Είναι σαν ψέμα το ότι για πρώτη φορά έπειτα από πάρα πολλά χρόνια η ALFA ROMEO μας ξαναδίνει την αφορμή να θυμηθούμε την τεράστια έκφραση «cuore sportivo».Ο λόγος για την ολοκαίνουρια και πολυαναμενόμενη ALFA ROMEO GIULIA.
Είχαμε στη διάθεση μας να οδηγήσουμε στην ιστορική ανάβαση Πιτίτσας το ολοκαίνουριο μεσαίο σεντάν της αλφα με 2,2 λίτρα κινητήρα πετρελαίου στην έκδοση των 180 ίππων.
Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει όταν την αντικρίζεις είναι, φυσικά τι άλλο, ο σχεδιασμός της. Θα μου πείτε alfa romeo γαρ. Όμως σε μια εποχή όπου όλα μοιάζουν μεταξύ τους, η giulia είναι ένας φάρος ελπίδας για κάτι εκτός από όμορφο και διαφορετικό.
Περνώντας στο εσωτερικό η κατάσταση είναι ίδια με το έξω, δηλαδή ξεχωριστό και όμορφο με highlight το τελείωμα του ταμπλό στη θέση δηλαδή του συνοδηγού να θυμίζει 458 italia.Μπορεί το εσωτερικό να μη φτάνει τα ποιοτικά στάνταρντς των MERCEDES , AUDI, BMW, αλλά σε καμία περίπτωση οι ιταλοί δεν τσιγκουνεύτηκαν σε ποιότητα υλικών και συναρμογή, συν ότι είναι μακράν το πιο όμορφο της κατηγορίας. Οι χώροι είναι επαρκείς ακόμα και για πέντε ενήλικες με μοναδική παραφωνία το κάπως μικρό άνοιγμα του πορτμπαγάζ, αλλά ποιος νοιάζεται.
Ποιος νοιάζεται γιατί η giulia είναι το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας . Είναι φτιαγμένο για τον οικογενειάρχη που ψιλοέστριβε παλιά, αλλά τώρα φωνάζει η γυναίκα για χώρους. Οδηγήσαμε λοιπόν το αυτοκίνητο στην ανάβαση Πιτίτσας και διαπιστώσαμε ότι η giulia διαθέτει την cuore sportivo (spor καρδία δηλαδή) των παλαιότερων ιταλικών κατασκευών. Για να βγεις απ΄ το δρόμο πρέπει απλά να ξεχάσεις να στρίψεις το τιμόνι ή να κλωτσήσεις το μεσαίο πεντάλ του φρένου όπου τα τετραπίστονα ακινητοποιούν το αμάξι ακαριαία παρ’ όλο ότι ζυγίζει λίγο πάνω απ΄τον ενάμιση τόνο.
Ο κινητήρας που φόραγε το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεση μας είναι ένας σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους και 40 nm ροπής. Κινεί την καρότσα σβέλτα με σχεδόν μηδενική υστέρηση ακόμα και κάτω από τις 1500 σαλ. Και είναι «γεμάτος» παντού. Το σαζμάν είναι 6 σχέσεων μηχανικό getrag ή αυτόματο σειριακό 8αρη της zf.
Όλα αυτά με 40 κάτι χιλιάρικα ανάλογα τον εξοπλισμό και το σαζμάν. Βέβαια θα υπάρξει και πιο βασική έκδοση με κάτω από 35 χιλιάρικα. Είναι σίγουρα η δική μας επιλογή στην κατηγορία D μιας και μας εντυπωσίασε το όλο σύνολο με τη διαφορετικότητα και την ψυχή που διαθέτει.
Το automopatras.gr ευχαριστεί την τοπική αντιπροσωπεία FIAT-AFLA ROMEO Μαργαρώνη –Φιλιππάκη ΝΕΟ Πατρών –Αθηνών 95 για την παραχώρηση του αυτοκινήτου δοκιμής.