοινό να δίνει βροντερό παρών στις ειδικές διαδρομές ” Λιβάδι – Πετροκέρασα” & “Χολομώντα” για να παρακολουθήσει το άφθονο θέαμα που προσέφεραν οι συμμετέχοντες του τρίτου γύρου του πανελληνίου πρωταθλήματος ράλλυ ασφάλτου.
Ο αγώνας ήταν γεμάτος ανατροπές αλλά και μάχες που δόθηκαν σε όλες τις κατηγορίες και κλάσεις, με την καλύτερη αγωνιστική ασφάλτινη διαδρομή “Χολομώντας” να δίνει, για ακόμα μια χρονιά, τα διαπιστευτήρια της στην έκβαση του τελικού αποτελέσματος.
Οι Σωκράτης Τσολακίδης – Γιώργος Πολυζώης με το Skoda Fabia RS Rally2, κατάφεραν να φτάσουν πρώτοι στη ράμπα του τερματισμού, και να κατακτήσουν την όγδοη νίκη τους σε “Ράλλυ ΔΕΘ”.
Με αυτό το αποτέλεσμα ο 2φορές πρωταθλητής Ελλάδος οδηγός, έγινε ο πολυνίκης του αγώνα στη σύγχρονη, ασφάλτινη, ιστορία του αγώνα καθώς έχει καταφέρει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου το 2003, 2006, 2016, 2017, 2018, 2021, 2023,2024 και έγραψε με χρυσά γράμματα το όνομα του στον αγώνα του ΑΟΘ- Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, με τη συγκεκριμένη επίδοση τους, ο συνοδηγός κατέκτησε το τίτλο του πολυνίκη συνοδηγού του αγώνα με 8 νίκες, αφού έχει επικρατήσει τα έτη 1999, 2007, 2011,2013,2014,2021,2023, καθώς και στη φετινή 56η διοργανωση το 2024.
“Βαλκανικός πόλεμος” που κρίθηκε στις λεπτομέρειες στην τελευταία διαδρομή “Χολομώντας”, δόθηκε για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου μεταξύ των Skoda Fabia R5, των Plamen Staykov – Rafa Kadir και Λευτέρη Αλυγιζάκη – Μιχάλη Χατζηδάκη.
Ο 2φορές πρωταθλήτης Βουλγαρίας (2014,2016) με το συνοδηγό του, ήταν ταχύτεροι του Κρητικού πληρώματος και στα δυο περάσματα από το “Χολομώντα” ο οποίος ήταν η Powerstage του αγώνα και κατάφεραν να ανέβουν στη δεύτερη θέση του βάθρου, με συνολική διαφορά μικρότερης των 3δλ από τους αντιπάλους τους.
Στη τρίτη θέση του αγώνα, περιορίστηκαν οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου, οι οποίοι ξεκίνησαν εντυπωσιακά τον αγώνα σημειώνοντας το καλύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ε.δ “Λιβάδι – Πετροκέρασα”. Τρίτο διαδοχικό βάθρο σε “Ράλλυ ΔΕΘ” για το Ρεθυμνιώτικο πλήρωμα του rossonero Skoda Fabia R5, το οποίο συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς, διεύρυνε τη διαφορά από τους διώκτες του, στο κυνήγι του φετινού τίτλου στο Π.Π.Ρ.Ασφάλτου.
Στη τέταρτη θέση, ολοκλήρωσαν το”56ο Ράλλυ ΔΕΘ” οι Anton Titov – Alexander Spirov. Το πλήρωμα από τη Βουλγαρία, που ήρθε για δεύτερη φορά για αγώνα στη χώρα μας τη φετινή χρονιά, συμμετείχε με το νέο απόκτημα του, ένα Hyundai i20 N Rally2. Ο πρωταθλητής Βουλγαρίας στη δικίνητη κατηγορία το 2019, και ο συνοδηγός του, δεν απείλησαν αλλά ούτε απειλήθηκαν, και δοκιμάζοντας ρυθμίσεις στο νέο τους αγωνιστικό που πραγματοποίησε τα πρώτα του αγωνιστικά χλμ, στο “56ο Ράλλυ ΔΕΘ”συνέλεξαν πολύτιμα αγωνιστικά δεδομένα που θα τους φανούν χρήσιμα στο μέλλον.
Άτυχοι στάθηκαν στη τελευταία ειδική διαδρομή όσοι ανυπομονούσαν να παρακολουθήσουν τη μάχη της επικράτησης στα δικίνητα στη Powerstage στο Χολομώντα, καθώς τρία από τα πληρώματα που βρίσκονταν σε θέση ισχύος, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν πριν το τέλος του αγώνα.
Στη πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν τον αγώνα, οι Γιάννης Κωνσταντινίδης – Δημήτρης Κυπαρισσάς.Το πλήρωμα του Citroen DS3 R3T ήταν ο ταχύτερος δικίνητος συνδυασμός του αγώνα και αναδείχθηκαν νικητές της κατηγορίας F2 στο “56ο Ράλλυ” καθώς και της κλάσης C3.Τέταρτο διαδοχικό βάθρο για το πλήρωμα από τα Γιαννιτσά, και πρώτη νίκη σε “Ράλλυ ΔΕΘ” έπειτα από την επιτυχία τους το 2018. Με αυτή τη νίκη, η οποία ήταν η δεύτερη συνεχόμενη πρωταθληματική, το πλήρωμα έκανε αποφασιστικό βήμα για το τίτλο της δικίνητης κατηγορίας F2.
Στη έκτη θέση της γενικής κατάταξης, τους ακολούθησαν οι Θάνος Μόσχος – Γιάννης Σαμαρτζής με το Renault Clio Maxi KitCar, που κατέκτησαν μια ανέλπιστη νίκη στην κατηγορία F2E στη φετινή διοργάνωση, καθώς οι βασικοί αντίπαλοι τους στην κατηγορία δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Παράλληλα το πλήρωμα του Γαλλικού αγωνιστικού κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου της κλάσης C3 όπου συμμετείχε.
Οι Στάθης Κουκέας – Νίκος Πετρόπουλος, στην παρθενική εμφάνιση του οδηγού σε “Ράλλυ ΔΕΘ” τερμάτισαν στην έβδομη θέση του αγώνα, ένα αποτέλεσμα που τους “διατηρεί στο παιχνίδι” της κατάκτησης του τίτλου στο Π.Π.ΡΑσφάλτου.
Στο “56ο Ράλλυ ΔΕΘ”συμμετείχε ακόμα ένα πλήρωμα από τη Βουλγαρία, οι Georgi Yankov – Cvetan Baldjiev οι οποίοι, “έκαναν πρεμιέρα” πίσω από τα πηδάλια ενός Rally2 αγωνιστικού.Στη πρώτη τους εμφάνιση πίσω από τα πηδάλια ενός Skoda Fabia R5, κατάφεραν να ολοκληρώσουν στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης, πραγματοποιώντας πολύτιμα αγωνιστικά χλμ. με το νέο τους αγωνιστικό.
Ενα χιτσκοκικό, γκρανγκινιοκικό φινάλε για τη πρώτη δεκάδα, που κρίθηκε στο τελευταίο μέτρο της τελευταίας ε.δ, το “Χολομώντα” είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει το φιλοθεάμον κοινό στη μάχη για την επικράτηση στη κλάση C5 καθώς και των υπόλοιπων θέσεων του βάθρου της F2.
Οι επικεφαλής του πρωϊνού σκέλους Θανάσης Στεργιάδης – Παναγιώτης Γαζγάζης καρδιοχτύπησαν στο τέλος από την αντεπίθεση των Lyuben Kamenov – Valentin Budinov που πραγματοποίησαν τον ταχύτερο χρόνο στα επαναληπτικά περάσματα από τις ε.δ “Λιβάδι – Πετροκέρασα” και “Χολομώντας” Oι 2 φορές Κυπελλούχοι της κλάσης 2020, 2023, οδηγώντας το χαρακτηριστικό κίτρινο Peugeot 106 s16 κατάφεραν να πάρουν τη νίκη τερματίζοντας μπροστά από το Peugeot 208R2 του πληρώματος από τη Βουλγαρία για μόλις 0.12δλ!
Με τη ίδια σειρά, τα δυο πληρώματα, ακολούθησαν τους νικητές της F2 Κυπαρισσά – Κωνσταντινίδη στο βάθρο της δικίνητης κατηγορίας F2 ανεβαίνοντας στο δεύτερο & τρίτο σκαλί, αντίστοιχα.
Στη γενική κατάταξη, πίσω από το πλήρωμα του Peugeot 208 R2, στην 11η θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν τη προσπάθεια τους, οι νικητές της κλάσης C2, Διονύσης Μαυροδής – Χάρης Καραβασιλικός στην επανεμφάνιση του αγωνιστικού Subaru Impreza STi GC8 τους σε Ράλλυ ΔΕΘ, έπειτα μια επταετία.
Το συνδυασμό του τετρακίνητου αγωνιστικού ακολούθησαν, στη 12η θέση της γενικής κατάταξης, οι νικητές της κλάσης C6, Γιάννης Κουτσοδήμος – Σπύρος Βλάγκας με Peugeot 106.
Ο κυπελλούχος της κατηγορίας μαζί με το συνοδηγό του, τέθηκαν εξαρχής επικεφαλής της κατηγορίας και σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις 3 από τις συνολικά 4 διαδρομές του αγώνα, κατέκτησαν την πρώτη τους νίκη σε “Ράλλυ ΔΕΘ”. Παράλληλα ο συνδυασμός από τη Λάρισα κατάφερε να ολοκληρώσει στη πρώτη θέση του GroupN, και να αυξήσει τη βαθμολογική διαφορά από τους διώκτες του στο κυνήγι του επάθλου της κατηγορίας.
Οι Petar Yordanov – Lyubka Yordanova στη δεύτερη εμφάνιση τους σε αγώνα του ΑΟΘ -Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, έπειτα από τη συμμετοχή τους στο “Ράλλυ Θερμαϊκού” τη φετινή χρονιά ολοκλήρωσαν στη δεύτερη θέση του βάθρου της κλάσης C6.
Το Βουλγάρικο πλήρωμα του Renault Clio Rally5 που βρισκόταν στη τρίτη θέση της κλάσης, μόλις μισό δλ. μακριά από τους Νίκο Τύρο – Γιώργο Πολυχρονόπουλο στο τέλος του πρωϊνού σκέλους, σημείωσε το ταχύτερο χρόνο στο επαναληπτικό πέρασμα και ανέβηκε στη δεύτερη θέση, την οποία διατήρησε μέχρι τον τερματισμό.
Το πλήρωμα του λευκού Peugeot 106, περιορίστηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κλάσης, καθώς δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρωτοπόρων στο δεύτερο μέρος του αγώνα, παρόλαυτα τερμάτισε στη δεύτερη θέση του βάθρου της ομάδας Ν. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της ομάδας Ν, ανέβηκε ο κυπελλούχος της κλάσης τη προηγουμενη χρονιά, Βαγγέλης Μασιάλας με συνοδηγό τον Σωτήρη Δήμο με ένα Citroen Saxo VTS.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες και κλάσεις,
στο δεύτερο σκαλί του βάθρου της F2E ανέβηκαν οι Θεόφιλος Κατσιώνης – Χρήστος Θεοφανίδης. Το πλήρωμα του Citroen Saxo VTS, που ολοκλήρωσε τη προσπάθεια του & στη τρίτη θέση της κλάσης C5 όπου συμμετείχε, ξεκίνησε δυνατά τον αγώνα και αποτέλεσε τον ταχύτερο συνδυασμό της κλάσης του στην εναρκτήρια ε.δ “Λιβάδι – Πετροκέρασα1″ όμως αντιμετώπισε προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα και υποχώρησε σε κατηγορία και κλάση, τερματίζοντας στη 13η θέση της γενικής κατάταξης.
Τρίτοι στην κατηγορία F2E αλλά και τη κλάση C3 όπου συμμετείχαν ήταν, οι Δημήτρης Πολατσίδης – Στέλιος Κεράστας με Honda Civic TypeR, ολοκληρώνοντας στην πρώτη τους αγωνιστική συνύπαρξη έπειτα από 10 χρόνια, στην 14η θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα.
Για τη κλάση C2, τους νικητές Μαυροδή – Καραβασιλικό ακολούθησαν οι Βαγγέλης Παπατριανταφύλλου – Ευθύμης Λακόρτε με Opel Ascona καθώς και οι Αβραάμ Αρχαγγελίδης – Θεοδόσης Καζάκος με BMW E25.
Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της φετινής 56ης έκδοσης του”Ράλλυ ΔΕΘ” συγκαταλέγονται οι:
Κτιστάκης – Κτιστάκης | Peugeot 306, από σπασμένο ψαλίδι κατά τη διάρκεια της τελευταίας ε.δ ενώ βρίσκονταν επικεφαλής στα δικίνητα, τη κατηγορία F2E, και την κλάση C3 και στη πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης.
Αυγερόπουλος – Γιαβάσης | Citroen Saxo KitCar από δυναμό, κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαδρομής ενώ ήταν επικεφαλής της κλάσης C4 καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στα δικίνητα και την κατηγορία F2E, στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.
Μπρόζος – Βογιαντζής | Citroen ZX KitCar από μηχανική βλάβη, κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαδρομής ενώ βρίσκονταν στη τρίτη θέση της F2E & της κλάσης C3 και όγδοοι στη γενική κατάταξη.
Μπαξεβανάκης – Γεροθανάσης | Honda Civic Type R από μηχανική βλάβη κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαδρομής ενώ βρίσκονταν στη τέταρτη θέση της F2 και πέμπτη στην C3
Περάκης – Κουρουγκιαούρης | Peugeot 206 XS από ημίμπαρο, κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαδρομής ενώ βρίσκονταν στη δεύτερη θέση της κλάσης C4 & 7οι στην κατηγορία F2E
Αναγνωστάκης – Αλεξιάδης | Suzuki Swift Sport κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαδρομής ενώ βρίσκονταν στη τρίτη θέση της κλάσης C4 & 8οι στη κατηγορία F2E.
Τη προσπάθεια τους στο “56ο Ράλλυ ΔΕΘ”, δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν αντιστοιχα οι: Μανούσκος – Μπόγδανος ( Citroen Saxo VTS), Καραγκιοζόπουλος – Φατούρας (Seat Ibiza GTi 16v), Τρυχίδης – Αβραμίδης (Citroen Xsara VTS), Παρταλιός – Ευθυμιάδης (Peugeot 206 RC), Νιζάμης – Νιζάμης (Skoda 130RS) και Κεχαγιάς – Μάστορας (Peugeot 206 GT)
Ο καλύτερος ασφάλτινος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το “56ο Ράλλυ ΔΕΘ” ολοκληρώθηκε με τον τερματισμό των πληρωμάτων και την απονομή των επάθλων στους νικητές, στη Πλατεία Αριστοτέλους το απόγευμα της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου.
Το “56ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ” τελέστηκε υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε) με την αμέριστη συμπαράσταση της Δ.Ε.Θ-Helexpo, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των Δήμων Θεσσαλονίκης – Θέρμης -Πολυγύρου – Λαγκαδά, ενώ στο πλευρό των διοργανωτών βρίσκονταν ως θεσμικοί υποστηρικτές, τα κατά τόπους κλιμάκια Αστυνομίας και Πυροσβεστικής.
Ο ΑΟΘ – Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης θέλει να ευχαριστήσει όλους τους υποστηρικτές του αγώνα για την έμπρακτη στήριξη τους στην διοργάνωση και υλοποίηση του “56ου Ράλλυ ΔΕΘ”
Βίκος Cola, Hybrid Care, Doctor’s Formula, Menarini, Arren Men’s Grooming, IEK ΔΕΛΤΑ 360, Kamzelis Μεταφορές Γερανοί, Terzopoulos Car Center, Tottis.
Συνοπτικά, οι επκεφαλής κατηγοριών και κλάσεων:
Γενική κατάταξη: Τσολακίδης – Πολυζώης | Skoda Fabia RS Rally2
F2: Κωνσταντινίδης – Κυπαρισσάς | Citroen DS3 R3T
F2E: Μόσχος – Σαμαρτζής | Renault Clio Maxi KitCar
Ν: Κουτσοδήμος – Βλάγκας | Peugeot 106 s16
C1: Τσολακίδης – Πολυζώης | Skoda Fabia RS Rally2
C2: Μαυροδής – Καραβασιλικός | Subaru Impreza STi GC8
C3: Κωνσταντινίδης – Κυπαρισσάς | Citroen DS3 R3T
C5: Στεργιάδης – Γαζγάζης | Peugeot 106 s16
C6: Κουτσοδήμος – Βλάγκας | Peugeot 106 s16
Το “56ο Ράλλυ ΔΕΘ” πέρασε στην ιστορία, και κλείνουμε ήδη ραντεβού το 2025 για ένα ακόμα καλύτερο “57ο Ράλλυ ΔΕΘ”