Από τα τέλη του 2015 όταν άρχισαν να ανακοινώνονται οι Τεχνικοί Κανονισμοί για το 2016 ξέσπασε ένας μικρός πόλεμος ανάμεσα στους οδηγούς και την ΟΜΑΕ. Αιτία οι ριζικές αλλαγές σε μερικές κατηγορίες όπως αυτή της Ε11. Ο Βασίλης Ντέρμας είναι ένα από τους οδηγούς που πρωταγωνιστούν για αρκετά χρόνια στην κατηγορία αυτή και θα μιλήσουμε μαζί του για να κατανοήσει όλος ο κόσμος τι ακριβός συμβαίνει καθώς εκτός από οδηγός είναι ο μηχανικός του αυτοκινήτου του.
Automotopatras.gr : Βασίλη το 2016 δεν ξεκίνησε και πολύ ευχάριστα για όλες τις κατηγορίες.
Βασίλης Ντέρμας: Δυστυχώς έτσι είναι . Με τον καινούργιο Τεχνικό Κανονισμό που ανακοίνωσε η ΟΜΑΕ δυστυχώς ίσως η πιο εντυπωσιακή κατηγορία της Ε11, μέχρι πέρυσι τουλάχιστον, γίνεται ανάμνηση.
Automotopatras.gr : Που οφείλεται αυτό κατά την άποψή σου;
Βασίλης Ντέρμας: Εδώ και δύο χρόνια συζητιέται η αλλαγή των κανονισμών στην Ε11 και την Ε12. Δυστυχώς όμως ποτέ δεν καλεστήκαμε να πούμε την άποψή μας. Τώρα μας ζητάνε να πετάξουμε τα αυτοκίνητά μας στα σκουπίδια και να φτιάξουμε άλλα. Από την αρχή. Λες και είναι ότι πιο εύκολο να βρεις ανταλλακτικά φανοποιείας για αυτοκίνητα 30 και 35 χρονών.
Automotopatras.gr : Άρα το θέμα έχει να κάνει καθαρά με τους Τεχνικούς Κανονισμούς και την Τεχνική Επιτροπή;
Βασίλης Ντέρμας: Φυσικά. Για να καταλάβει και ο κόσμος, εμείς φτιάχναμε και εξελίσσαμε τα αυτοκίνητά μας εδώ και 20 – 30 χρόνια βάση των υποδείξεων των αρμοδίων. Είναι κατανοητό μέχρι και από τον πιο ανίδεο πως κάποια μέρη του αυτοκινήτου δυσκολευόμασταν να τα βρούμε στο εμπόριο και τα κάναμε χειροποίητα. Τονίζω πως όλα αυτά γινόντουσαν βάση των υποδείξεων των Τεχνικών Εφόρων. Σήμερα μας ζητάνε να φέρουμε τα αυτοκίνητα στην κατάσταση του εργοστασίου. Όπως καταλαβαίνετε αυτό είναι αδύνατον. Πρώτον από οικονομικής άποψης και δεύτερον από δυσκολία εύρεσης εξαρτημάτων.
Automotopatras.gr : Αυτό εμένα μου ακούγεται δαπανηρό.
Βασίλης Ντέρμας: Μα αυτό το καταλαβαίνει και ένας που δεν ασχολείται με το αντικείμενο. Τα αυτοκίνητα της Ε11 έχουν 20 και 30 χρόνια εξέλιξης. Το δικό μου είναι του 76 συγκεκριμένα. Μερικά έχουν ανακατασκευαστεί πάνω από 5 φορές το καθένα για να είναι σήμερα στην άψογη αλλά και μάχιμη κατάσταση που απαιτεί το Πρωτάθλημα. Και σήμερα απλά μας λένε ότι είναι παράτυπα και δεν μπορούμε να τρέξουμε.
Automotopatras.gr : Γιατί δεν βρίσκεται λύση στο πρόβλημα;
Βασίλης Ντέρμας: Δεν το γνωρίζω. Στην Ε10 και την Ε12 αντίστοιχα προβλήματα φανοποιείας νομιμοποίησαν τις «παρατυπίες» και τρέχουν κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα. Βέβαια υπάρχει και η λύση που μας πρότειναν. Δηλαδή να τρέξουν στην Formula Saloon.
Automotopatras.gr : Αυτό δεν σας καλύπτει;
Βασίλης Ντέρμας: Ας πούμε ότι για τις αναβάσεις και τα σιρκουιτ λύθηκε το πρόβλημα. Με τα ραλλύ και τα σπρίντ, τι θα γίνει; Δεν θα μπορούμε να τρέξουμε. Και δεύτερο θέμα είναι το κόστος. Τα δικά μας αυτοκίνητα έχουν στοιχίσει μια μικρή περιουσία για να τα κρατάμε σύννομα. Κάτι που δεν θα ήταν απαραίτητο αν υπήρχε η saloon πριν 20 χρόνια.
Automotopatras.gr : Τι προβλέπεις για το 2016;
Βασίλης Ντέρμας: Εγώ μαζί με την σχεδόν συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών της Ε11 αποφασίσαμε να μην συμμετάσχουμε σε καμία αγωνιστική δραστηριότητα το 2016. Είναι δεδομένο ότι έχουμε χαλάσει πολύ χρόνο και χρήμα για να έρχεται μια επιτροπή να υποβαθμίζει τα αυτοκίνητά μας. Θέλουμε να τρέχουμε και σε ραλλύ και πρέπει να βρεθεί λύση που να μην είναι ο κάδος ανακύκλωσης για τα αμάξι μας.
Automotopatras.gr : Πέρυσι όταν βγάλατε νέες ταυτότητες δεν σας ενημέρωσαν;
Βασίλης Ντέρμας: Μάλλον μόνο τα 30 ευρώ έβλεπαν. Καμία ενημέρωση ότι τα αμάξι μας θα αλλάξουν από Ε11 και θα γίνουν Saloon. Καμία απολύτως.
Automotopatras.gr : Ελπίζω να ξαναδούμε σύντομα τα αυτοκίνητα σας στα βουνά. Είναι κρίμα τα αυτοκίνητα που μεγάλωσαν γενιές να έχουν τέτοια τύχη.
Βασίλης Ντέρμας : Και εμείς το ίδιο ευχόμαστε. Δεν πρόκειται να πετάξουμε τα αμάξια μας επειδή ξύπνησαν στραβά ένα πρωί κάποιοι. Σας ευχαριστώ πολύ για το «βήμα».\