Τα στοιχεία τα οποία θα χαρακτηρίσουν ένα νέο αυτοκίνητο και θα του δώσουν πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, συνήθως καθορίζονται αρκετά νωρίς από τους δημιουργούς του.
Όμως στην περίπτωση του Ford Focus RS και του διάσημου πλέον Drift mode του, φαίνεται ότι δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από όσα δήλωσε ο αρχιμηχανικός της Ford Performance, Tyrone Johnson, στο αυστραλιανό Motoring. Ξεκαθάρισε ότι το Drift mode ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών της τετρακίνησης του RS, και ότι δεν ήταν στα αρχικά πλάνα της εταιρίας να εξελίξει ένα τέτοιο σύστημα.
Συγκεκριμένα, ο Johnson αναφέρει: «Ένας από τους ανθρώπους μου, υπεύθυνος για την οδική συμπεριφορά, καθόταν στο κάθισμα του οδηγού, και δίπλα βρισκόταν ο άνθρωπος που έκανε το καλιμπράρισμα της τετρακίνησης, με ένα laptop στα πόδια του. Μιλούσαν, ο τεχνικός κάποια στιγμή είπε ‘για να δοκιμάσω αυτό’, και ο οδηγός απάντησε ‘καλό φαίνεται αυτό, αν μπορείς δώσε λίγο παραπάνω’. Οπότε ο συνοδηγός έκανε ακόμα πιο έντονη τη ρύθμιση, και ο οδηγός καταχάρηκε: ‘Αυτό είναι πολύ καλό’».
«Υποθέτω ότι αυτό συνέβη απλώς επειδή είμαστε ένα μάτσο τρελαμένοι τύποι, που συνεχώς δοκιμάζουμε πράγματα», δήλωσε ο Johnson. Από την ανακάλυψη αυτής της λειτουργίας μέχρι την υιοθέτησή της από το μοντέλο παραγωγής βέβαια, η ιδέα των… τρελαμένων έπρεπε να πάρει έγκριση και από κάποιους πιο ορθολογικά σκεπτόμενους ανθρώπους της εταιρίας. Και συγκεκριμένα από τον Raj Nair, διευθυντή ανάπτυξης προϊόντων της Ford.
Ο Nair τελικά ενθουσιάστηκε από την ιδέα, όταν του είπαν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ξεχωριστό modeλειτουργίας της τετρακίνησης. «Αυτό πρέπει οπωσδήποτε να το βγάλουμε στην παραγωγή, είναι μια πολύ cool λειτουργία. Και χρειάζεται να το κάνουμε βασικό μέρος του promotion του αυτοκινήτου, όχι κάτι που απλώς θα αναφέρεται στα ψιλά γράμματα». Και έτσι προέκυψε το Drift mode, το οποίο πράγματι είχε αρχίσει να γίνεται γνωστό πριν από την επίσημη παρουσίαση του Focus RS.