Του Μάρκου Κ. Καπετανάκη
Εδώ και λίγες μέρες παρακολουθούμε τον ορισμό της παραφιλολογίας και του κιτρινισμού, από διάφορους όσο έχει να κάνει με το Αυτοκινητοδρόμιο της Πάτρας. Με αρχή μια επιστολή που εξέδωσε μια μεγάλη ομάδα μετόχων, ξεκίνησε ένα ξεκατίνιασμα, με τον κάθε άσχετο να λέει το μακρύ και το κοντό του, μεταφράζοντας κατά το δοκούν και μεταφέροντας πληροφορίες με μοναδικό διαστρεβλωτικό τρόπο.
Είναι δεδομένο, πως ένα όραμα που ξεκίνησε από το 1983, δεν μπορεί να σβηστεί μέσα σε λίγες γραμμές και μάλιστα όταν προέρχονται από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα επί του θέματος. Για το συγκεκριμένο έργο, υπάρχουν άνθρωποι, που έχουν αφιερώσει χρόνο, χρήμα και πολύ ενέργεια και δεν είναι εύκολο, να σβήσουν κάποιοι με μία μονοκοντυλιά.
Σίγουρα πολλοί από εσάς που διαβάζεται τούτες εδώ τις γραμμές, έχετε «βαρεθεί» να βουίζουν τα αυτιά σας για το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, που όλο ακούτε μα δεν έχετε δει. Σίγουρα έχετε απογοητευτεί αφού εδώ και σχεδόν 4 δεκαετίες δεν έχετε δει μια μπουλντόζα να μπαίνει μέσα, ώστε να ξεκινήσει το έργο που θα δώσει μεγάλη πνοή και οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή. Σίγουρα έχετε βαρεθεί να βλέπετε την ίδια και την ίδια φωτογραφία της μακέτας που φτιάχτηκε πριν 20 και βάλε χρόνια να κάνει τον γύρο στα ΜΜΕ.
Βέβαια ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Τα έργο είναι ώριμο και έχει περάσει από πολλά στάδια. Μπορούμε να πούμε σχεδόν με σιγουριά, πως είναι το μοναδικό Ελληνικό σχέδιο για κατασκευή πίστα προδιαγραφών Formula 1, με προοπτικές όπου πατούν σε στέρεες βάσεις. Απλά κάπου έχει κολλήσει και ίσως κάποιος θα πρέπει να του δώσει μια σπρωξιά για να κάνει το επόμενο βήμα.
Εδώ και πολλά χρόνια η στασιμότητα και η αδράνεια, έχουν επιφέρει μια στασιμότητα, σε ένα τόσο ζωτικής για την περιοχή μας, σημασίας έργο. Ναι υπάρχουν και εναλλακτικές που πρέπει να δούμε. Όμως ο στόχος είναι ένας και μοναδικός και δεν είναι άλλος από την κατασκευή ενός σύγχρονου Αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών Formula 1.
Η έκταση είναι τεράστια. Σχεδόν 1200 στρέμματα που αυτή τη στιγμή δίνουν το ελάχιστο των δυνατοτήτων τους. Μήπως θα έπρεπε να αλλάξει αυτό; Να δούμε εναλλακτικές; Να δούμε προοπτικές; Χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα ισοπεδώσουμε τα σχέδια για το μέλλον και την υπάρχουσα κατάσταση;
Τέλος, θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι, πως οι μετοχές ανήκουν στους ιδιοκτήτες τους, αλλά το έργο ανήκει στον Πατραϊκό λαό……….