Ο Jari-Matti Latvala είναι ο μεγάλος νικητής στον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος που πραγματοποιήθηκε στο Μεξικό.
Με την σειρά εκκίνησης να είναι με το μέρος του και με τον ίδιο να διαχειρίζεται άψογα το πλεονέκτημα αυτό ο Latvala κατάφερε στο τέλος να τερματίσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να γευτεί τη σαμπάνια του νικητή!
Μπαίνοντας επικεφαλής με μια φοβερή επίδοση στην πρώτη μεγάλη ειδική του αγώνα, την El Chocolate της Παρασκευής, ο Φιλανδός διέλυσε τον ανταγωνισμό στις υπόλοιπες ειδικές της ημέρας και στη συνέχεια κράτησε άνετα την πρωτοπορία.
Χθες Κυριακή το πρωί, ο Latvala είχε αυξήσει τη διαφορά του από τον team-mate του στη VW, τον SebastienOgier, σε πάνω από ενάμισι λεπτό, ενώ απέμεναν μόνο δύο ειδικές.
Καθώς δεν ξεκινούσε πια πρώτος, ο Ogier του πήρε 25,3” στην ειδική-τέρας Guanajuato των 80 km, αλλά το ράλι είχε ήδη χαθεί για το Γάλλο. Ο Latvala πήρε τη νίκη με άνετη διαφορά 1’ 05”, παίρνοντας και δυο έξτρα βαθμούς με τη δεύτερη θέση στην Power Stage, Agua Zarca II.
Η 2η θέση σήμαινε για τον Ogier ότι έχασε βαθμούς για πρώτη φορά φέτος. Όμως, με την εγκατάλειψη του team-mate του, Andreas Mikkelsen (που ήταν 2ος στη βαθμολογία), και με τους 3 βαθμούς της νίκης στην Power Stage, ο Γάλλος αύξησε τη βαθμολογική διαφορά του.
Ο Mikkelsen ήταν σε φουλ επίθεση, έτοιμος να πάρει την 3η θέση από τον Dani Sordo, όταν βγήκε από το δρόμο στην ειδική Otates II, το Σάββατο το απόγευμα, κάνοντας αρκετά μεγάλη ζημιά στο Polo του ώστε να μην μπορεί να ξεκινήσει την Κυριακή ως Rally2.
O Sordo ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος, όμως η χαρά του δεν κράτησε πολύ αφού δέχθηκε εκ των υστέρων ποινή 2 λεπτών για υπέρβαση του επιτρεπόμενου αριθμού ελαστικών στον αγώνα. Η Hyundaiπαραδέχτηκε ότι το ένα επιπλέον λάστιχο που χρησιμοποίησε ο Ισπανός μετά την ειδική των 80 km ήταν δικό της λάθος, αλλά τουλάχιστον ο Sordo κατατάχτηκε 4ος, χάνοντας μία μόνο θέση.
Έτσι ο Mads Ostberg πήρε μία ακόμη 3η θέση, μετά από αυτή στη Σουηδία, με το Ford Fiesta της M-Sport, σιγουρεύοντας έτσι τη 2η θέση του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Hayden Paddon (Hyundai) έδινεμάχη με το Νορβηγό, αλλά κοπάνησε σε ένα τοίχο το Σάββατο το πρωί, έχασε χρόνο και τελικά τερμάτισε 5ος.
Ο Ott Tanak πήρε βαθμούς για τρίτη φορά φέτος, τερματίζοντας 6ος με το D-MACK Ford, μπροστά από τονMartin Prokop (Ford), που έκανε την πρώτη του φετινή εμφάνιση, και τον Lorenzo Bertelli (επίσης Ford).
Ο Thierry Neuville (Hyundai), που ήταν 2ος στο ξεκίνημα του αγώνα, είχε από μία μεγάλη έξοδο την Παρασκευή και το Σάββατο. Η δεύτερη μάλιστα ήταν αρκετά σοβαρή ώστε ο Βέλγος και ο συνοδηγός του να μεταφερθούν για εξετάσεις στο νοσοκομείο, απ’ όπου όμως πήραν αμέσως εξιτήριο.
Καθώς οι εναπομείναντες οδηγοί WRC, o τοπικός ήρωας Benito Guerra (ανώμαλη προσγείωση μετά από άλμα) και ο δεύτερος οδηγός της M-Sport, Eric Camilli (έξοδος και τούμπα), τερμάτισαν ως Rally2, o νεαρός ΦιλανδόςTeemu Suninen πήρε τελικά την 9η θέση με το Skoda Fabia R5, έχοντας κυριαρχήσει απόλυτα στην κατηγορίαWRC2.