Ολοκληρώθηκε ο 3ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Rally Ασφάλτου για το 2019, όπου διεξήχθη στα όμορφα Ιωάννινα το Σάββατο και την Κυριακή στις 13 και 14 Ιουλίου 2019. Το Αργυρό 25ο ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ Rally “AUTOTEST” ήταν η συνέχεια του Rally Κρήτης και του Rally Αχαιός, με την 25η έκδοση του τοπικού Αγώνα, να αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, με φυσικά διοργανώτρια Λέσχη της ΕΛΕΤΑ Ιωαννίνων.
Ο Πίνακας Συμμετοχών είχε εξιτάρει τους πάντες αφού τα 46 πληρώματα, υποσχόντουσαν ένα μοναδικό θέαμα, με τον συναγωνισμό να είναι έντονος, σε όλα τις ομάδες και τις κλάσεις. Ο Αγώνας τελικά ξεκίνησε με 43 πληρώματα να περνούν την ράμπα της πανηγυρικής Εκκίνησης στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων, με την παρουσία πάνω από 1000 θεατών, που δημιούργησαν ένα κλίμα εκτός φαντασίας.
Στα θετικά όπως αποδείχθηκε πως ο Αγώνας ήταν ίδιος με το 2018 από πλευράς Ειδικών Διαδρομών, με τη Δωδώνη και την Κωστάνιανη να γίνονται πάλι από 3 φορές, με την ίδια σειρά, κάτι που βοήθησε τα πληρώματα να είναι “διαβασμένα” και τους θεατές να βρίσκουν εύκολη πρόσβαση στα θεαματικά σημεία της διαδρομής, γεμίζοντάς τα.
Ο καιρός και αυτός σύμμαχος της όλης προσπάθειας της ΕΛΕΤΑ Ιωαννίνων, αφού ένα μόνο μικρό ψιλόβροχο έκανε την εμφάνισή του το βράδυ του Σαββάτου, περίπου μία ώρα μετά το τέλος της πανηγυρικής εκκίνησης, βοηθώντας την θερμοκρασία να μείνει σε χαμηλά επίπεδα και κατά την μέρα του Αγώνα.
Τα 43 πληρώματα που “μπήκαν” στην Ειδική Διαδρομή “Δωδώνη 1”, είχαν να αντιμετωπίσουν πολλά, όπως την δυσκολία της Ειδικής, την σχετική ζέστη, τον απρόβλεπτο καιρό με την πιθανότητα βροχής (μέχρι τις 10 είχε βαριά συννεφιά) και τον έντονο συναγωνισμό.
Όλο αυτό το σκηνικό, προβλημάτισε αρκετά πληρώματα που πίεσαν, με αποτέλεσμα την ράμπα του τερματισμού να την ανέβουν μόλις 26 αυτοκίνητα, με αρκετές εγκαταλείψεις από τεχνικά προβλήματα, αλλά και εξόδους.
Στο αγωνιστικό κομμάτι οι Αναπολιοτάκης Γιώργος – Τσιούκας Αθανάσιος έκαναν το απόλυτο 6 στα 6 χωρίς να πιεστούν ιδιαίτερα, οδηγώντας το Ford Fiesta R5 ταχύτητα και θεαματικά μέχρι τον τερματισμό. Ακολούθησαν οι Τσολακίδης Σωκράτης – Δήμου Χάρης από τους οποίους περιμέναμε περισσότερα. Το πλήρωμα αν και φαινόταν ότι πίεζε, το Skoda Fabia R5 αποδείχθηκε να μην είναι έτοιμο απόλυτα, κάτι που κράτησε στην δεύτερη θέση, το πολύ γρήγορο αποδεδειγμένα πλήρωμα. Το βάθρο συμπλήρωσαν Καμπύλης Παναγιώτης – Σταμέλος Σταύρος με Skoda Fabia S2000 οι οποίοι ωφελήθηκαν από την εγκατάλειψη των Κύρκου – Σταβρόπουλου.
Την εξάδα στην Γενική Κατάταξη συμπλήρωσαν οι Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης με Peugeot 306 S16, Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με Mitsubishi EVO 9 και οι Καρπάνος Νίκος – Καρπάνος Δημήτρης με Mitsubishi EVO 10.
Την ομάδα F2 κέρδισαν οι Κρητικοί Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης με Peugeot 306 S16, ενώ την δεύτερη θέση κατέλαβαν οι Αυγερόπουλος Χρήστος – Γιαβάσης Στράτος με Peugeot 106 όπου βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην ατυχία των Γιαννιώτικων πληρωμάτων, οδηγώντας ταχύτατα και με σύνεση. Τρίτοι τερμάτισαν οι “τοπικοί” Παπαδιώτης Δημήτρης – Οικονόμου Γιάννης με Renault Clio 16S Williams.
Όπως προείπαμε ο αγώνας είχε αρκετές εγκαταλείψεις. Οι Αναδιώτης – Μακρινός στα πρώτα χιλιόμετρα της πρώτης ειδικής εγκατέλειψαν από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου. Οι Κύρκος – Σταυρόπουλος έμειναν από φρένα περίπου στην μέση του αγώνα και την στιγμή που ήταν στην τρίτη θέση της Γενικής. Οι Γορίτσας – Σπύρου εγκατέλειψαν και αυτοί νωρίς από μηχανική βλάβη. Η μεγαλύτερη ατυχία χτύπησε του Σταφυλοπάτη – Βεργοζήση αφού δύο κομμένα ημιαξόνια, ένα σκασμένο λάστιχο και μια επαφή με την μπαριέρα δεν τους άφησαν να βρουν ρυθμό, την στιγμή που έδειχναν να κινούνται σε ρυθμούς γενικής. Άτυχοι στάθηκαν και οι Τσιούρης – Παππάς αφού ένα πρόβλημα στην μετάδοση στους στέρησε πολλά βάθρα, αφού ήταν οι πρωτοπόροι της F2 και άλλων πολλών ομάδων και κλάσεων.
Στα “ευτυχώς” βάζουμε και την εγκατάλειψη των Τασούλα – Μπαζιαλέκο και Μπάτζο – Παπαναστασίου, αφού και οι δύο οδηγώντας Peugeot 106 είχαν δυνατές εξόδους, με αποτέλεσμα την μεγάλη ζημιά στα αυτοκίνητα. Τα πληρώματα είναι πολύ καλά στην υγεία τους, αφού τα μέτρα ασφαλείας λειτούργησαν όπως πρέπει.
Αναλυτικά στην Κατηγορία C1 το πρώτο σκαλί ανήκει δικαιωματικά στους Αναπολιοτάκης Γιώργος – Τσιούκας Αθανάσιος με Ford Fiesta R5. Στο δεύτερο σκαλί ανέβηκαν οι Τσολακίδης Σωκράτης – Δήμου Χάρης με Skoda Fabia R5, ενώ τρίτοι τερμάτισαν οι Καμπύλης Παναγιώτης – Σταμέλος Σταύρος με Skoda Fabia S2000
Στην πολυπληθή Κατηγορία C2 με τις αρκετές “φτερούγες” νικητές αναδείχθηκαν οι Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με Mitsubishi EVO 9, αφού επικράτησαν για κάτι παραπάνω από 4 δευτερόλεπτα των Καρπάνος Νίκος – Καρπάνος Δημήτρης με Mitsubishi EVO 10. Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Περουλάκης Γιώργος – Σαρρής Λευτέρης με +12 οδηγώντας Mitsubishi EVO 8.
Στην Κατηγορία C3, νικητές αναδείχθηκαν οι Κρητικοί Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης με Peugeot 306 S16, ενώ την δεύτερη θέση κατέλαβαν οι “τοπικοί” Παπαδιώτης Δημήτρης – Οικονόμου Γιάννης με Renault Clio 16S Williams και τρίτοι τερμάτισαν οι Κωνσταντινίδης Ιωάννης – Κωνσταντινίδης Βαγγέλης με Citroen ZX.
Στην Κατηγορία C4 οι Περουλάκης Ανδρέας – Κουρουγκιαούρης Κωνσταντίνος με Peugeot 206, Ζήσης Αθανάσιος – Δραγάτης Νικόλαος με Toyota Corolla και Καρούζος Γιώργος – Αθανασόπουλος Παναγιώτης με Toyota Corolla συμπλήρωσαν το βάθρο.
Στην κατηγορία C5 που έγιναν οι δυνατότερες μάχες με αποτέλεσμα αρκετές εγκαταλείψεις, νικητές αναδείχθηκαν οι Πατρινοί Αυγερόπουλος Χρήστος – Γιαβάσης Στράτος με Peugeot 106. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Χαλδαίος Στέλιος – Σαμαράς Κωνσταντίνος με Citroen C2 και τρίτοι οι Δήμος Αλέξανδρος – Ντιτόρας Θανάσης με Citroen Saxo.
Τέλος στην πολυπληθή Κατηγορία C6 πρώτοι τερμάτισαν οι Τζαφλίδης Φίλιππος – Τζαφλίδης Θανάσης, δεύτεροι οι Τύρος Νίκος – Σαπουνάκης Δημήτρης και τρίτοι οι Σκανδάλης Γιάννης – Κασιμιώτης Μιχάλης. Όλοι με Peugeot 106 S16.
Η αυλαία έπεσε στο 25ο ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ Rally “AUTOTEST”, που δημιούργησε και οργάνωσε η ΕΛΕΤΑ Ιωαννίνων. Το πρόσημο θετικό και μας δίδαξε πως χρειάζεται μόνο αγάπη και σοβαρότητα για να δημιουργηθεί κάτι καλό. Τα υπόλοιπα έρχονται σε 2η και 3η μοίρα. Οι συνθήκες, οι καταστάσεις και ο “Θεός” των Αγώνων επέτρεψαν και έγινε ένας αγώνας, όπου θα συζητιέται για πολύ καιρό.