Ένα σπάνιο μοντέλο με αγωνιστικά γονίδια θέτει νέα πρότυπα επιδόσεων στην πολυτελή κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Το νέο MINI John Cooper Works GP (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 7,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 167 g/km) είναι το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της Βρετανικής μάρκας με έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο. Ένας 4-κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 225 kW/306 hp επιταχύνει το διθέσιο μοντέλο – που βασίζεται στο 3θυρο MINI – από 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,2 δευτ. Το νέο MINI John Cooper Works GP παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles (22 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 2019), ενώ την περιορισμένη παραγωγή των 3.000 αντιτύπων έχει αναλάβει το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη. Οι παραδόσεις του σε όλο τον κόσμο θα ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2020.
Η γνήσια αγωνιστική αίσθηση είναι προϊόν διαφόρων παραγόντων όπως ο κινητήρας – ο ισχυρότερος που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μικρό αυτοκίνητο της μάρκας, η ανάρτηση που βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του τμήματος John Cooper Works και ένα αμάξωμα βελτιστοποιημένο ως προς το βάρος, τη στρεπτική ακαμψία και την αεροδυναμική. Το νέο MINI John Cooper Works GP διαθέτει ασυναγώνιστες σπορ ικανότητες και απαράμιλλη ευελιξία. Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζει μία συναρπαστική παράδοση που είναι συνδεδεμένη με το όνομα του θρυλικού σχεδιαστή της Formula 1, John Cooper και ξεκίνησε με το ντεμπούτο του κλασικού Mini πριν από 60 χρόνια. Τόσο στο δρόμο, όσο και στην αγωνιστική πίστα, ο συνδυασμός αυτός παράγει σταθερά αθλητικές επιτυχίες: από το πρώτο Mini Cooper και την κατάκτηση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (British Touring Car Championship) μέχρι τις τρεις νίκες στο Monte Carlo Rally, τη σειρά MINI Challenge, επιδόσεις στο Ράλι Dakar και την τελευταία γενιά των μοντέλων John Cooper Works.
Ο αποκλειστικός χαρακτήρας του νέου MINI John Cooper Works GP, επικεντρωμένος στην ασυμβίβαστη, ακραία οδηγική απόλαυση, εκφράζεται τόσο με την κινητήρια ισχύ όσο και με τα χαρακτηριστικά επιδόσεων. Είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται σαφέστατα στην πρώτη γραμμή της γκάμας MINI και John Cooper Works. Συγκρινόμενο με το MINI John Cooper Works, παράγει επιπλέον 55 kW/75 hp. Γι’ αυτό, η υπεροχή του νέου MINI John Cooper Works GP ορίζεται με ακόμα μεγαλύτερη σαφήνεια έναντι των δύο extreme αθλητών προηγούμενων γενιών ΜΙΝΙ, με την παραγωγή της κάθε γενιάς να περιορίζεται σε 2.000 αντίτυπα. Το MINI Cooper S με John Cooper Works GP Kit, που λανσαρίστηκε το 2006 και το MINI John Cooper Works GP του 2013 ήδη πρόδιδαν το έντονα αγωνιστικό ταλέντο τους με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 160 kW/218 hp, την ειδική τεχνολογία ανάρτησης και τα αποκλειστικά τους χαρακτηριστικά σχεδίασης και εξοπλισμού. Το νέο MINI John Cooper Works GP προάγει την εμπειρία επιδόσεων σε ένα πολυτελές μικρό αυτοκίνητο και σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Κατά τη διάρκεια των test drives στη φάση εξέλιξης πριν την παραγωγή, ολοκλήρωσε το γύρο του Nordschleife στην πίστα του Nürburgring σε λιγότερο από οκτώ λεπτά – σχεδόν ένα λεπτό ταχύτερα από τον αμέσως προηγούμενο προκάτοχό του.
Το νέο MINI John Cooper Works GP: κύρια χαρακτηριστικά.
- 4-κύλινδρος 2.0L κινητήρας με Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo, ισχύ 225 kW/306 hp και ροπή 450 Nm.
- 55 kW/75 hp περισσότερη ισχύς από το MINI John Cooper Works.
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα: 265 km/h (χωρίς ηλεκτρονικό κόφτη).
- Ειδική για το μοντέλο τροφοδοσία λαδιού και φιλοσοφία ψύξης προσαρμοσμένη για μέγιστες επιδόσεις.
- Ειδικό για το μοντέλο σπορ σύστημα εξαγωγής για συναισθηματικά δυναμικό ήχο.
- 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic με ενσωματωμένο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για τους εμπρός τροχούς.
- Διαφορετική σχεδίαση και σετάρισμα πλαισίου, ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 10 mm συγκριτικά με του MINI John Cooper Works.
- Σπορ σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων.
- Εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος, έδραση κινητήρα και ανάρτησης.
- Ειδικές για το μοντέλο εμπρός και πίσω ποδιές.
- Αεροτομή οροφής με διπλή πτέρυγα.
- Εντυπωσιακά ανθρακονημάτινα ένθετα θόλων τροχών.
- Εσωτερικό με δύο καθίσματα και ειδικό cockpit για το μοντέλο.
Εντυπωσιακή πηγή ισχύος: 4-κύλινδρος κινητήρας με Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo.
Ένας 4-κύλινδρος κινητήρας σχεδιασμένος για μέγιστες επιδόσεις και βασισμένος σε αγωνιστική τεχνογνωσία προσφέρει την απαιτούμενη ισχύ για τις συναρπαστικές επιδόσεις του νέου MINI John Cooper Works GP. Ο 2.0L κινητήρας βασίζεται στην τελευταία γενιά της τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo καθώς και σε πολυάριθμες τροποποιημένες με ακρίβεια λεπτομέρειες που τον διαφοροποιούν από τον κινητήρα του MINI John Cooper Works. Ανάμεσα στις ειδικές μετατροπές για το μοντέλο είναι ένας ενισχυμένος στρόφαλος με ρουλεμάν μεγαλύτερης διαμέτρου, ειδικά έμβολα, μπιέλες χωρίς κουζινέτα και ένας νέος στρεπτικός αποσβεστήρας κραδασμών με βελτιστοποιημένη ψύξη.
Επιπλέον, οι εξαιρετικές επιδόσεις του 4-κύλινδρου κινητήρα επιτυγχάνονται μέσω ενός νέου υπερσυμπιεστή. Αυτός είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγής και εφοδιάζεται με μία βαλβίδα εκτροπής αέρα που βοηθά στη βελτιστοποίηση της απόκρισης. Ο λόγος συμπίεσης του κινητήρα του MINI John Cooper Works έχει μειωθεί από 10,2 σε 9,5 σύμφωνα με την αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης που παρέχει το σύστημα. Η πολλαπλή εισαγωγής είναι επίσης νέας σχεδίασης, με μεγαλύτερης διατομής αυλούς και αυξημένο όγκο θαλάμου αντήχησης με στόχο τη βελτιωμένη αναπνοή.
Επιπλέον, η τελευταία γενιά άμεσου ψεκασμού βενζίνης συμβάλλει στην άμεση απόκριση. Τα νέα μπεκ πολλαπλών οπών, ταξινομημένα κεντρικά ανάμεσα στις βαλβίδες, μπορούν να ανταπεξέρχονται την αυξημένη ταχύτητα ροής, μεταφέροντας το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με πίεση ψεκασμού έως 350 bar. Η βέλτιστη εξαέρωση επιτρέπει ακριβή τροφοδοσία καυσίμου, ενώ πέρα από τη βελτιστοποιημένη απόδοση έχει ως αποτέλεσμα και την εξαιρετικά καθαρή καύση. Η τεχνολογία MINI TwinPower Turbo περιλαμβάνει επίσης πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων βασισμένο στο VALVETRONIC (πατέντα του BMW Group) και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (double VANOS).
Επιπλέον, το νέο MINI John Cooper Works GP διαθέτει ειδικό κάρτερ λαδιού με αυξημένη χωρητικότητα και διαφορετική γεωμετρία. Αυτό διασφαλίζει αξιόπιστη παροχή λαδιού ανά πάσα στιγμή, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες σπορ οδήγησης που εμπεριέχουν υψηλά επίπεδα διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης.
Άμεση παραγωγή ισχύς, εκπληκτική επιτάχυνση.
Οι εκτενείς μετατροπές στον βασικό κινητήρα και στην Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo έχουν ως αποτέλεσμα άμεση απόκριση σε κάθε κίνηση του πεντάλ του γκαζιού και συνεχή ροή ισχύος μέχρι τις υψηλές στροφές. Ο 4-κύλινδρος κινητήρας αναπτύσσει μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1.750 rpm, και τη διατηρεί μέχρι τις 4.500 σαλ. Η μέγιστη ισχύς των 225 kW/306 hp είναι διαθέσιμη μεταξύ 5.000 και 6.250 rpm.
Η επακόλουθη ελκτική ισχύς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σπορ ελιγμούς επιτάχυνσης. Το νέο MINI John Cooper Works GP επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 5,2 δεύτερα. Χάρη στην υψηλή ελαστικότητα του κινητήρα υπερέχει ακόμα και έναντι σπορ μοντέλων μεγαλύτερων κατηγοριών σε εν κινήσει επιταχύνσεις. Δεν υπάρχει παρέμβαση από τον ηλεκτρικό κόφτη στο νέο MINI John Cooper Works GP – ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες. Η τελική ταχύτητα είναι 265 km/h.
Ειδικό σύστημα εξαγωγής με έντονα συναισθηματικό ήχο.
Η άμεση απόκριση του γκαζιού και η ευστροφία του κινητήρα υπογραμμίζονται από τον έντονα συναισθηματικό ήχο του συστήματος εξαγωγής, που σχεδιάστηκε ειδικά για το μοντέλο. Ο ήχος που παράγεται κατά την οδήγηση αναδεικνύει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου MINI John Cooper Works GP. Σε ήρεμη οδήγηση στις χαμηλές στροφές, το αυτοκίνητο παράγει έναν συγκρατημένο μπάσο ήχο. Υπό πλήρες φορτίο, η εντυπωσιακή καμπύλη ισχύος υποστηρίζεται από τη χαμηλή πίεση επιστροφής καυσαερίων και συνοδεύεται από έναν ήχο εμπνευσμένο από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή η ακουστική υπογράμμιση του σπορ ταπεραμέντου συμβάλλει επιπρόσθετα στην εμπειρία υψηλών επιδόσεων για τον οδηγό και τον συνοδηγό.
Ο ευθύς σωλήνας του συστήματος εξαγωγής οδηγεί σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο πίσω σιλανσιέ με μία ειδική σχεδίαση εσωτερικού. Από εκεί, δύο απολήξεις εξαγωγής από ματ βουρτσισμένο ανοξείδωτο ατσάλι με διάμετρο 90 mm διακλαδίζονται κεντρικά στην πίσω ποδιά. Επίσης αποτελούν ένα αυθεντικό οπτικό στοιχείο για τον καθαρόαιμο χαρακτήρα της τεχνολογίας κίνησης, που εστιάζει στις μέγιστες επιδόσεις. Ένα από τα χαρακτηριστικά που βελτιστοποιούν την απόκριση του συστήματος εξαγωγής είναι το φίλτρο σωματιδίων του βενζινοκινητήρα. Το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων στο νέο MINI John Cooper Works GP πληροί το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.
Ανεξάρτητη φιλοσοφία ψύξης βασισμένη σε αγωνιστική τεχνογνωσία.
Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κινητήρα προετοιμάζουν το δρόμο για εξαιρετικές επιδόσεις στο δρόμο και την αγωνιστική πίστα. Για τις απαιτήσεις διαχείρισης θερμικών φορτίων υιοθετείται μία φιλοσοφία ψύξης που εξελίχθηκε ειδικά για το νέο MINI John Cooper Works GP και βασίζεται σε αγωνιστική τεχνογνωσία. Δύο εξωτερικά ψυγεία νερού για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας, ένα δοχείο διαστολής με αυξημένη χωρητικότητα, ειδικό για το μοντέλο, ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα αποθήκευσης νερού και ένας ηλεκτρικός ανεμιστήρας με αυξημένη ισχύ εξασφαλίζουν βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες – ακόμα και υπό υψηλά φορτία και με εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης.
Το σύστημα ψύξης του στροφαλοθαλάμου μπορεί να διακόπτεται προσωρινά μέσω μιας νέας δίοδης βαλβίδας για καλύτερη απόκριση του κινητήρα στην προθέρμανση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης.
Νέο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic με μηχανικό, μπλοκέ διαφορικό.
Ο υψηλών επιδόσεων κινητήρας του νέου MINI John Cooper Works GP τοποθετείται εγκάρσια μπροστά σύμφωνα με την αρχιτεκτονική της μάρκας. Προσαρμοσμένη αγωνιστική τεχνολογία χρησιμοποιείται επίσης για τη μεταφορά εξαιρετικής κινητήριας ισχύος στους εμπρός τροχούς. Το νέο MINI John Cooper Works GP εφοδιάζεται στάνταρ με ειδικά διαμορφωμένο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic – που φέρει ενσωματωμένο μπλοκέ διαφορικό και συνδυάζεται με τα χαρακτηριστικά επιδόσεων και την υψηλή ροπή του κινητήρα. Η τελευταία γενιά του κιβωτίου χαρακτηρίζεται από αυξημένη εσωτερική απόδοση και κλιμάκωση. Ο μετατροπέας ροπής, που κλείνει αμέσως μετά την εκκίνηση, διασφαλίζει άμεση σύνδεση του κινητήρα παρέχοντας πληροφορίες στον οδηγό. Το νέο σύστημα ελέγχου του κιβωτίου υποστηρίζει μία σπορ στρατηγική αλλαγών σχέσεων. Η ακουστική άνεση βελτιστοποιείται από ένα νέο αποσβεστήρα στρέψης. Το 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic ελέγχεται μέσω ενός ηλεκτρονικού επιλογέα ειδικά σχεδιασμένου για το μοντέλο. Μηχανική παρέμβαση στην επιλογή σχέσεων είναι εφικτή με τη χρήση των στάνταρ μοχλών στο τιμόνι (shift paddles).
Η ειδική ρύθμιση του 8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic είναι ένα ακόμα στοιχείο του συνολικού πακέτου τεχνολογίας κίνησης και ανάρτησης που είναι προσανατολισμένο στις μέγιστες επιδόσεις, προσφέροντας στο νέο MINI John Cooper Works GP τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Αυτό αντανακλάται στη διαδικασία αλλαγών που εναρμονίζεται με μία εξαιρετικά σπορ οδήγηση – για παράδειγμα με πιο άμεση χρήση του φρένου κινητήρα μέσω κατεβάσματος και τη δυνατότητα πολλαπλών κατεβασμάτων σχέσεων για μέγιστη επιτάχυνση. Επιπλέον, αυξημένες στροφές του κινητήρα, άμεσο feedback στις εντολές αλλαγών και περαιτέρω αύξηση στη δυναμική αλλαγών είναι αισθητά στο αυτόματο sports mode (DS transmission mode).
Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό που είναι ενσωματωμένο στο κιβώτιο διασφαλίζει την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο εμπρός τροχών για βελτίωση της πρόσφυσης σε μία στροφή. Συνεργάζεται με το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και λειτουργεί ως ‘συμπλέκτης’ μείωσης της διαφοράς ταχύτητας μεταξύ των εμπρός τροχών. Σε υψηλές απαιτήσεις φορτίου, μπορεί να δημιουργηθεί ένα ποσοστό εμπλοκής έως 31%. Η μηχανική εμπλοκή αντισταθμίζει την όποια απώλεια ελκτικής πρόσφυσης, τόσο στην περίπτωση των διαφορετικών συντελεστών τριβής ή όταν υπάρχει διαφορά ταχύτητας μεταξύ δεξιού και αριστερού τροχού. Για το σκοπό αυτό, κατανέμει μία υψηλότερη αναλογία ροπής στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση ή στον τροχό που στρίβει πιο αργά, αποτρέποντας έγκαιρα την όποια τάση υποστροφής ή υπερστροφής. Αυτό αυξάνει την ευελιξία του MINI John Cooper Works GP, επιτρέποντάς του να επιταχύνει ακόμα πιο δυναμικά στην έξοδο των στροφών.
Στιβαρές εδράσεις κινητήρα και ανάρτησης σε συνδυασμό με αμάξωμα υψηλής ακαμψίας.
Η ειδική έδραση του κινητήρα, του κιβωτίου και της ανάρτησης μαζί με μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος διασφαλίζουν άμεση και ακριβή απόκριση στους ελιγμούς διεύθυνσης και στις πιέσεις του πεντάλ γκαζιού. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν μία βάση κινητήρα ειδικά σχεδιασμένη για το MINI John Cooper Works GP. Η σφιχτή σύνδεση κινητήρα και κιβωτίου στο αμάξωμα βελτιστοποιεί την απόκριση.
Στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, η γέφυρα του τούνελ έχει αντικατασταθεί από μια στιβαρή βάση για τον επίσης τροποποιημένο πίσω άξονα. Το μεγάλων διαστάσεων ορθογώνιο υποπλαίσιο παρέχει ιδανικές προϋποθέσεις για ένα σετάρισμα πίσω ανάρτησης με έμφαση στα υψηλότερα επίπεδα πλευρικής επιτάχυνσης. Μπροστά, η έδραση της ανάρτησης βελτιστοποιείται μέσω μιας μπάρας θόλων.
Ειδικό σετάρισμα ανάρτησης, DSC με GP mode.
Με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική για το μοντέλο, η τεχνολογία ανάρτησης του νέου MINI John Cooper Works GP ανοίγει μία εντελώς νέα διάσταση στη γνώριμη αίσθηση go-kart. Κατά τη διάρκεια ενός εντατικού προγράμματος δοκιμών στο Nürburgring Nordschleife και άλλες αγωνιστικές πίστες, ρυθμίστηκε με ακρίβεια σύμφωνα με την εξαιρετικά υψηλή κινητήρια ισχύ και τη φιλοσοφία ενός extreme αθλητή στη μικρή κατηγορία. Οι ειδικές εκδόσεις αναρτήσεων ενός συνδέσμου με γόνατα ελατηρίων εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω επίσης βελτιστοποιήθηκαν ως προς την ακαμψία των εξαρτημάτων. Για μεγαλύτερη ευελιξία, το πλάτος των μετατροχίων αυξήθηκε και το αμάξωμα χαμήλωσε κατά 10 mm συγκριτικά με το MINI John Cooper Works. Την εξατομικευμένη ανάρτηση συμπληρώνουν ειδικά σεταρισμένα ελατήρια (κεντρικά και βοηθητικά), αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκοί. Νέας σχεδίασης ρουλεμάν στους βραχίονες επιτρέπουν αυξημένα επίπεδα κάμπερ στους εμπρός τροχούς. Μαζί με τα επίσης αυξημένα επίπεδα κάμπερ των πίσω τροχών, αυτό αυξάνει τη δυνατότητα μεταφοράς πλευρικών δυνάμεων όταν το όχημα στρίβει δυναμικά. Ρουλεμάν στις αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός και πίσω με ιδιαίτερα υψηλή προφόρτιση βελτιστοποιούν τις κλίσεις αμαξώματος κατά τη διάρκεια έντονων ελιγμών διεύθυνσης.
Εκτός από την έδρασή της, η σχεδίαση της ανάρτησης επίσης επιστρατεύει μία σειρά μέτρων για αύξηση της ακαμψίας. Τα ακριβή χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του νέου MINI John Cooper Works GP αναβαθμίζονται με σκληρότερα σαϊλεντμπλόκ στους εμπρός και πίσω άξονες για παράδειγμα. Τα τέσσερα ψαλίδια στον πίσω άξονα φέρουν στα άκρα μεταλλικούς σφαιρικούς συνδέσμους σε υποδοχές χωρίς τζόγους αντί ελαστικών βάσεων, ενώ στην εσωτερική πλευρά υπάρχουν πολύ άκαμπτες ελαστικές βάσεις. Η μπάρα θόλων στο χώρο του κινητήρα είναι βιδωμένη απευθείας στα ρουλεμάν έδρασης.
Οι στάνταρ λειτουργίες του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης περιλαμβάνουν υποβοήθηση διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα για μέγιστη ακρίβεια στις γρήγορες στροφές και για άνετους ελιγμούς όταν το όχημα στρίβει με χαμηλές ταχύτητες. Εναλλακτικά, αντί της στάνταρ ρύθμισης, το DSC προσφέρει επίσης ένα GP mode που ενεργοποιείται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αυξάνει τα όρια για παρεμβάσεις σταθεροποίησης μέσω πέδησης και ελέγχου του κινητήρα. Σε συνδυασμό με το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, αυτό υποστηρίζει ακόμα περισσότερο την ευέλικτη συμπεριφορά του νέου MINI John Cooper Works GP. Επιπλέον, ο διακόπτης ελέγχου οδηγικής ευστάθειας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για πρόσβαση στο DSC off mode.
Σπορ σύστημα πέδησης και ελαφρές σφυρήλατες ζάντες σε αποκλειστικό σχέδιο.
Το σπορ σύστημα πέδησης του νέου MINI John Cooper Works GP διασφαλίζει συνεπή, αποτελεσματική επιβράδυνση ακόμα και σε συνθήκες εντατικής χρήσης και καταπόνησης των φρένων. Αποτελείται από δισκόφρενα με 4-πίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονες πλευστές δαγκάνες στους πίσω τροχούς. Το σπορ σύστημα πέδησης χαρακτηρίζεται από υψηλή ευστάθεια και άμεση, σαφή αίσθηση στο πεντάλ. Οι εμπρός δαγκάνες είναι αλουμινένιες και συνδυάζονται με αεριζόμενους δίσκους 360 × 30 mm. Έχουν φινίρισμα Chili Red και φέρουν λογότυπο John Cooper Works.
Το νέο MINI John Cooper Works GP εφοδιάζεται στάνταρ με σφυρήλατες ζάντες ελαφρού βάρους 18”. Οι ζάντες ελαφρού κράματος 8.0 J × 18 ζυγίζουν λιγότερο από εννέα κιλά και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, ειδικά σχεδιασμένα γι’ αυτό το εξαιρετικά σπορ αυτοκίνητο. Τα καπάκια της πλήμνης των αποκλειστικών ζαντών φέρουν το λογότυπο GP. Η δομή και το προφίλ των ελαστικών 225/35 R 18 έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίζουν μέγιστη ακρίβεια διεύθυνσης, βέλτιστη μεταφορά πλευρικών δυνάμεων όταν το όχημα στρίβει δυναμικά και αυξημένη ελκτική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Μοναδική σχεδίαση, βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.
Το νέο MINI John Cooper Works GP υιοθετεί ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει όπως ένας εξαιρετικός αθλητής στη γραμμή εκκίνησης. Αυτά συμβάλλουν επίσης στα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου – και συγκεκριμένα στην ευστάθεια και ακρίβεια ελέγχου ακόμα και σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Το εκτενώς τροποποιημένο αμάξωμα πρωτίστως βελτιστοποιεί την αεροδυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου και τη στοχευμένη παροχή αέρα ψύξης προς τα συστήματα κίνησης και πέδησης. Η μεγάλη αεροτομή οροφής με διπλή πτέρυγα, η ειδική σχεδίαση του πλαισίου της εμπρός ποδιάς γνωστό ως Blackband και το εμπρός σπόιλερ του νέου MINI John Cooper Works GP αποτελούν ένα πλήρως εναρμονισμένο πακέτο που μειώνει την άνωση. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές άνωσης στους εμπρός και πίσω άξονες είναι σημαντικά μειωμένες συγκριτικά με αυτές του MINI John Cooper Works.
Επιπλέον, η εμπρός ποδιά περιλαμβάνει μεγάλες εισαγωγές. Η αεροτομή οροφής που εκτείνεται πέρα από την πλαϊνή γραμμή, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς. Με προφίλ αντίστροφου φτερού, παράγει μέγιστη αεροδυναμική πίεση με τη μικρότερη δυνατή αεροδυναμική αντίσταση, ώστε να πιέζει το όχημα προς το δρόμο στις υψηλές ταχύτητες.
Ένθετα θόλων τροχών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα.
Ανάμεσα στα οπτικά χαρακτηριστικά που δρουν καταλυτικά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου είναι τα μεγάλα και εντυπωσιακά ένθετα θόλων των τροχών του νέου MINI John Cooper Works GP. Αυτά κάνουν εφικτή τη χρήση πολύ μεγάλων μετατροχίων και φαρδιών τροχών σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη ροή αέρα στο πλαϊνό τμήμα του οχήματος.
Τα ένθετα θόλων τροχών κατασκευάζονται μέσω ειδικής διαδικασίας και με ένα συνδυασμό υλικών που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από το BMW Group και περιλαμβάνει μία θερμοπλαστική υποδομή και ένα εξωτερικό κέλυφος κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η ευφυής δομή ελαφρού βάρους συμβαδίζει με τη βιώσιμη χρήση πόρων. Η πρώτη ύλη για τα εξωτερικά κελύφη που κατασκευάζονται από ένα πολύ ελαφρύ CFRP fleece, είναι ένα επεξεργασμένο προϊόν ανακύκλωσης από την παραγωγή των BMW i3 και BMW i8. Τα τέσσερα εξαρτήματα από CFRP που απαιτούνται για κάθε όχημα παράγονται με τη χρήση ενός κοινού εργαλείου υγρού πρεσαρίσματος. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνεται μία πολύ αποδοτική διαδικασία παραγωγής, που μέχρι πρότινος εφαρμοζόταν σε παραγωγή μεγάλου όγκου. Επιπλέον, τα ένθετα θόλων τροχών με εξαγωνική ραφή στη δομή CFRP, το διπλό ματ φινίρισμα και τον σειριακό αριθμό παραγωγής προσδίδουν στο καθένα από τα 3.000 αντίτυπα ένα μοναδικό οπτικό χαρακτηριστικό στοιχείο. Το νέο MINI John Cooper Works GP είναι το πρώτο όχημα παραγωγής του BMW Group με επίστρωση ματ CFRP. Η ατομική αρίθμηση με τους αριθμός “0001” έως “3000” είναι χαραγμένη στις επιφάνειες των ένθετων θόλων τροχών μέσω μιας νέας διαδικασίας βαφής.
Στιλιστικές λεπτομέρειες υπογραμμίζουν την καθαρόαιμη σπορ αίσθηση.
Ο καθαρόαιμος χαρακτήρας του νέου MINI John Cooper Works GP, που είναι επικεντρωμένος στις μέγιστες επιδόσεις, υπογραμμίζεται με ξεχωριστές σχεδιαστικές πινελιές. Μόνο το αποκλειστικό φινίρισμα Racing Grey metallic διατίθεται για το εξωτερικό. Από την άλλη, η οροφή και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών έχουν φινίρισμα Melting Silver metallic για δημιουργία αντίθεσης. Όπως η εμπρός ποδιά, έτσι και η πίσω ποδιά με ενσωματωμένα πίσω φώτα ομίχλης έχει ένα χαρακτηριστικό σχήμα. Ένα εγκάρσιο στοιχείο στην εξαγωγική μάσκα, τα ένθετα στον κάτω αεραγωγό και η αεροτομή οροφής έχουν φινίρισμα high-gloss Chili Red. Τα λογότυπα GP μπροστά και πίσω, οι εξωτερικές πλευρές της αεροτομής οροφής και τα διακοσμητικά των μαρσπιέ θυρών, καθώς και τα αυτοκόλλητα πάνω από τις πλαϊνές ποδιές, ολοκληρώνονται με ένα κομψό λογότυπο “GP” σε Rosso Red metallic matt.
Εδώ δημιουργείται μία εντυπωσιακή αντίθεση από το μαύρο φινίρισμα των πλαισίων των προβολέων, της κεντρικής μάσκας και των πίσω φώτων, την τάπα του ρεζερβουάρ και τις λαβές θυρών καθώς και το ένθετο στο καπό και το λογότυπο ΜΙΝΙ στο εμπρός και πίσω τμήμα του οχήματος. Τα μαύρα ένθετα στους προβολείς και τα φιμέ πίσω φωτιστικά σώματα με την ελαφρώς πιο σκούρα αγγλική σημαία Union Jack προβάλλουν επίσης τον ασυμβίβαστο σπορ χαρακτήρα του νέου MINI John Cooper Works GP.
Cockpit σπορ αυτοκινήτου με δύο καθίσματα και μειωμένη ηχομόνωση.
Δύο καθίσματα και μειωμένη ακουστική μόνωση για λόγους βελτιστοποίησης βάρους, χαρίζουν στο εσωτερικό του νέου MINI John Cooper Works GP γνήσια σπορ αίσθηση. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σπορ καθίσματα John Cooper Works σε συνδυασμό με επένδυση σε Dinamica/δέρμα με ασημί πλαϊνές μπορντούρες, κόκκινες ραφές, ένα σήμα GP κάτω από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και κόκκινους ιμάντες ζωνών. Η επένδυση στην πλευρά του συνοδηγού φέρει την αρίθμηση του αντίστοιχου οχήματος. Ο αριθμός αυτός παράγεται ανεξάρτητα για το καθένα από τα 3.000 αντίτυπα μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Το δερμάτινο τιμόνι John Cooper Works αποκτά επίσης έναν αποκλειστικό χαρακτήρα με στοιχεία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Εκτός από τις κόκκινες ραφές, η στεφάνη του τιμονιού που αποτελείται από μαλακό δέρμα nappa περιλαμβάνει ένα μεταλλικό σημάδι στην κορυφή της στεφάνης που επίσης δημιουργείται μέσω προσθετικής μεθόδου κατασκευής. Τα χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (shift paddles) είναι επίσης μεταλλικά προϊόντα 3D εκτύπωσης. Εκτός από το λογότυπο GP, μία χαρακτηριστική κυψελοειδής δομή είναι εμφανής στις επιφάνειες των χειριστηρίων. Χρωματικές πινελιές στο – κατά τα άλλα – σκούρο cockpit είναι τα κόκκινα λογότυπα GP στις μοκέτες του πατώματος, που εναρμονίζονται με διπλές ραφές στον επιλογέα ταχυτήτων και την αλουμινένια μπάρα σε Chili Red πίσω από τα καθίσματα. Αυτό αποτρέπει τη μετατόπιση των αποσκευών προς τα εμπρός σε περίπτωση ξαφνικού φρεναρίσματος.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων και κεντρικό όργανο με εξατομικευμένες ενδείξεις.
Προαιρετικά για το MINI John Cooper Works GP διατίθεται αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού, το πακέτο Connected Navigation Plus, που επίσης περιλαμβάνει σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση και σύστημα συναγερμού. Το σύστημα Connected Media προσφέρεται στάνταρ: αυτό προβάλλει ειδικές πληροφορίες στην οθόνη 6,5” στον κεντρικό πίνακα. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων στο τιμόνι. Η υψηλής ανάλυσης έγχρωμη οθόνη 5” προβάλλει την ταχύτητα του αυτοκινήτου αριθμητικά και σε κλίμακα. Σχεδιασμένη σύμφωνα με τις ειδικές απαιτήσεις του μοντέλου, η οθόνη προβάλλει στιγμιαία αρχικά και μόνιμα στη συνέχεια μία ένδειξη ενεργοποίησης του GP mode. Ένα λογότυπο GP προβάλλεται σταθερά στην κορυφή της οθόνης. Η γραφική αναπαράσταση πριν την εκκίνηση δείχνει ένα ειδικό εικονίδιο που περιλαμβάνει το λογότυπο GP.
Σημείωση: όλες οι τιμές σχετικά με τις οδηγικές επιδόσεις, την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 είναι προκαταρτικές.