Το νέο Up GTI που υπολογίζεται να κοστίζει γύρω στα €17.000 φαίνεται ότι θα χρησιμοποιεί το νέο τρικύλινδρο τούρμπο χιλιάρι μοτέρ της VW, και θα λανσαριστεί με ένα σλόγκαν του τύπου «προσιτές επιδόσεις». Το μοτέρ αυτό θα περιλαμβάνεται έτσι κι αλλιώς στην γκάμα του φρεσκαρισμένου Up, με απόδοση 90 ίππους και 16,3 kgm ροπή. Όμως μια ισχυρότερη έκδοση χρησιμοποιείται ήδη στο Golf Bluemotion TSI με 115 ίππους και 20,3kgm. Τα νούμερα αυτά, σε ένα αυτοκίνητο του μεγέθους του Up που όπως ισχυρίζεται η VW θα ζυγίζει λιγότερα από 1.000 kg, αποκτούν άλλη διάσταση. Η τιμή της ιπποδύναμης δεν είναι τυχαία. Η VW, θέλοντας να υπογραμμίσει τον χαρακτήρα GTI που θα έχει το μικρό και ελαφρύ Up στην κορυφαία του έκδοση,του έδωσε την ίδια ισχύ με το αυτοκίνητο που ίδρυσε την κατηγορία, το Golf GTI MkI με τον ατμοσφαιρικό 1.8 κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας θα συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο ή εφτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.Πρωτότυπα του Up GTI λέγεται ότι έχουν φτάσει τα 210 km/h σε μετρήσεις τελικής ταχύτητας, και έχουν γράψει 0-100 km/h σε λιγότερα από 8”, με το κιβώτιο DSG.
Αλλαγές έχουν γίνει προφανώς και στην ανάρτηση. Με σκληρότερα γόνατα McPherson εμπρός και αναθεωρημένη ακαμψία του του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Διαφορετική είναι επίσης η σκληρότητα ελατηρίων και αμορτισέρ, και η απόσταση από το έδαφος έχει φυσικά μειωθεί.
Το αυτοκίνητο θα διατίθεται τόσο σε 5θυρη όσο και σε 3θυρη έκδοση, με 16άρηδες τροχούς και ελαστικά 205/40 μεταξύ άλλων στοιχείων να υπογραμμίζουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της κορυφαίας έκδοσης. Στην καμπίνα, οι καρώ επενδύσεις και η χαρακτηριστική μπάλα του γκολφ στο λεβιέ ταχυτήτων μάλλον πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.