Το automotopatras.gr «ανακρίνει» τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου αθλητισμού Ελλάδος κ. Δημήτρη Μιχελακάκη, στο γραφείο του, στην Έδρα της Ομοσπονδίας στο Ποδηλατοδρόμιo του ΟΑΚΑ.
Ο Πρόεδρος μιλάει με ανοιχτά χαρτιά για όλους και για όλα χωρίς καμία διάθεση «πολιτικών» απαντήσεων. Αναλύουμε το πριν, το σήμερα και το μέλλον του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού μέσα από το οπτικό πρίσμα της καυτής καρέκλας του Προέδρου της ΟΜΑΕ.
automotopatras.gr : κ. Πρόεδρε η Ομοσπονδία κλείνει σχεδόν 4 χρόνια ζωής. Για καλό ή για κακό;
Δ. Μ. : Ναι όντως. Σε λίγες μέρες έχουμε «γενέθλια» αφού στις 30 Μαρτίου 2014 είναι η ημερομηνία ίδρυσης της ΟΜΑΕ. Δεν νομίζω ότι κανείς ανα την Ελλάδα δεν θα μπορούσε να πει πως έγινε για κακό αφού το σπόρ ήταν ανασφάλιστο, μέσα σε ένα φαύλο κύκλο, που δεν πάταγε σε κανένα νόμο, σε καμία διαδικασία εδώ και πολλές δεκαετίες.
automotopatras.gr : Για δεύτερη θητεία εκλέγεστε Πρόεδρος. Πόσο καίει αυτή η καρέκλα;
Δ. Μ. : Η αλήθεια είναι πως κάποιοι δεν χάνουν την ευκαιρία να βάλουν και κανέναν κούτσουρο κάτω από την καρέκλα ώστε να την κάνουν ακόμα πιο καυτή. Αλλά δεν το βλέπω σαν κάτι άλλο εκτός από πρόκληση. Όπως χαρακτηρίστηκα είπε ένα στέλεχος της Ομοσπονδίας, κάποιοι κατάφεραν να μας θυμόσουν και να μας εκνευρίσουν. Σαν άνθρωπος και σαν προσωπικότητα, έχω μεγάλο πείσμα, κάτι που φάνηκε και στην πορεία μου ως Αθλητής μέσα στους Αγώνες. Εκεί που δεν μπορούσες να δεχτείς ότι θα χάσεις. Έπρεπε να προσπαθήσεις να κερδίσεις. Μέσα από τον ανταγωνισμό. Κάπως έτσι είναι και εδώ. Μόνο που έχει τρικλοποδιές και πολλές καταγγελίες, χωρίς καθόλου πίστη. Βέβαια αυτό δεν μας κουράζει καθόλου. Απλά μας κουράζει και με ψυχραιμία χωρίς να έχουμε να φοβηθούμε τίποτα προχωράμε στο έργο μας.
automotopatras.gr : Ο λαός λέει ότι για να σε «χτυπάνε» σημαίνει ότι κάτι κάνεις καλά.
Δ. Μ. : Εντάξει. Χτυπήματα δεν δεχτήκαμε γιατί οι καταγγελίες έπεσαν στο κενό. Δεν έχει γίνει κάτι που να μας έχει ενοχλήσει και να φέρει την ΟΜΑΕ σε δύσκολη θέση, αφού είμαστε «καθαροί» και οικονομικά ξεκάθαροι, πράγμα που δεν είχε το motorsport ποτέ. Υπάρχει πλαίσιο που τηρείτε ευλαβικά, υπάρχει έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας σε όλες τις αποφάσεις και είμαστε μια χαρά και χωρίς κανένα πρόβλημα.
automotopatras.gr : Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού «σέβεται» πλέον τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό; Υπάρχει η ανάλογη στήριξη και υποστήριξη όπως στα άλλα αθλήματα;
Δ. Μ. : Σίγουρα θα θέλαμε μεγαλύτερη υποστήριξη από την ΓΓΑ, αν και συμμεριζόμαστε τα εκατοντάδες προβλήματα που έχει από τα άλλα σπορ, τα οποία είναι κυρίως οικονομικά. Βέβαια έχουμε μια πικρή γεύση από τα 170.000 ευρώ που είχε υποσχεθεί η προηγούμενη κυβέρνηση και δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε εισπράξει. Ελπίζουμε πως σύντομα θα διεκπεραιωθεί τι θέμα αφού εμείς κάνουμε το χρέος μας απόλυτα, και το πιστεύω. Η ΟΜΑΕ διεξάγει τους Αγώνες, συμμετέχει στην Οδική ασφάλεια με την έννοια πως όπου το Motorsport είναι ψηλά, ο δείκτης ατυχημάτων είναι χαμηλά, ενώ είναι τεράστια η προσπάθειά μας, στο να πάρουμε τα παιδιά από τους δρόμους και να τα βάλουμε στους Αγώνες. Η ΟΜΑΕ έχει κοινωνικό χαρακτήρα όπως θα έπρεπε, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, όπως επίσης προβάλουμε την χώρα μας στο εξωτερικό μέσω Διεθνών Διοργανώσεων.
Η ΓΓΑ έχει σαφή εικόνα για όσους μας «πολεμούν» και πέρα από κάθε φαντασία έχει σχηματίσει γνώμη και άποψη. Μην φαντάζεστε πως είναι και κάτι τραγικό. Η ΟΜΑΕ έχει 2100 αγωνιζόμενους και έχει ενοχληθεί ένας. Ή μάλλον μία. Αναλογικά και από 4200 γονείς έχει ενοχληθεί μόλις ένας. Έχουμε 100 σωματεία και μόλις ένα «πολεμάει» την ΟΜΑΕ. Και λέω πως «πολεμάει» και όχι πως διαφωνεί. Ένα σωματείο 4χ4 είναι. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δυστυχώς όμως με τις επικοινωνιακές δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα γίνεται η τρίχα τριχιά. Αυτός ο δαίμονας που ονομάζεται facebook, που δυστυχώς εγώ και τα στελέχη της ΟΜΑΕ δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε γιατί δεν έχουμε τον κατάλληλο χρόνο για χάσιμο. Και φυσικά δεν θα υπέρχε και ποτέ η περίπτωση να απαντήσουμε σε τέτοιου είδους αναρτήσεις και σχόλια.
automotopatras.gr : Γιατί βλέπουμε την ΓΓΑ να επιδοτεί Αθλήματα με πολύ μικρότερη δυναμική από το δικό μας;
Δ. Μ. : Δεν μπορώ να σχολιάσω κάτι σε αυτό. Η ΓΓΑ έχει έναν περιορισμένο προϋπολογισμό και δεν μπορώ να ξέρω το σκεπτικό της χρηματοδότησης. Όμως έτσι όπως θέτεις την ερώτηση, είναι μία παράμετρος που δεν την είχα σκεφτεί. Εμείς έχουμε πάνω από 2000 Αθλητές το 2016 και περίπου 4000 εγγεγραμμένους στα Μητρώα.
automotopatras.gr : Ομοσπονδίες παίρνουν 50.000 και 80.000 ευρώ με 100 Αθλητές ανά την Ελλάδα. Δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε ανάλογα ποσά ώστε να «ελαφρύνουμε» λίγο το κοστολόγιο για τους Αθλητές;
Δ. Μ. : Το να πάρει η Ομοσπονδία 80.000 και να τα διαιρέσει με 2000 Αθλητές που εμείς τους βλέπουμε ως ίσους μεταξύ τους και δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε κανέναν, δεν νομίζω ότι θα κάνει κάποια διαφορά. Κάνοντας μια υπόθεση εργασία με 80.000 ευρώ δια 2000 βγαίνει ένα ποσό μικρότερο του βασικού μεροκάματου. Κατά συνέπεια δεν έχει νόημα. Νόημα έχει να πάρουμε τα 80.000 ευρώ και να αγοράσουμε 3-4 ασθενοφόρα, να πάρουμε επικοινωνίες, να κάνουμε υποδομές και σεμινάρια ενημέρωσης.
Θα μπορούσε η ΓΓΑ να χρηματοδοτήσει την ΟΜΑΕ ώστε να κάνει Σεμινάρια Ασφαλούς Οδήγησης στα σχολεία. Κάτι που θα κάναμε με μεγάλη χαρά.
automotopatras.gr : Ας πάμε πίσω στις καταγγελίες που δέχεται η Ομοσπονδία.
Δ. Μ. : Πλέον δεν καταγγέλλουν. Το κακό είναι ότι δεν λειτουργούν καλόπιστα, με χαρακτήρα υπόδειξης, αλλά γίνεται κατευθείαν σε μορφή καταγγελίας. Υπήρχε στέλεχος της Ομοσπονδίας σε επιτροπή, που αντί να ενημερώσει την Ομοσπονδία, έκανε καταγγελία στην περιφέρεια. . Ένα τέτοιο στέλεχος είναι αποβλητέο. Αντί να ενημερώσει την ίδια την ΟΜΑΕ για μια αστεία δυσλειτουργία προτίμησε να καταγγείλει. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τέτοιες πρακτικές και πιστεύω ότι τέτοιου είδους καταγγελίες δεν δημιουργούν πρόβλημα στην ΟΜΑΕ.
automotopatras.gr : Με την FIA και την μεταξύ σας σχέση τι γίνεται;
Δ. Μ. : Έχουμε ένα αξιόπιστο πρόσωπο στην FIA και πιστεύω πως είναι θέμα χρόνου να τακτοποιηθούν όλες οι μεταξύ μας εκκρεμότητές. Από τον Ιούνιου του 2014 προσπαθούμε να αποκτήσουμε το sporting power (αναγνώριση της ΟΜΑΕ στην FIA), ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Έχουμε κάνει ένα πολύ σοβαρό βήμα που είναι το λεγόμενο delegation, δηλαδή παραμένει ο εκπρόσωπος αυτός που είναι σήμερα, αλλά είμαστε εμείς εξουσιοδοτημένοι να κάνουμε ότι πρέπει για τις Εθνικές και τις Διεθνείς διοργανώσεις, βάσει και του Αθλητικού Νόμου. Σε αυτή την τροχιά θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε. Σεβόμαστε και αναγνωρίζουμε πως η ΕΛΠΑ είναι ένα ιστορικό και Ιδρυτικό μέλος της FIA (μην κοιτάτε πως έχει καταντήσει τώρα). Δεν ξεχνάμε πως όλα τα στελέχη της Ομοσπονδίας όπως εγώ, η Αννίτα Πασσαλή, ο Νίκος Πασσαλής, ο Μανώλης Χαλιβελάκης έχουμε χαράξει την ιστορία μας σε εκείνο το πλαίσιο πέραν των τεσσάρων τελευταίων χρόνων.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε την ιστορία μας, αλλά ως εκεί. Ο Βασιλιάς πέθανε Ή έχει πεθάνει και δεν το έχει καταλάβει. Πρέπει να υπάρξει μια διαδοχή κατά την ταπεινή μου άποψη αλλά και όλων των στελεχών της ΟΜΑΕ.
automotopatras.gr : Παίζει ρόλο η σχέση της ΕΛΠΑ με την FIA για το αν θα ξαναδούμε σύντομα WRC στην Ελλάδα;
Δ. Μ. : Όχι. Καταρχήν πρέπει να υπάρχει σχέση και μεταξύ μας και πιστεύω πως υπάρχει μία, αξιοπιστίας και σοβαρότητας. Και είναι πολύ σημαντικό αυτό. Ότι έχουμε πει το έχουμε κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και είμαστε ανοιχτοί για να κάνουμε και άλλα. Όχι μόνο με την ρητορική έννοια. Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για ιδέες. Από εκεί και πέρα το WRC είναι κάτι το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει στην χώρα, εάν οι συντελεστές του, όπως για παράδειγμα το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, Γενική γραμματεία Αθλητισμού, η Περιφέρεια της Λαμίας που έχουμε άριστη συνεργασία, ο Δήμος και οι χορηγοί δεν συντονιστούν και να βάλουν πλάτη. Εμείς μπορούμε να κάνουμε έναν άριστο Αγώνα WRC, αλλά δεν μπορούμε να φορτωθούμε στις πλάτες μας την προβολή της χώρας μας Διεθνώς. Τα στοιχεία που για πρώτη φορά έχουμε, μιλάνε από μόνα τους για τα αποτελέσματα της προβολής αυτής. Σας θυμίζω την υπερ ειδική στο ΟΑΚΑ που ήταν ένα μοναδικό θέμα Παγκοσμίως.
automotopatras.gr : Βάση στατιστικής η ΟΜΑΕ φαίνεται ότι κάνει καλά την δουλειά της. Περισσότεροι Αθλητές, περισσότεροι Αγώνες και πολύ λιγότερα ατυχήματα.
Δ. Μ. : Χαίρομαι που το αναγνωρίζεται γιατί δυστυχώς στην χώρα μας, η επιτυχία στην οποία δεν συμμετείχαμε δεν αναγνωρίζεται ως επιτυχία. Αυτό είναι μια μιζέρια της εποχής μας, αφού δυστυχώς είναι σπάνιο να αναγνωρίζουμε κάτι καλό.
Το motorsport δίνει χαρά, θέαμα και προσφέρει κοινωνικά. Δυστυχώς όμως οι επιτυχίες του δεν αναγνωρίζονται. Φυσικά γίνονται και λάθη. Δεν το συζητώ. Δεν διεκδικούμε το αλάθητο. Θα συνεχίζουμε να προσπαθούμε στην θετική κατεύθυνση δημιουργώντας ένα πλαίσιο που δεν θα αμφισβητείται από μικροψυχίες, για να μην τις πω αλλιώς.
automotopatras.gr : Οι Αγώνες για το 2017 ξεκίνησαν.
Δ. Μ. : Σήμερα έχουμε εκδώσει 390 Δελτία Αθλητή και είμαστε πολύ μπροστά από εκεί που είμασταν πέρυσι τέτοια εποχή.
automotopatras.gr : Τι βλέπετε για τον νέο θεσμό του Ενιαίου;
Δ. Μ. : Το Ενιαίο με όποιο αυτοκίνητο έγινε όλα τα χρόνια είχε έναν έντονο συναγωνισμό. Όλα τα χρόνια. Έχουμε δει τους τρεις πρώτους με ίδιο χρόνο. Έχουμε δει 7-8 αυτοκίνητα μέσα σε 2 δέκατα του δευτερολέπτου.
Εύχομαι σε έναν απλό και σοφό Τεχνικό Κανονισμό και σε συμμετέχοντες που θέλουν να γίνουν καλύτεροι. Ελπίζω σε νέους οδηγούς από τον χώρο του kart. Η σειρά Παγκοσμίως είναι kart – Αγώνες Ταχύτητας και μετά όλα τα είδη του motorsport. Τα τελευταία χρόνια αυτός ο ομφάλιος λώρος δεν υπήρχε, αλλά έχουμε την υπομονή να περιμένουμε, παίρνοντας δύναμη από τις σχεδόν 20 συμμετοχές στον πρώτο Αγώνα του kart στην κατηγορία mini.
automotopatras.gr : Πείτε μας έτσι για τέλος μια κουβέντα για τον νέο που θέλει να μπει στον χώρο.
Δ. Μ. : Θα πω κάτι που φαντάζει απλοϊκό. Αγοράζοντας ένα κινητό σου δίνουν ένα βιβλιαράκι με τις οδηγίες χρήσης. Αλήθεια πιο βιβλιαράκι διαβάσαμε για να γίνουμε οδηγοί Αγώνων; Ένα λοιπόν είναι ότι πρέπει να δει ποιες είναι οι βασικές αρχές του motorsport. Πρώτα και πάνω από όλα τα μέτρα ασφαλείας. Δεύτερο είναι η φιλοσοφία οδήγησης και δεν εννοώ το πόσο γρήγορος είσαι. Θα πρέπει να μπορείς να αξιολογήσεις ο ίδιος την επίδοσή σου και στο που βασίζεται αυτή. Η φιλοσοφία τα μυαλά στα κάγκελα δεν είναι η σωστή αλλά είναι η πιο εύκολη. Θα μπορούσε να βάλουμε ένα ξύλο στο γκάζι και αυτό ήταν. Χρειάζεται ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση. Δεν θέλω να πάρουν τα λόγια χαρακτήρα συμβουλευτικό αλλά ας μου επιτραπεί. Τρίτο. Προσπάθησε να κερδίσεις τον εαυτό σου κάθε φορά. Εάν είσαι καλύτερος από τον εαυτό σου λίγο ή περισσότερο, τότε έχεις ελπίδα να περάσεις και τους συναθλητές σου. Έχει πολύ μεγαλύτερο ειδικό βάρος σε μια νίκη όπου ο συναγωνισμός ήταν τόσο έντονος όπου θα νοιώσεις την ανάσα του πίσω σου.