Κάθε μα κάθε φορά που πέφτει στα χέρια μας ένα καινούριο μοντέλο οι ερωτήσεις του τύπου :”στρίβει;” , “πως πάει;”, “είναι καλύτερο από τον ανταγωνισμό;”, “αξίζει τα λεφτά του;” και πολλές άλλες αυτοκινητιστικού περιεχομένου, πέφτουν βροχή και λογικό είναι….
Πρώτη φορά μπορώ να απαντήσω σε όλες με μία και μόνο φράση :……. ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ……. Το λέω έχοντας σώας τας φρένας , λέμε τώρα, και ξέροντας ότι δεν είναι απάντηση συντάκτη αυτή.
Δεν με νοιάζει αν στρίβει, το κάνει και μάλιστα άριστα με την ανάρτηση FSD της Koni να βιδώνει τον μικρό πύραυλο στο δρόμο επιτρέποντάς σου να έχεις πάρα πολλά χλμ στην είσοδο της στροφής. Τη χαρά του στριψίματος μετριάζει κατά κάποιον τρόπο το esp το οποίο δεν πάει για ύπνο και έτσι χαλάει την απόλαυση του έμπειρου αλλά προστατεύει τον άπειρο οδηγό από την απότομη υπερστροφή που έχει την τάση να κάνει την εμφάνισή της κυρίως στο “άσε” του γκαζιού…..
Δεν με νοιάζει αν πηγαίνει…. Μια χαρά πάει με τα 180 άλογα του 1.4 να κάνουν την εμφάνισή τους και μάλιστα με τρόπο που εν μέρη θυμίζει παλιό τούρμπο, οι παλιοί ξέρουν…. αργεί λίγο να τουρμπίσει αλλά μετά μέχρι τον κόφτη τραβάει απίστευτα καλά. Σεβασμός λοιπόν την Garret για την ανανεωμένη της τουρμπίνα όπως και στη BMC για την εισαγωγή της. Για να βγουν τα άλογα αυτά ο εγκέφαλος άλλαξε πρόγραμμα και οι νορμάλ εξάτμιση έδωσε τη θέση της σε ένα τερτάμπουκο της Record Monza. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω; 180hp και 250 Nm ροπή για μόλις 1100 κιλά αμάξωμα!
Τα φρένα του πιτσιρίκου , που σαφώς και με νοιάζουν , έχει αναλάβει η Brembo και το αποτέλεσμα είναι υπεράνω κριτικής με μια μικρή λεπτομέρεια…. πρέπει να ζεσταθούν πρώτα γιατί στα πρώτα 2-3 πατήματα νομίζεις ότι θα γίνεις αφίσα πάνω σε κάποιον τοίχο ή πάνω στο πορτ- μπαγκάζ του μπροστινού….
Δεν με νοιάζει καν η ποιότητα του εσωτερικού ούτε ο εξοπλισμός του, παρόλα αυτά πρέπει να παραδεχτώ ότι η ποιότητα είναι κορυφαία και απ τον εξοπλισμό μπορώ να πω ότι δεν του λείπει τίποτα , ( έχουμε από g meter μέχρι οθόνη 7άρα με σύστημα πολυμέσων ). Αυτό που σε “τρελαίνει” στο εσωτερικό του Abarth είναι τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt, τα οποία πραγματικά σε αγκαλιάζουν με σχεδόν αγωνιστικό τρόπο,καθώς και οι χιλιάδες λεπτομέρειες που πραγματικά σε κάνουν να θέλεις το μικρό Abarthακι σχεδόν κολασμένα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής “φόραγε” το αυτόματο κιβώτιο το οποίο μπορώ να πω ότι “χαλάει” λίγο την όλη εικόνα καθώς αργεί και στο “ανέβασμα” και στο “κατέβασμα” όμως ο χειρισμός του τόσο από τα αυτιά πίσω απ το τιμόνι όσο και απ την κονσόλα, που θυμίζει έντονα Ferrari ,είναι ένα από τα πολλά σημεία φετίχ του αυτοκινήτου… Αλλά όπως είπαμε δε με νοιάζει….
Δεν με νοιάζει τίποτα από τα παραπάνω , λοιπόν, γιατί πολύ απλά τ αμάξι είναι το τέλειο φετίχ…. είναι αυτό που λέμε έρωτας με την πρώτη ματιά…. και στον έρωτα κοιτάς τις λεπτομέρειες και όχι το σύνολο ….. ερωτεύεσαι μικροπράγματα όπως η αλκαντάρα στο πάνω μέρος του τιμονιού ή τα νικελένια 595 Competizione στα μαρσπιέ…..
Πάνω απ όλα δηλώνω ερωτευμένος με το σκορπιό και αυτός είναι παντού…… Μέσα και έξω…..
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην αντιπροσωπεία της Abarth στην Πάτρα η οποία βρίσκεται στην Νέα Εθνική Οδό Πατρών Αθηνών 95 που μας παραχώρησε το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Υ.Γ Δεν το ξέχασα απλά το άφησα για το τέλος…….
Η τιμή του 595 Competizione “παίζει” γύρω στα 30,000 ευρώ ανάλογα τον εξοπλισμό….. αλλά πραγματικά δεν με νοιάζει γιατί οι έρωτες και τα φετίχ πρέπει να πληρώνονται……