Το automotopatras.gr μιλάει με την Πρόεδρο του Αθλητικού Σωματείου «ΕΛΛΑΔΑ» κ. Φωτεινή Ψαράκου η οποία μας αναφέρει τις δυσκολίες στο ανδροκρατούμενο Άθλημα.
Automotopatras.gr : κ Ψαράκου είστε Πρόεδρος σε ένα πολύ νέο αλλά δραστήριο Αθλητικό Σωματείο.
Φ. Ψ. : Το Σωματείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιούνιο του 2014 και δραστηριοποιήθηκε το 2015. Στην ουσία δηλαδή δεν έχουμε κλείσει 2 χρόνια λειτουργίας.
Automotopatras.gr : Πόσο δύσκολο είναι να Προεδρεύει μία γυναίκα σε ένα τόσο ανδροκρατούμενο Άθλημα;
Φ. Ψ. : Μία γυναίκα πρόεδρος. Είμαι στον χώρο αρκετά χρόνια με την ιδιότητα του φανατικού θεατή και όχι ως πρωταγωνιστής. Δεν είχα πρόθεση η αλήθεια είναι να μπλέξω με τα οργανωτικά, αλλά έτυχε. Στόχος μου πάντα ήταν να περνάμε καλά.
Automotopatras.gr : Αυτοί που σας ξέρουν βλέπουν έναν άνθρωπο με πολύ έντονη παρουσία και εντός αλλά και εκτός πίστας πλέον. Από πού πηγάζει όλος αυτός ο «τσαμπουκάς»;
Φ. Ψ. : Τα αισθήματά μου με οδηγούν στο να προσπαθώ για το καλό του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Έτσι μεγάλωσα. Ακριβός το ίδιο προσπαθώ και στην δουλειά μου. Πάντα σκέφτομαι πως θα κάνω κάτι καλύτερο, πως θα εξελίξω και πως θα το βελτιώσω, χωρίς να επηρεάζομαι από μικρότητες ή άλλα προβλήματα. Η αλήθεια είναι ότι όσο κινείσαι με στόχους και μάλιστα όχι μεγάλους και άπιαστους αλλά με βήματα σταθερά, κάτι καταφέρνεις.
Automotopatras.gr: Φέτος για τις διοργανώσεις του «ΕΛΛΑΔΑ» πρωταγωνιστής είναι το Πρωτάθλημα του Kart. Έχετε πραγματικά βάλει πλάτη για να αναστηθεί ο θεσμός.
Φ. Ψ. : Έχουμε αναλάβει την διοργάνωση των Αγώνων του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Kart (όχι του Κυπέλλου), αφού εντός εισαγωγικών έχουμε πλέον μια εξειδίκευση με την μικρή μας εμπειρία και θα «βάλουμε πλάτη» όσο χρειαστεί, γιατί το kart το αγαπήσαμε αφού μας «έβαλε» στον χορό των Διοργανώσεων. Πέρυσι είχαμε κάνει και Αγώνες του Επάθλου Rotax.
Νομίζω βέβαια πως καλό θα ήταν να υπάρξουν και άλλα Σωματεία στο μέλλον όπου θα αναλάβουν αντίστοιχους Αγώνες. Βέβαια εδώ πρέπει να πούμε πως το κομμάτι του kart είναι πολύ σπουδαίο καθώς έχεις να κάνεις και με Αθλητές με ηλικίες από 8 χρονών.
Automotopatras.gr: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι αυστηρός απέναντι σε έναν Αθλητή 8 χρονών;
Φ. Ψ. : Εδώ μάλλον με βοηθάει το ότι έχω τελειώσει την φιλοσοφική και κανονικά θα έπρεπε να ήμουν εκπαιδευτικός. Στον Αγώνα πρέπει να είσαι αυστηρός αλλά να μην είσαι άδικος.
Automotopatras.gr: Ανάβαση Διονύσου. Πολύ ωραία δείγματα γραφής στην πρώτη επαφή σας πέρυσι. Πολύ γρήγορη διαδρομή με πολλές συμμετοχές σχεδόν μέσα στο κέντρο της Αθήνας. Τι θα δούμε φέτος;
Φ. Ψ. : Φέτος θα συνεχίσουμε με την Ανάβαση Διονύσου γιατί την αγάπησε ο κόσμος της περιοχής, αφού την επισκέφθηκαν αρκετοί θεατές. Είχε μια ιστορία και εμείς θα προσπαθήσουμε να την συνεχίσουμε όσο μας το επιτρέπουν τα οικονομικά του Σωματείου.
Θα θέλαμε να επενδύσουμε αρκετά σε αυτή την διαδρομή, αλλά δεν πρόκειται να κάνουμε εκπτώσεις στα μέτρα ασφαλείας. Η πρόθεσή μας είναι να φτιάξουμε μια Ανάβαση με προδιαγραφές. Αν δεν το καταφέρουμε φέτος θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ότι μπορούμε φέτος και τα υπόλοιπα του χρόνου.
Automotopatras.gr: Συνήθως οι Αγώνες Αυτοκινήτου όταν «κλείνουν» κεντρικούς πολυσύχναστους δρόμους, δημιουργούν αντιδράσεις. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ίσως ισχύει το εντελώς αντίθετο. Πως το καταφέρατε;
Φ. Ψ. : Ο χώρος δεν πάσχει από λάτρεις. Εμείς οι ίδιοι είμαστε η τροχοπέδη του. Δεν είμαστε εξωστρεφείς. Είτε γιατί φοβόμαστε είτε γιατί θέλουμε να κρατήσουμε τον χώρο αυτό κλειστό. Αν λοιπόν εγώ κάνω κάτι που δεν φτάνουν τα χέρια μου θα ζητήσω την δική σου την βοήθεια. Αν λοιπόν δεν έχουμε το σθένος να ζητήσουμε βοήθεια τότε όλο αυτό θα παραμείνει μικρό.
Τον Αγώνα η περιοχή τον αγάπησε και τον ξανά θέλει. Δεν έχει ξανά γίνει σε Αγώνα τα Pits να είναι μέσα στην πόλη, μέσα στα μαγαζιά, εκεί που κινείται ο καθημερινός κόσμος. Και όμως οι κάτοικοι περιμένουν πως και πώς να ξανά γίνει ο Αγώνας, και να στολιστεί η πόλη με τις τέντες και τα Αγωνιστικά Αυτοκίνητα.
Automotopatras.gr: Η «πινελιά» του Δημάρχου κ. Ηλία Ψινάκη ήταν καθοριστική;
Φ. Ψ. : Ο Δήμαρχος είναι ένας έξυπνος άνθρωπος και στηρίζει κάθε τέτοιου είδους εκδήλωση. Η αλήθεια είναι όμως πως η τεράστια στήριξη ήρθε από την τοπική κοινότητα. Ο Δήμαρχος ακολούθησε το ρεύμα της κοινότητας.
Automotopatras.gr: Τι άλλο θα δούμε φέτος από την «ΕΛΛΑΔΑ»;
Φ. Ψ. : Δυστυχώς δεν ξέρουμε ακριβός ακόμα. Πέρυσι κάναμε μια προσπάθεια στο Πρωτάθλημα Ταχύτητας με έναν Αγώνα στην Τρίπολη, που είχε να γίνει από το 2012. Το ενθαρρυντικό είναι η ζεστή στάση των οδηγών απέναντι στον θεσμό, που τον έχουμε παραμελήσει εμείς οι ίδιοι. Θέλουμε να κάνουμε και φέτος Αγώνες Ταχύτητας με τα πολλά προβλήματά τους, έστω και αν δεν είναι κερδοφόροι (που δεν είναι σε καμία περίπτωση). \
Σίγουρα θα γίνει το Σπριντ Αγ. Μερκούριος με αρκετές αλλαγές από πέρυσι.
Automotopatras.gr: Γιατί Τρίπολη και όχι Μέγαρα που είναι δίπλα στην Πρωτεύουσα;
Φ. Ψ. : Μάλλον την απάντηση την ξέρεις καλύτερα από μένα, κάτι όμως που δεν θέλω να σχολιάσω. Ας πούμε λοιπόν πως ο Αγώνας εκτός από την επίδοση έχει και εκδρομικό χαρακτήρα και η Τρίπολη είναι ένας πολύ καλός προορισμός.
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ψαράκου για την αποκλειστική συνέντευξη και ευχόμαστε καλή επιτυχία στην πορεία του Σωματείου «ΕΛΛΑΔΑ», αλλά και σύντομα να δούμε πολλές ακόμα γυναίκες στον χώρο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σε οποιοδήποτε πόστο.